Broodbeleg

Wat krijgen jullie kindjes rond de leeftijd van 10-11 maanden op brood? Tot nu toe krijgt Danique: Smeerworst, smeerkaas, appelstroop, jam en pindakaas. Wat mag ze nog meer, en dan het liefst ook hartige dingen. Mag ze bijvoorbeeld al vleeswaren en kaas? Heb het idee dat ze wat variatie nodig heeft, ze eet namelijk de laatste tijd haar brood lang niet altijd op. Of ze sabbelt er net zo lang op totdat het beleg eraf is en dan laat ze het resterende broodje gewoon uit haar mondje glijden… Lekker, zo’n klef platgesabbelt broodje op haar kin.

Hier kregen ze rond die leeftijd al lang alles van vlees op kaas op brood, behalve vleeswaren die te draderig of rauw zijn. Dus ham en rosbief bijv. niet. Verder gewoon alle soorten vlees en kaas. Zoet kregen ze nog niet, omdat ik vind dat zoetbeleg nog tot vervelens toe kan. Zolang ze het pikken dat ze vlees en kaas op brood krijgen, lekker vlees of kaas geven.

Groetekes, Sje

ook alles wat jij schreef krijgt rico en sinds gisteren met boterhamworst begonnen van bob de bouwer, zat minder vet in enzo speciale kinder boterham worst dus ik geef van die dingen. hetzelfde met de pathe ook van bob de bouwer, tenzij we leverpastei hebben die is gewon van unox
en kaas als ik kaas geef geef ik jonge kaas de rest lijkt me nog iets teveel van het goede, of jong belegen heeft ie trouwens ook een keer gehad

Okey, dan gaan we dat morgen maar eens proberen. Meestal geef ik Danique (ze eet altijd 2 stukjes brood) een helft met hartig en een helft met zoet. Eet ze de hartige helft niet op, dan krijgt ze de zoete helft ook niet meer. Toevallig ben ik zelf helemaal gek op kaas en verschillende soorten vleeswaren, dus hoop dat zij daar ook iets van mee krijgt. Morgen een helft boterhamworst en een helft jong belegen. Ben benieuwd wat ze ervan vindt! Drinken jullie kindjes ook melk bij de boterham? Danique is niet zo gek op drinken, ze neemt eigenlijk alleen water en heel af en toe wat (sterk!) verdunde appelsap. En hoe zit dat met Yoghi drink? (of hoe je dat ook maar schrijft…)

ik heb die vraag ook bij peuter 1 tot 4 neergelegd omdat ik ook over fristi twijfel.
aangezien daar teveel suikers inzitten geef ik dat niet maar heb bosvruchten drink yoghurt in huis waar geen suiker in zit, hier weet ik het dus niet van.
je kunt ook gewoon een bekertje opvolgmelk bij het brood geven, dat doe ik altijd.
ofja sinds een week krijgt hij gewone volle melk (sidns vandaag halfvol) wat ook goed gaat.
Rico wil niet uit een tuitbeker drinken maar sinds ik een beker van (ik dacht!) nuby heb gekocht waar zo’n rietje in zit zeg maar, drinkt hij wel goed.
daar geef ik hem dus roosvicee uit en bij het brood s’middags melk.
het is alleen wel lastig schoonmaken die melk haha.

ik geef rico ook altijd eerst gezond en dan zoet.
maar soms geef ik ook gewoon 2 boterhammen met smeerkaas of 2 met leverpastei ofzo.
maar nooit 2x zoet.
als ik zoet geef is het meestal speciale kinder appelstroop. en hij heeft pindakaas een paar keer gehad maar dat vind ie niet zo lekker.
dus dat wordt dan ook beperkt

Dylano drinkt indd melk bij zijn brood. En verder ook alle vleeswaren en kaas net wat ik huis heb, al moet ik zeggen nu hij zelf zijn boterham eet ik toch makkelijker naar de smeerkaas en smeerworst pakt omdat het anders nog niet echt wil lukken

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Een rietje snapt Danique nog niet echt, ze kauwt er maar wat op. Heb hier een anti lek beker van Nuby, maar daar komt ineens zoveel drinken uit dat ze het nooit zo snel weg kan krijgen. Gevolg is een kletsnat shirtje of heel veel gehoest. Heb een hele goedkope anti lek beker van de Kruidvat, en die gaat wel goed. Daar moet ze ook nog wel moeite doen bij het drinken dus daar komt niet zo snel veel uit.

Halfvolle melk probeer ik zo nu en dan wel, maar daar neemt ze maar een paar slokjes van. Vandaar dat ik aan Yoghi dacht. En inderdaad, daar zullen toch ook wel soorten van zijn waar geen of weinig suikers in zitten? Thee vindt ze helemaal niks, roosvicee en diksap ook niet. Dus tegenwoordig vooral water en opvolgmelk. Hey Isa, geef jij de opvolgmelk dan warm of koud bij het brood?

Ik doe ook alle soorten broodbeleg op zijn boterham. Heb hem alleen nog nooit zoetigheid zoals appelstroop of jam gegeven. Wel krijgt hij af en toe pindakaas. En qua vleesaren geef ik geen rauwe vleeswaren zoals fillet en rosbief. Ook geen ham of runderrookvlees, omdat me dit te zout lijkt.

Tim drinkt sinds hij iets ouder dan 11 maanden is halfvolle melk bij zijn boterham.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Je bent me net voor met deze vraag… Ik geef Demi ook altijd smeerworst, smeerkaas of jam. Meer variatie was er bij mij niet. Ik ga ook maar eens wat meer proberen…

En ik zie dat jullie je kinderen ook gewone melk geven bij de boterham. Een fles gaat er niet meer in, maar gewone melk uit een beker wel. Altijd beter dan niks toch!

En hoeveel brood geven jullie? Ik geef Demi 1 boterham, maar ik heb het idee dat hij 's middags weer honger krijgt. Ik kan hem wel weer wat fruit geven. Ik kan ik hem beter 's middags iets anders geven? Of geef ik hem wat meer brood?

Toch nog een hoop vragen…

Saskia

Danique krijgt tussen de middag meestal 2 stukjes brood, maar net hoeveel ze wil. Ik maak altijd wel twee, en die gaan ook bijna altijd wel op. Soms heeft ze zo’n klieder dag, en dan zitten de stukjes uitgekauwd brood dus op haar kin. Dan heeft ze ongeveer 1,5 broodje op.

En als ik merk dat ze smiddags weer honger krijgt, geef ik haar gewoon een halve banaan erbij of een kiwi of zo. Banaan is hier favoriet qua fruit, maar kiwi vindt ze ook superlekker. Ze smakt er dan van!

Mogen kindjes ook sandwichspread? Op zich volgens mij geen slecht broodbeleg?

Ik geeft Demi 's ochtends altijd z’n fruit…
Wat geef ik hem dan 's middags?

Saskia

@saro geen idee

Ik heb mijn zieke mannetje vanmiddag verwend met chocopasta een halve boterham. Nou ja verwend, je merkt bij hem geen verschil of je nu zoet of hartig op zijn brood doet. (voor mijn gevoel dus verwend)

Liefs Michelle

Hij kan toch smiddags ook nog wel een keer fruit krijgen? Danique krijgt smorgens fruit en smiddags weer. Alleen niet twee keer banaan, dan poept ze vervolgens 3 dagen niet En anders misschien een liga, of zo’n koekje van bambix met wat drinken…? Of een rijstwafel? Zeg ook maar wat hoor, je kan ze natuurlijk van alles wel geven

Ik ben begonnen met jam, maar dat was zo’n plakzooi dat ik daar al snel mee gestopt ben. Ze kregen al snel kaas en vlees op hun brood. Het brood snee ik dan in hele kleine stukjes of ‘scheurde’ kleine stukjes tijdends het eten geven af.

Nu krijgen ze van mij nog steeds vlees en kaas op hun brood, een hele enkele keer chocopasta en bij mijn schoonouders krijgen ze meestal wel zoetigheid. (ach voor een keertje vind ik het oke)

Ik heb er eigenlijk niet echt een speciale rede voor, alleen dat mijn vriend en ik geen zoetigheid op brood eten en ik het dus uit gewoonte niet koop.

Saskia,

Ik geef Tim s’ochtends altijd zijn fruit en s’middags als tussendoortje een soepstengel, ontbijtkoek of een liga.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

quote:

Zou niet weten waarom dat niet zou mogen.
Hylke vindt het erg lekker, vooral de mediterraan smaak.

M.

quote:
quote:

Zou niet weten waarom dat niet zou mogen.
Hylke vindt het erg lekker, vooral de mediterraan smaak.

M.

Nee ik eigenlijk ook niet, maar ik dacht misschien de ingredienten ofzo. Maar ja daat is natuurlijk ook niets mis mee…ga het binnenkort toch eens proberen.