Ben ziek

jeetje bieb gaat lekker NOT dus

hoop dat het aanslaat en dat je na deze kuur lekker de winter door gaat komen zonder ziek te worden

beterschap verder en doe lekker rustig aan

Kaitlyn.beebiesite.nl

He wat vervelend nou weer, ik hoop dat die medicijnen snel GOED gaan werken!! Keelontsteking is zoo erg vind ik altijd, pff je wordt er zo lamlendig van .
Nou meid ga maar lekker uitzieken en laat je maar een beetje verwennen dan zit je hopelijk weer snel met een big smile achter de pc hihi veel liefs Ariette en dikke knuf van jasmijn

Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek.
Pfff…ff zeuren hoor

Het is morgen twéé weken geleden dat ik een keelontsteking kreeg met hoge koorts en NOG ben ik niet op de been.

Vorige week was ik dus al terug geweest naar de huisarts omdat ik zo’n oorpijn had.
Toen is mijn peniciline kuur verlengd met nog een week, omdat ik tegen een midden-oorontsteking aan zat.
Een dag later werd ik snipverkouden.

De oorpijn is eventjes minder geweest, maar sinds gisterenmiddag…pfff…!!!
Heb enorme druk op mijn oren en last van mijn evenwicht (erg duizelig enzo).

Heb verdorie nu al twee weken een zware peniciline kuur en nog voel ik me verr*t !
Heb er gewoon ff helemaal genoeg van.

Sorry, moest ik ff kwijt

Groetjes, mamma van Stephan

Hoi Hoi! Daar word je inderdaad helemaal niet goed van! Het is een schrale troost maar mijn HA vertelde mij (toen ik van de week na twee maanden hoesten eindelijk een antibioticakuur ‘mocht’ komen ophalen) dat er heel veel mensen ziek zijn en dat het allemaal erg langdurig is maar goed, daar ben jij verder niet mee geholpen het is gewoon echt ‘chips’ als je al zo’n tijd aan het tobben bent dus ik wens je heel veel en snel beterschap! Groetjes Babs

Jeetje Bieb, kan me voorstellen dat je er echt goed gaar van bent inmiddels. Yoghurt eten als je zo`n penicilline kuur hebt is erg goed. Misschien een tipje voor !!! Ik hoop dat je echt heel gauw opknapt meid !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Wat ik ervan weet is dat melkprodukten de werking van de peniciline verminderd.

Dat weet ik ook maar “per ongeluk” omdat we toen met Stephan steeds zaten te klooien met HOE we die peniciline nou naar binnen moesten krijgen.
Toen was door de yoghurt of vla geen optie zei de huisarts (i.v.m. de reden die ik net noemde)

Maar toch hartstikke bedankt voor het meedenken As!
Het gaat om de lieve gedachte die erachter zit

Liefs,

P.S.
Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe jij dan op die tip bent gekomen Astrid.
Want op zich weet je ook wel het één en ander van kruiden enzo…
Ik bedoel: misschien weet jij iets (wat die yoghurt/peniciline betreft dus) wat wij niet weten?

Gewijzigd door - Bieb op 31 Jan 2005 00:02:37

Ik bedoelde ook eigenlijk meteen na de kuur. Penecilline zou zo ver als ik weet de darmflora aantasten waardoor je weerstand ook zeker verminderd. Yughurt vult die weer enigszins aan. Maar ik zal eens zoeken of ik dr wat over kan vinden.

Dit vond ik dr wel al zo snel over.

Als we wél antibiotica slikken verlaagt dat onze weerstand enorm: niet alleen de ziekteverwekkende bacterieën worden vernietigd, maar ook de zinvolle bacterieën in de darmflora leggen het lootje. Dus wordt de, voor het alledaagse leven zinvolle, biochemie in het lichaam dramatisch ontregeld.

In mijn boek, Encyclopedie van de natuurlijke geneesmiddelen ( hahaha lijk wel een kruidenfreek ) staat ;

Linksdraaiende (ongezoete)yoghurt, die actieve bacterien bevat, wordt vaak therapeutisch gebruikt en vergroot de gezonde bacterieflora in het lichaam en gaat ontstekingen tegen.
EIGENSCHAPPEN ;

Bevordert gezonde bacteriengroei in de darmen, wat de opname van voedingsstoffen ten goede komt en ontstekingen helpt voorkomen.
GEBRUIK ;

Eet gedurende 2 of 3 weken linksdraaiende yoghurt (ongezoet )na een antibioticakuur om het aantal goede bacterien te vergroten.

Waarschuwing ;
Linksdraaiende yoghurt is niet werkzaam als hij wordt gezoet, voor het beste resultaat maakt u uw eigen yoghurt op smaak met bv ongepasteuriseerde honing en/of een banaan.

Aha, nu snap ik 'm !

Mijn moeder heeft het ook weleens over “linksgedraaide yoghurt” (wat een naam!!) en heeft daarbij ook verteld dat het goed is voor de darmflora.
Dus in zoverre wist ik er van.

Ik wist ook wel dat peniciline je weerstand verknalt, maar heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het dan helpt om na de kuur die yoghurt te eten.

Dus eh…ik weet wat ik straks op mijn boodschappenlijstje zet (nog twee van die krengen innemen en dan heb ik de kuur namelijk af)

Bedankt!

Mijn eerste verhaal was niet helemaal duidelijk ook, sorry. Ik wist ook niet precies dat het met name om die linksdraaiende yoghurt ging en dat die niet gezoet mag zijn. Dus hebben we beiden wat opgestoken.