Bidden voor de maaltijd/slapen gaan!

Ey miniboy, die competten voor het opstaan is dat het zelfde wijs dan die voor het slapen gaan?

Greetzz Cora

Ja zelfde wijs. Dat is voor Jurian ook makkelijker.

@Bakmama, jij gaf aan dat er 6 zong voor het slapen gaan. Ik ken er maar 4 zie hieronder.
Heb jij voor mij de andere 2, of zijn deze op het net te vinden?

Ik ga slapen ik ben moe
Boze dat ik heb gedaan
Zorg voor de arme kindjes Heer
Doe mij dankbaar en gezond

Greetzz Cora

Ik ken er ook zes verzen van maar de versie die ik ken gaat zo:

Ik ga slapen ik ben moe
Sluit mijn beide oogjes toe
Here houd ook deze nacht
Over mij getrouw de wacht

"t Boze dat ik heb gedaan
Zie dat Here toch niet aan
Schoon mijn zonden velen zijn
Maak om Jezus wil mij rein

Zorg voor de arme kinderen heer
En herstel de zieken weer
Ja voor alle mensen saam
Bid ik U in Jezus naam

Sta mijn ouders trouw terzij
Wees mijn vriendjes ook nabij
Geef mij steeds weer nieuwe kracht
Door de rust van deze nacht

Doe mij dankbaar en gezond
Opstaan in de morgenstond
Als ik mijn ogen open doe
Straalt uw licht mij vriendelijk toe

Wilt U luistren wat ik vraag
Een nieuw hartje wil ik graag
Dat eerbiedig luisteren wil
En gehoorzaam volgen wil

Amen

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Mooi gebedjes… wordt je stil van.

Bakmama: ben het helemaal met je eens hoor dat je het niet tot de voordeur moet doen. Wij doen het ook in restaurants etc. Maar soms is het wel moeilijk. Mensen accepteren het niet altijd dat je het doe. Maar waarom zou ik me moeten schamen. Eigenlijk alleen maar als ik het juist niet doe, uit angst/schaamte.

Nu staat hier thuis met het eten de buitendeur (openslaande tuindeuren) open. En wij zijn gewend om met elkaar een psalm te zingen na het eten. Vind Jurian ook erg mooi/leuk. Nu dacht ik oei de deuren staan open. Maar wat nou … ik ben thuis en doe wat ik wil. De mensen die in de omgeving muziek draaien die ik niet mooi vind, mogen dit ook zelf weten. Ik ga dan ook niet aan de deur staan om te vragen of ze het niet willen doen. En … hebben ze er moeite mee… er bestaan oordopjes… (want mooi zingen kan ik niet ).

Wij bidden ook in restaurants en als wij het niet doen, dan wijst Julian ons er wel op (mama, evuh bidden dan eten). Ik denk dat we ons daar niet voor moeten schamen, maar juist moeten getuigen van hetgeen we geloven, toch?

Pas liep ik bij Wibra en een meisje van een jaar of drie zat heel hard in de buggy HALLELUJA HALLELUHUJA te zingen. Ik vind dat zo lief en krijg daar gewoon een warm hart van. Kinderen zijn nog zo open en daar zouden wij als volwassenen een voorbeeld aan moeten nemen word zoals de kinderen

Precies…

Leuk om die andere couppletten erbij te lezen!
Die was ik vergeten, maar wit wel dat er nog meer waren.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Jammer bakmama dat je aangeeft een schijthekel te hebben aan mensen die tot de deur bidden en niet verder. Ik ben van mening dat iedereen dit voor zich moet weten. Mijn ouders zijn katholiek, gaan 1 keer per week naar de kerk en bidden ook altijd voor en na het eten. Maar niet als we in een restaurant zitten. Denk dat ze dit te druk vinden, ik weet het niet heb het nooit gevraagd. Maar goed verder bidden ze wel in de tuin of als we ergens op bezoek waren vroegen we een moment van stiltje. Vind niet dat je iemand moet beoordelen op het feit dat ze niet bidden in een restaurant, maar wel thuis.

Er zijn ook genoeg mensen die geloven, maar niet naar kerk gaan. Prima toch lijkt mij. Daar hoef je dan toch niet meteen een schijthekel aan te hebben, of zie ik dit nu verkeerd?

Laat iedereen geloven wat ze willen en op welke manier.

Sorry, maar dit moest ik even kwijt.

Groetjes,
Sandra

@ Bakmama, even een opmerking hoor

Woonde we maar in Amerika???

Daar zeggen ze GOD bless en een dag later lopen ze met geweren te slingeren, leggen ze hun buurman om of trouwen volwassen mannen met 14 jarige meisjes in de naam van GOD. No offence, maar daar vind ik het leven juist heel heftig.

Ok, dan begrijp ik het

Groetjes,
Sandra