Ja, da’s ook een goeie, nu ik rijstebloempap schrijf: geen rijst eten voorlopig! Dat heeft een stoppende werking! Net als wit brood. Ook niet eten!
Groetekes, Sje
Ja, da’s ook een goeie, nu ik rijstebloempap schrijf: geen rijst eten voorlopig! Dat heeft een stoppende werking! Net als wit brood. Ook niet eten!
Groetekes, Sje
Hihi en kaneel! Nou mag je daar tijdens de zwangerschap sowieso al niet teveel van hebben, maar over het algemeen kan normaal gebruik van kaneel geen kwaad voor de kleine.
Sja, mits je dus verstopping hebt .
Heb eergisteren een 24uurs buikgriepje gehad met diarree (sorry hoor), maar een beschuitje met suiker en kaneel stopte het weer redelijk.
Dus neem dat nu dus NIET, haha.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook lactulose gekregen. Nou ik was elke dag 9 maanden lang al misselijk maar dit sloeg echt alles. Wat een troep … ooh als ik er aan denk … vreselijk vies! Enne… het hielp bij mij geen mier! Dus zou als ik jouw was lekker die kiwi’s nemen en lauw/warm water drinken dat ik gezonder en helpt nog beterder ook!
ZUCHT ondanks alle tips nog steeds geen verbetering
Ben nu ook maar met de lactulose begonnen vanmorgen, hoop echt dat dat nu helpt!
Weet iemand wanneer je een aambei/ aambeien hebt…? Ik zie niets maar zit dat van binnen ( en kan je dus ook niets zien) Sorry voor de intieme vraag hoor maar ik verlies echt een beetje bloed door het proberen zeg maar en nou weet ik iet of ik dus ook van die zalf moet halen. Ik vraag het liever aan jullie dan aan mijn ha ( een man)… vandaar
groetjes!
Kan zijn dat er een adertje gesprongen is. Een Aambei is een stukje darm dat naar buiten komt en is gevoelig tot pijnlijk. Ze noemen het ook wel een aardbei omdat het zo voelt en eruit ziet. Ik heb er 1 na me bevalling gehad. Dat was niet leuk. Maar niet te veel en te hard persen das niet goed, Als het niet lukt niet forceren.
Groetjes,
Michèle
Aambeiden zijn bloedvaatjes die zijn uitgerekt. Ze zitten vóór je anus, dus inwendig. Als ze uitgezakt zijn, dan heb je uitwendige aambeien. Probeer ook om scherpe kruiden, koffie, koolzuurhoudende dranken of chocolade te laten staan. Ik had na de geboorte van Erik ook een aambei en op die dingen kunnen mensen overgevoelig reageren, zei de huisarts. Je kan zetpillen of zalf krijgen om het te behandelen. Ik kreeg van de huisarts het advies om weer langs te komen als de klachten langer dan drie weken aanhielden of verergerden. Met die zalf was het vrij snel over, je koopt het bij de drogist. Hemoclin heette het.
Kijk anders even op www.hemoclin.nl
Kan je het via internet bestellen, lekker anoniem…
Sterkte, het is alles behalve prettig, I know.
Groetjes,
M
Daar zijn wij voor Linette! Het is heel goed mogelijk dat je door het persen een aambeitje hebt. Dat komt met een zwangerschap gewoon best veel voor. Mensen praten er niet graag over, maar eigenlijk is het niks meer dan een spatader. Alleen dan anaal. Ik durf gerust te zeggen dat ik er best vaak last van heb. Tijdens de zwangerschap, maar ook weleens daarna. Ik heb standaard een slechte stoelgang, vandaar. Aambeien kunnen in- en uitwendig zitten. Als het uitwendig is, voel je echt een bolletje zitten. Het voelt als een verdikking, een soort vlezig bultje. Ze kunnen bloeden en heel erg jeuken. Door te persen kan de aambei verder naar buiten komen, maar dan kun je proberen om hem voorzichtig (!) weer naar binnen te duwen. Inwendige aambeien kunnen dus ook, al zul je daar wat minder last van hebben. Als het wc-papiertje helderrood is na het afvegen, kun je ervan uitgaan dat het een aambeitje is. Ik gebruik daar zalf voor als hij weer even opduikt. Via de vk kun je een zalf op recept vragen, die de aambei wat verschrompelt. Ik weet even niet hoe die zalf heet, Curanal geloof ik. De vk zal er absoluut niet van opkijken! Wat bij mij erg goed helpt is de zalf Theranal. Die koop je gewoon bij de drogist. Ik heb er nu helemaal geen last meer van. Verlichtend is ook een bad met Badedas schijnt. Ik weet niet óf je een aambei hebt, maar gezien je obstipatie kan dat heel goed zo zijn. Je zet gewoon teveel druk op de bloedvaatjes dan.
Hopelijk helpt de Lactulose. Bij mij hielp dat goed. Maar ik heb vaak zo’n verstopping dat dat spul niet afdoende hielp. Gelukkig had ik op een bepaald moment in de zwangerschap opeens mínder verstopping, vreemd genoeg. En daarna kwam het vrolijk terug! Als het echt té erg wordt, kun je dat ook eens bij je vk vragen, of zij tips heeft. Maar ik denk dat je met Lactulose al wel een eindje zult komen plus onze eettips.
Heb je iets aan dit doktersconsult gehad?
Groetjes Rainbow, trotse mama
ik heb ook even mee gelezen.
want ik heb dus erg last van een moeilijke stoelgang.
tot vervelend aan toe.
iedereen ook bedankt voor de tips dus.
probeer zowiezo ookal veel te drinken en rekening houden met wat wel en niet eten. geen bananen en geen wit brood (eten eigenlijk ook haast nooit wit brood.)
zal nu ook dus proberen eraan te denken om yogurt met muesli elke dag te gaan eten en lauw water eens drinken.
en anders nog paar activia producten ook halen.
en anders dus wat halen bij de drogist.
groetjes marielle
Gewijzigd door - kidsbaby op 11 Aug 2009 13:47:03
Hemoclin…heb ik geprobeerd. Gelukkig was het niet-goed-geld-terug-actie, want dat spul kost 18,95 en was afschuwelijk. Het is heel dun en druipt zo van de plek af waar het juist zo moeten zitten…Sorry voor de uitleg, haha, maar het is echt heel vies spul. Vind ik dan. En erg duur. Bij mij ging het ook erg jeuken door de vloeibaarheid…Brrrrr, als ik er aan denk griezel ik nog. Ik zweer dus bij de zalf die ik net noemde: Curanal of Theranal. Sperti is ook niks vind ik…
Groetjes Rainbow, trotse mama
Echt heel erg bedankt voor jullie tips!! Toevallig heb ik morgen een afspraak bij de vk voor controle, dus dan zal ik meteen vragen of zij iets kan voorschrijven van de genoemde middeltjes.
groetjes!