Brr die inentingen

vandaag ben ik met lars na kind en gezin moeten gaan waar hij zijn tweede inenting heeft gekregen , heb me daar nooit erg druk over gemaakt vooral omdat stefke daar nooit last van heeft gehad. Bij lars zit dat toch wel ff anders hij zuurde al de hele dag wat ma zocht er niet teveel achter daar het ontzettend warm was… tegen de avond aan werd ik toch wat ongerust en nam voor de veiligheid even zijn temperatuur 39 gr koorts!!! heb hem nu een perdolan stopje opgestoken en een afkoelingsbadje gegeven hoop dat dat voldoende is want hoewel hij mijn tweede kindje is voel ik me nu toch enorm onzeker… heeft iemand van jullie ook een kindje wat zo fel heeft gereageerd op die inentingen en hoe lang duurd dat dan? liefs jessica

jame

Ja, op zich is het niet “raar” ofzo dat ze er koorts van krijgen.
Maar vervelend wel natuurlijk!
Ik gaf Stephan meestal een paracetamol zetpil…Echt veel meer kan je niet doen (behalve uiteraard goed laten drinken).
Succes ermee!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Robin had er ook altijd last van
En ik gaf hem dan ook een paracetamol zetpil
En ik koelde hem met een nat washandje in zijn nek
En natuurlijk veel laten drinken
Succes met Lars hoop dat hij snel opknapt

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Jonathan heeft er niet zoveel last van behalve dat hij veel meer slaapt en wat hangerig is. Maar bij het CB hoor ik het wel eens om me heen dat kindjes koorts krijgen na de inenting

Maar als je twijfelt zou ik altijd even bellen met de huisarts, als is het maar ter geruststelling…

Als Jonathan koorts heeft geef ik hem ook altijd een lekker koel badje, luchtige kleertjes en een zetpilletje. Water drinkt hij gelukkig sowieso al graag.

Nou, sterkte hoor met je zoontje

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

Koorts hoef je niet te zien als iets ergs (behalve een koortsstuip dan), maar koorts is goed voor een kind. Het betekend dat zijn/haar afweersysteem goed werkt.
Maar leuk is anders inderdaad.
Paracetamolletje doet vaak wonderen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Bij Evianne kon ik er de klok op zetten dat ze zich na 4 uur na de spuit niet lekker ging voelen en dat het 24 uur erna over was. Hoe is het nu ?

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

het gaat gelukkig al veel beter!!! is toch maar wat van korte duur geweest gelukkig!! zijn temperatuur is wel nog iets hoger dan normaal ma daat geef ik hem eigenlijk geen medicatie meer voor omdat ik daarin zeker niet wil overdrijven leg hem nu als hij wakker is een fris washandje op zijn hoofdje en dat doet precies wonderen… neem vandaag wel nog om de drie uren zijn temperatuur maar zoals het er nu uit ziet ist weer allemaal vergeten

liefs jessica

Ben blij voor je dat hij zich beter voelt Jessica!

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

de 1 ste prik bij Tara was heftig, in de vorm van klok gelijk op zetten dat ze na 4 uur ineens heeeeeeeeeel erg ging huilen, voor 2 uur lang, maar ze had geen koorts, en toen was het na 2 uur ook weer over… de andere prikken waren de nieuwere, en daar heeft ze nooit last van gehad.

nee precies… bij de eerste twee kinderen van mij kon je ook de klok er op gelijk zetten dat ze na vier uur wat ziek werden…
gennaro is er nooit ziek van geweest met die nieuwe inentingen… ik merk echt duidelijk verschil

mama van fabiano: 18-02-02 alessandro: 21-08-03 , en gennaro: 02-01-05