Besnijden

Een pasgeboren baby heeft er het minst last van, daarom doen ze het bij de joden en moslims op de achtste dag… schijnt minst pijnlijke dag te zijn… Bij stef zijn leeftijd is de herstel periode 1 tot twee weken en vrij pijnlijk… deze arts was wel een beetje snel… eigenlijk weinig tijd voor vragen en hij vond dit de oplossing, vandaar onze onzekerheid ook denk ik… Dus idd Maandag bellen, laat het nog weten hoor!!

ja zeker ik wil het wel weten
hoe het afloopt
erug zielig hoor twee weken pijn
oh als ie dan moet plassen aaaach
nou hoor het!!!

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi cindy Jordy is besneden hoewel ze het zo niet echt meer noemen, want besnijden is de gehele voorhuid weg halen dat doen ze niet meer, halen alleen een randje weg, net als bij mijn zoontje Jordy nu 5 en is met 4 geopereerd

Ik vind 1 nog erg jong, wordt het echt en balonnetje? heeft hij moeite met plassen? normaal inderdaad kan je pas net 5 jaar zeggen als het niet los laat een probleem kan gaan geven… was het echt een urine wegontsteking of echt een ontsteking over de voorhuid? dat kan het zijn dat het daarna vast groeit dat was bij mijn oudste het geval…
Wij wilde overgens dat hij zo jong mogelijk werd geopereerd omdat het dan niet meer dan normaal is en geestelijk gezien wij dat beter vonden…

mocht je meer willen weten hoor ik het wel

gr Tries

ps sterkte

Ik heb het er net nog over gehad met de kinderarts omdat Tommie (ook net 1) regelmatig een beetje rode piemel heeft.
Er zijn idd 3 soorten besnijdenissen; volgens de islam, volgens het jodendom en de “europese”. Die laatste is idd geen echte omdat het bijna niet zichtbaar is. Deze is enkel om hygienische redenen en om ontstekingen enzo te voorkomen.
Onze kleine is niet besneden maar heeft ook nergens meer last van maar moest het nodig zijn zou ik niet twijfelen want afzien doen ze er kennelijk niet van.
Natuurlijk zou ik toch effe het advies afwachten want als het niet echt nodig is…

Hoi,

Bij Stef heb ik begrepen gaan ze het er wel helemaal afhalen, anders is volgens de arts de kans dat het weer een vernauwing word groot… Tries, als ze alleen het randje eraf halen houd hij dan wel gewoon een voorhuid, maar dan wat korter? Zal dat nog eens checken Maandag. Wij hebben hem nog niet zo vaak zien plassen, maar als we het zien is het wel en straal en een beetje ballonnetje, niet heel erg.

Stef had echt een urineweg infectie, hij heeft een katheter urine onderzoek gehad in het zh toen. Namen ze geen risico mee omdat mijn dochter nier reflux e.d heeft.

Zoals Mayna het beschrijft hebben ze het mij niet uitgelegd, de voorhuid zal eraf gaan en zou er best pijn aan hebben… zou tijdens de operatie nog een ruggeprik krijgen ivm de pijn, de zenuw verdoven. Kijk als het echt om een randje gaat wat verder niet zoveel om hakken heeft zou het een andere kwestie zijn… Maar ga dit allemaal zeker checken maandag, ben blij dat ik deze informatie nu heb gekregen van jullie. Kan ik dat erbij halen…

Groetjes Cindy

dan ben je ook best slecht ingelicht
toch als je niet weet hoe ze het gaan doen
en het is ook zo als het moet dan vraag je
ook niet verder zo ben ik ook en da zit je thuis dan
denk shit ik had dit willen vragen en dat
nou je gaat eerst maar eens goed die dok aan de
tand voelen hoor voordat er in dat hele kleine inimini
piemeltje word gesneden
ben benieuwd

Hey Nancy, ik heb maar een algemene uitleg gekregen hoor… Wat Tries beschrijft als het randje weghalen is denk ik de “europese” methode waarover ik uitleg heb gekregen. Ik zou me idd toch heel goed laten inlichten ivm pijn en hoe ze het gaan verdoven en hoelang hij er daarna last van zal hebben… Ik heb er niet op doorgevraagd omdat onze kapoen het momenteel ook niet nodig heeft…

Mij hebben ze dus de besnijdenis uitgelegd waarbij de hele voorhuid weggehaald word, maar ga nu zeker vragen of de methode van alleen het randje ook voldoende is… of helemaal niet. Best raar dat die opties niet besproken zijn met ons. Wij vroegen nog naar oprekken, maar dat raadde hij af omdat het in de meeste gevallen weer terug nauw word en je moet elke dag dan oefenen, wat voor de het manneke heel pijnlijk is…Is opgerekt dus allemaal haarsheurtjes… Dat gaan we hem niet aan doen!! Laat Maandag weten wat de arts zei!!

hoi mayna
sorry maar ik bedoelde dat cindy
niet goed is voorgelicht door de arts
ik had haar naam er even bij moeten zetten

Hi Nancy, ik had het niet anders opgenomen hoor. Ik wou alleen effe laten weten dat ik dus maar een beknopte uitleg had gekregen.

Hoi Cindy, veel suc6 maandag! Hopelijk kan een “mini”-besnijdenis ook.

Cindy,

Alles weghalen doen ze in nederland niet meer als medice indicatie
wel als geloofsovertuiging maar dan moeten mensen het zelf betalen

Wat ze bij jordy hebben gedaan is de voorhuid los gehaald en een randje weg gehaald, hij heeft dus nog wel een voorhuidje maar inderdaad korter je ziet een klein stukje van zijn eikel zeg maar,
Ik vind hem nog wel erg jong hoor net 1 jaar kan echt nog wel los komen, vind het moeilijk want ik ben geen arts en zie jou kindje niet, hij heeft dus 1 keer een ontsteking gehad? heb je al zalf gehad? er is namelijk een zalf die de huid dunner maakt waardoor het los kan komen (helaas lukte dat bij Jordy niet)

Zelf ben ik als het echt niet anders kan hoe jonger hoe beter maar wel alles goed overwegen en veel vragen stellen! dus mocht je verder nog vragen hebben stel ze…

Schrijf je vragen op voor de arts…

zijn de tips die ik je kan geven

Gr Tries

en? cindy hoe is het afgelopen???

Hoi hoi,

Sorry voor de wat late reactie, maar we hebben allemaal zieken hier…

Maar goed heb maandag naar het ziekenhuis gebeld, ze zouden me maandag of vandaag terugbellen. Ik heb nog niks gehoord dus zal ze morgenvroeg direct terug bellen!! Dus nog geen nieuws, hopenlijk morgen…

Groetjes Cindy

oke ik ben benieuwd
hoor t

Hoi hoi,

Nou het is wat zeg om een arts te spreken te krijgen…pffff. heb dus nog niet met de arts gepsproken word van alles toegezegd, maar nog geen telefoontje gehad. Maandag nog maar eens proberen. En woensdag is het al zover!!!

Dus hoop maandag meer te weten,

Groetjes Cindy

Je zal wel in spanning afwachten nu!
Ik beb eigenlijk ook heel benieuwd wat er nu zal volgen.
In elk geval zal de dokter wel de beste beslissing nemen voor je zoontje!

Veel suc6 !

vreselijk zeg dat het zo
moet gaan
en maandag eis je een arts te spreken hoor

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Hoi,

Mijn zoontje Tristan is nu 3.5 jaar oud en is 'besneden’toen hij 9 mnd was. De dokter noemde het een échte phimosus, Een veel te nauwe plasbuis dus, met plassen werd het echt een ballonnetje. We hadden eigelijk geen keus. Tristan is onder narcose geopereerd en heeft paracetamol meegekregen na de poliklinische operatie. Het meest nare vond ik toen hij zo’n kapje over z’n mond kreeg toen hij onder narcose moest, daarna moest ik wel even wennen aan de hechtingen en we moest het goed schoonhouden maar Tristan heeft er niet echt heel erg veel last van gehad, het was goed te doen met de paracetamol. Succes en groetjes van Cora (moeder van Tristan en Lisa)

Ja ga er echt op staan om een arts te spreken… is Stef ook nog ziek geworden dus misschien kan het wel niet doorgaan…

Maar wel fijn om te lezen dat het dus best meevalt, met paracetamol!! Dat is toch wel een prettige gedachte… Maar heeft Tristan dan een gedeeltelijke besnijdenis gehad? Of de hele voorhuid eraf? En hoe lang duurde het herstel bij Tristan??

Nou morgen laat ik zowiezo weer van me horen, als ik de arts heb gesproken hi…

Groetjes Cindy

Nou heb je dat weer de arts is afwezig vandaag… Dus morgen weer bellen, 1 dag voor de operatie!! Heb wel het rechtstreekse telefoonnummer van zijn assistente gekregen. En het dossier ligt echt op zijn kamer, hoor ik al een week…

Morgen weer een poging, word je wel een beetje flauw van zo, maar goed is niet anders…

Groetjes Cindy