Het probleem met de voorkeurshouding herken ik heel goed. Ik weet niet meer naar welke kant Tim het had. Maar hij keek ook al heel snel alleen maar naar 1 kant. Tips van het CB hielpen helemaal niets. Speeltjes in de box aan een kant leggen, box zo draaien dat hij daar het ligt kan kijken als hij de verkeerde kant op kijkt. Niets hielp, meneer keek lekker eigenwijs naar een witte muur ipv naar zijn speeltjes. Wij zijn er nooit mee naar een therapeut geweest, want als we het voorzichtig deden kon hij zijn hoofd prima draaien. Hij deed het alleen gewoon niet. Hij kreeg dus al snel een afplatting. Maar hier is het vanzelf overgegaan. We bleven stug de speeltjes aan de verkeerde kant leggen. En uiteindelijk trapte hij er wel in en ging ook de andere kant op kijken. Geloof dat het nog bijna 6 maanden heeft geduurd voordat zijn afplatting weer weg was. Maar ja in het begin is het hoofdje zo snel vervormd, doordat het nog allemaal zo zacht is. Dat het wel even duurt voordat het rechtgegroeid is.
Omdat Max nog zo jong is zou ik me nu nog geen zorgen maken. Ook nu nog niet over een helpje nadenken. Want heel vaak is dat helemaal niet nodig. Omdat hij net wel heel lang naar links keek kan hij het dus wel. Ik zou het dus nog even aankijken. En als het straks echt niet over is kun je altijd nog nadenken over doorverwijzingen etc.
Groetjes,
Sandra