H.ayley heeft het ook heel erg gehad.
Wij zijn naar de manueel therapeut geweest en zij voelde dat H.ayley haar nekje als het ware scheef in het “kommetje” zat. Ik heb het voor je “getekend”. Dit is erg overdreven maar dan zie je wat ik bedoel:
Als het zo staat, is het natuurlijk eigenlijk heel logisch dat ze dan een voorkeurshouding krijgen. Want dan is het gewoonweg te pijnlijk om de andere kant op te kijken. Vanaf de foto gezien kan een kindje het hoofdje dan heel makkelijk naar links draaien maar omdat de nek zo ver naar rechts zit, is dat pijnlijk.
Bij H.ayley is er toen een aantal keer flink tegen geduwd (best pijnlijk) en thuis liet ik haar op haar andere zij in de box slapen. `s nachts in bed kon ze dan liggen zoals ze wilde. Dat vond ik op haar zij te eng. Na 2 weken zagen wij al heeeeeel duidelijk verschil!
Ik weet niet waar je woont maar anders kan ik de manueel therapeut in Schaijk (Noord Brabant) aanbevelen. Zij staat hier ook in contact met het CB.
Verder nog een tip: Vraag bij je zorgverzekeraar de lijst op van praktijken die goed aangeschreven staan qua behandelingen met baby’s/kindjes. Dan weet je in elk geval dat je geen kwazalver aan je kindje laat komen.
Succes!