Ja, Eva kan er ook wat van! Gisteren was ze niet te handelen, zo erg. Papa was met een allochtone vriend een moeilijk Nederlands formulier aan het invullen voor hem en ik wilde Eef naar bed doen. Ik zei: ‘Kom, we gaan slapen, zeg maar dag Mohammed!’ Gilde ze: NEEEEJ! NEEEJ! Ik: ‘Kom op, niet zeuren, we gaan echt slapen. Je bent moe!’ Wierp ze zich op de grond. Ik denk: ‘Ik sleep haar aan haar armen mee’, meestal gaat ze dan lachen en waait de PP-bui over. Deze keer niet. Ze trapte en was rood van woede, dikke tranen en maar ‘schelden’ en doen. Ik tilde haar op en ze gooide haar hoofd naar achteren, zodat ik haar bijna niet kon houden. Eenmaal op haar kamer kneep ik haar echt in haar arm en riep hard: ‘En nu ophouden! Mama is boos!’ Het hielp niet. Ze liet toen ik haar verschoonde van kwaadheid zelfs twee scheetjes! Hahaha. Ik probeerde er nog iets over te zeggen, zo van: ‘Kijk Eef, twee scheetjes’, maar ze zag er de humor niet van in. OPEENS draaide ze om als een blad aan de boom en werd ze lief. Ik zei, net als jij: ‘Ben je weer lief?’ en poeslief zei ze: ‘Jaaaa’, om vervolgens opnieuw in haar duivelse bui te schieten. Toen was ik het zat en ‘pleurde’ ik haar echt in haar slaapzak in bed. Ik heb veel geduld, maar nu was het op! Ik sla haar nooit, maar als er geen land mee te bezeilen is, ben ik ook niet meer lief. Eva wordt ook brutaler en zegt dan NEEEJ op een heel kattige manier. Dan zeg ik: ‘Oh, het kan mama helemaal niks schelen wat jij vindt’ en dan negeer ik haar. Ik laat de troep dan maar even liggen. Ik wacht tot ze weer ‘normaal’ is en vraag haar dan opnieuw om iets op te ruimen. Dan benader ik het positief en zeg ik: ‘Laat maar eens zien hoe supergoed jij kan opruimen!’ en binnen 3 tellen is alles opgeruimd. Ik doe het eigenlijk verder hetzelfde als jij met Minke. Ik zou wel blijven zeggen dat ze moet luisteren en als ze dat niet doet: gewoon negeren en zeggen: ‘Minke, ik luister niet meer…’ Bij Eva werkt dat goed en binnen no-time komt ze weer slijmen en vraagt ze ‘Mama thee?’ Dan gaan we samen thee drinken of dansen en is alles weer goed. Voor even dan, want Eva heeft nu in twee dagen tijd alweer twee driftbuien gehad! En ik schreef laatst nog hier dat het wel meeviel! Succes met je diva. Laat die dames elkaar maar nooit ontmoeten, want dan worden het echt ‘diva’s in crime’. Volgens mij zijn Minke en Eef precies dezelfde meisjes! Lief en grappig, maar supereigenwijs en ook PITTIG!
Groetjes Rainbow, trotse mama