Besnijden

Mij hebben ze dus de besnijdenis uitgelegd waarbij de hele voorhuid weggehaald word, maar ga nu zeker vragen of de methode van alleen het randje ook voldoende is… of helemaal niet. Best raar dat die opties niet besproken zijn met ons. Wij vroegen nog naar oprekken, maar dat raadde hij af omdat het in de meeste gevallen weer terug nauw word en je moet elke dag dan oefenen, wat voor de het manneke heel pijnlijk is…Is opgerekt dus allemaal haarsheurtjes… Dat gaan we hem niet aan doen!! Laat Maandag weten wat de arts zei!!

hoi mayna
sorry maar ik bedoelde dat cindy
niet goed is voorgelicht door de arts
ik had haar naam er even bij moeten zetten

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hi Nancy, ik had het niet anders opgenomen hoor. Ik wou alleen effe laten weten dat ik dus maar een beknopte uitleg had gekregen.

Hoi Cindy, veel suc6 maandag! Hopelijk kan een “mini”-besnijdenis ook.

Cindy,

Alles weghalen doen ze in nederland niet meer als medice indicatie
wel als geloofsovertuiging maar dan moeten mensen het zelf betalen

Wat ze bij jordy hebben gedaan is de voorhuid los gehaald en een randje weg gehaald, hij heeft dus nog wel een voorhuidje maar inderdaad korter je ziet een klein stukje van zijn eikel zeg maar,
Ik vind hem nog wel erg jong hoor net 1 jaar kan echt nog wel los komen, vind het moeilijk want ik ben geen arts en zie jou kindje niet, hij heeft dus 1 keer een ontsteking gehad? heb je al zalf gehad? er is namelijk een zalf die de huid dunner maakt waardoor het los kan komen (helaas lukte dat bij Jordy niet)

Zelf ben ik als het echt niet anders kan hoe jonger hoe beter maar wel alles goed overwegen en veel vragen stellen! dus mocht je verder nog vragen hebben stel ze…

Schrijf je vragen op voor de arts…

zijn de tips die ik je kan geven

Gr Tries

en? cindy hoe is het afgelopen???

Hoi hoi,

Sorry voor de wat late reactie, maar we hebben allemaal zieken hier…

Maar goed heb maandag naar het ziekenhuis gebeld, ze zouden me maandag of vandaag terugbellen. Ik heb nog niks gehoord dus zal ze morgenvroeg direct terug bellen!! Dus nog geen nieuws, hopenlijk morgen…

Groetjes Cindy

oke ik ben benieuwd
hoor t

Hoi hoi,

Nou het is wat zeg om een arts te spreken te krijgen…pffff. heb dus nog niet met de arts gepsproken word van alles toegezegd, maar nog geen telefoontje gehad. Maandag nog maar eens proberen. En woensdag is het al zover!!!

Dus hoop maandag meer te weten,

Groetjes Cindy

Je zal wel in spanning afwachten nu!
Ik beb eigenlijk ook heel benieuwd wat er nu zal volgen.
In elk geval zal de dokter wel de beste beslissing nemen voor je zoontje!

Veel suc6 !

vreselijk zeg dat het zo
moet gaan
en maandag eis je een arts te spreken hoor

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Hoi,

Mijn zoontje Tristan is nu 3.5 jaar oud en is 'besneden’toen hij 9 mnd was. De dokter noemde het een échte phimosus, Een veel te nauwe plasbuis dus, met plassen werd het echt een ballonnetje. We hadden eigelijk geen keus. Tristan is onder narcose geopereerd en heeft paracetamol meegekregen na de poliklinische operatie. Het meest nare vond ik toen hij zo’n kapje over z’n mond kreeg toen hij onder narcose moest, daarna moest ik wel even wennen aan de hechtingen en we moest het goed schoonhouden maar Tristan heeft er niet echt heel erg veel last van gehad, het was goed te doen met de paracetamol. Succes en groetjes van Cora (moeder van Tristan en Lisa)

Ja ga er echt op staan om een arts te spreken… is Stef ook nog ziek geworden dus misschien kan het wel niet doorgaan…

Maar wel fijn om te lezen dat het dus best meevalt, met paracetamol!! Dat is toch wel een prettige gedachte… Maar heeft Tristan dan een gedeeltelijke besnijdenis gehad? Of de hele voorhuid eraf? En hoe lang duurde het herstel bij Tristan??

Nou morgen laat ik zowiezo weer van me horen, als ik de arts heb gesproken hi…

Groetjes Cindy

Nou heb je dat weer de arts is afwezig vandaag… Dus morgen weer bellen, 1 dag voor de operatie!! Heb wel het rechtstreekse telefoonnummer van zijn assistente gekregen. En het dossier ligt echt op zijn kamer, hoor ik al een week…

Morgen weer een poging, word je wel een beetje flauw van zo, maar goed is niet anders…

Groetjes Cindy

Hoi Cindy,

Dat is toch wel heel rot zeg, dat je de info zo moeizaam krijgt…
Bij Tristan is z’n hele voorhuidje erafgehaald, ik las gisteren pas hier op dit forum dat het ook gedeeltelijk schijnt te kunnen, die keuze hadden wij 3 jr geleden niet hoor, maar misschien was dat ook geen optie omdat het echt een ballonnetje werd als hij plaste. En het is alweer even geleden, maar ik geloof niet dat het herstel heel lang was. Tuurlijk duurde het even voordat de hechtingen eruit waren, en de boel was wel rood en opgezet (bereid je daar even op voor, er zitten ook hechtinkjes in) maar met de pijn viel het alles mee volgens mij. En wat vaker verschonen, want de plas schrijnt natuurlijk een beetje. Ik weet wel dat ik dat heel rot vond om te verschonen, omdat je bang bent dat je per ongeluk de hechtingen eruithaald, maar daar had ik meer last van dan Tristan. Heel veel succes, ben benieuwd hoe het straks gaat. en laat je goed voorlichten! Groetjes Cora

Nou heb de arts gesproken en het klopt idd dat met bepaalde vernauwingen kindjes er overheen kunnen groeien, dan kijken ze het bijvoorbeeld twee jaar aan en is het niet beter alsnog de operatie… Bij Stef is deze kans wel heel klein!! en hij heeft al een urineweg infect gehad en ontstoken voorhuid. Een urineweginfect kan bij zo’n kleintje na 1 keer al schade aan de niertjes veroorzaken, daarom moet Stef ook door een scan om de nieren te onderzoeken op eventuele schade.

Ook heb ik gevraagd of er een gedeeltelijke besnijdenis kan plaatsvinden, dit bekijken ze altijd tijdens de operatie, maar zijn hier geen voorstander van omdat in 25 to 40 procend van de gevallen dit weer geopereerd moet worden met alle gevolgen van dien. Het word dus waarschijnlijk wel een echte besnijdenis, dus de hele voorhuid weg… Deze arts zei dat ze dat randje weghalen juist niet meer zo vaak doen…!!! We horen het morgen en voor de operatie vraag ik het nog een keer, voo de zekerheid…!!

Hij gaf nog aan dat ze niet snel een jong kindje besnijden er moet dan echt wel een medice reden voor zijn en bij Stef vond hij dit toch wel noodzakelijk!! Hij is de professor daar dus zal er wel kijk op hebben toch???

Dus morgen brrrrr moet er niet aan denken… Stef moet nog wel beoordeeld worden want hij is nog wat verkouden, misschien gaat het helemaal niet door…

Zie er wel een beetje tegen op!! Hou jullie op de hoogte.

Groetjes Cindy

heeee
heb niet achter de computer gezeten gisteravond
dus heb je geen sucses kunnen wensen
dan zou het wel toch je hebt nu toch goed uitleg gehad
nou ben benieuwd hoe het je vergaan is vandaag en de kleine man
natuurlijk
nou heeft ie later wel wat leuks aan zijn vriendinnetje te vertellen
op valentijn 2007 hiihi nee hoor geintje

Hoi Hoi,

Nou gisteren is Stef dus geopereerd en de hele voorhuid is eraf, Heb daar nogmaals gevraagd om gedeeltelijk, maar dat doe ze liever niet… mensen komen er allemaal op terug en brengt teveel problemen met zich mee en een extra operatie. Het was echt nodig bij stef, zat viezigheid onder en zijn voorhuid zat helemaal verkleefd…het was zo smal dat dit niet vanzelf over was gegaan een operatie was onvermijdelijk. Volgens de arts waren we er op tijd bij en hebben we een hoop ontstekingen voorkomen!! Dus de goede beslissing genomen.

Na de operatie kwam de gelijk de narcotiseur bij ons met de mededeling, dat hij spijt had dat hij stef had laten opereren… Hij was toch meer verkouden enz. dan men aanvankelijk dacht… door de prikkeling van de narcose is er vocht/troep losgekomen wat in zijn long terecht kwam. Hierdoor kreeg hij het zuurstof niet meer goed op peil. Stef kreeg al twee keer zoveel zuurstof om het maar een beetje acceptabel te houden, een aantal dipjes gehad tijdens de operatie!!! Dat was volgens de narcotiseur niet prettig en maakte zich ook wel wat zorgen… Toen hij wat bijkwam op de o.k. heeft hij flink liggen hoesten en is een groot gedeelte van de troep eruit gehoest, maar zat nog wat in zijn longen. Op de uitslaapkamer kwam zijn zuurstof nog niet goed op peil en hij moest misschien wel opgenomen worden… Na een tijdje heb ik hem borstvoeding gegeven, waarna hij behoorlijk opknapte en een aantal uren later klonken zijn longen ook schoon. We mochten naar huis!!! mits stef eerst geplast had pffff en dat duurde hihi… al met al waren we om 20.30 uur 's avonds thuis met Stef!! Wel ff in de gaten houden dat er geen complicaties ontstaan… zoals longontsteking…

Verder was het even een rot gezicht toen we voor het eerst zijn piemeltje zagen, helemaal dik, blauw en rood, schaafwond rondom zijn eikeltje en allemaal hechtingen. Maar al met al doet hij het nu goed en reageerd hij goed op de pijn medicatie!!!

We hebben het gehad hihi…

Groetjes Cindy en bedankt allemaal voor het meeleven

nou lekker joh dat het achter de rug is
nu nog ff goed herstellen
aaach dat kleine mannetje zieluuuug
en wat naar dat met dat zuurstof bah als je dat
van te voren wist (hihi omdat je al zo twijfelde)
nou hier heb je goed aan gedaan is gebleken dus nu
ben je helemaal gerustgesteld toch?? lekker
heeeeeeeel veel sterkte met herstel en geef die kleine
maar een lekkere ikke ben knuffel van ons

quote:
Hallo, allemaal,

Hebben jullie ook ervaringen of weten jullie iest af van een besnijdenis bij een jongentje van net 1.

Mijn zoontje Stef moet 14 februari besneden worden omdat hij een te nauw voorhuidje heeft! En zou er graag wat meer over willen weten. Begin ook wel te twijfelen of het echt nodig is, op internet staat ook dat het de eerste 5 jaar best normaal is als het voorhuidje te nauw is…Best lastig. Hij heeft wel 1 keer een urineweg infect gehad. Het genezen schijnt ook met veel pijn gepaard te gaan!! Vandaar mijn vraag, misschien dat jullie hier iets meer over weten of er ervaring mee hebben.

Groetjes Cindy

Gewijzigd door - Cindy, k op 02 Feb 2007 16:58:50

Z.karaca

Hoi,

Fijn dat het achter de rug is! En dat alles goed is gegaan. Groetjes Cora