Bedtijd 3 jarige

Rens word komende maand 3 en die gaat tussen 18,30 en 19.00 uur naar bed afhankelijk van in wat voor staat hij is. Als hij om 18.30 echt omvalt dan gaat hij direct naar bed na het eten en anders mag hij nog even spelen en gaat hij om 19.00. Hij slaapt nu nog ongeveer 2 keer per week 's middags. Vaker hoef ik niet te doen want dan slaapt hij 's avonds pas laat om de volgende ochtend niet uitgerust wakker te worden. Maar 19.00 vind ik echt de max voor hem, langer houd hij het meestal ook niet vol.
"s mogens is hij ergens tussen 6.30 en 7.30 wakker. Maar als hij voor 7 uur wakker is stuur ik hem altijd nog wel even terug en vaak gaat hij dan toch nog wel even slapen of zit hij op z’n bed te spelen.

Groetjes Ramona

Tim ligt uiterlijk om half 8 op bed en wordt dan de volgende ochtend tussen half 8 en half 9 wakker.

Hij slaapt niet meer tussen de middag.

Groetjes,
Sandra

Goh er zit best veel verschil in bedtijden zeg! Wij eten altijd laat en ik wil de kinderen niet direct na het eten in bed leggen. Wij gaan rond 19.15 uur naar boven en Max gaat dan vrij snel slapen (hij slaapt nog 2x overdag). Eva heeft wat langer nodig en slaapt tussen 19.45-20.00 uur. Vandaag was het 20.30 uur en dat is wel echt laat vind ik. Ik vind 19.00 uur of eerder naar bed doen wel heel erg vroeg. Eva zou dan echt niet gaan slapen, maar het is voor elk kindje anders natuurlijk! Je laat ze ook niet op als ze al omvallen…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

@Rainbow Precies elk kindje is anders. toen Rens zo oud was als Max sliep hij vaak al om 18.15 maar dan had hij overdag geloof ik nog maar 1 slaapje (2 wilde hij niet meer) en dan sliep hij gerust tot 8 uur. Nou moet ik zeggen dat wij het wel makkelijk hebben want hier word meestal zo rond 17.30 uur gegeten.

Ik werk maar 2 dagen, 1 dag tot 17.30 en een dag tot 18.00 maar meestal heeft mijn man dan een vroege dienst en eet hij gewoon op tijd met de kids. Dus Rens heeft als hij niet direct na het eten om valt van de slaap altijd nog wel eventjes tijd om te spelen. overigens is het niet zo dat Rens nooit later gaat hoor. Bv in de vakantie of met feestdagen komt het echt wel eens voor dat hij ook zo rond 20.30 op bed ligt. Maar dat zijn echt uitzonderingen want meestal trekt hij dit niet. als hij echt te moe word is er geen land met hem te bezeilen, hij word dan ontzettend druk, luistert nergens meer naar en heeft dan de ene na de andere driftbui. Ik vind het niet fair als hij dan steeds straf zou moeten krijgen voor zijn gedrag terwijl dat komt door dat hij te laat naar bed gaat. Als ik merk dat zulk gedrag om 18.30 al de kop op gaat steken gaat hij dan gewoon direct naar bed. overigens heeft hij hier zelf geen problemen mee, meestal is hij zo’n vervelende bui gelijk vergeten als we naar boven gaan. Het blijft gewoon kijken wat werkt voor je kind en het gezin.
Als Rens bv elke dag een middagslaap zou doen dan zou hij het met gemak redden tot 20.00 uur. Maar zonder die middagslaap ben je toch een stuk vrijer(Noa slaapt prima in de wandelwagen) en het is voor ons ook geen probleem met eten ed dat ze vroeg op bed gaan. Het enigste nadeel is dat ik ze op mijn werkdagen dus vaak maar heel even zie. Mijn man werkt wisselende diensten en die ziet ze een enkele keer 's avonds helemaal niet omdat hij dan tot 19.30 werkt. maar die is vaak ook al om 15.30 uur vrij dus dan heeft hij nog best wel een aantal uur om met de kids te spelen ed. Voor ons is het ideaal zo.

Tja sommige kids hebben idd veel meer slaap nodig dan andere, gisteren lag J rond 7 uur te slapen, en vanochtend ging ik om 7:15 de deur uit (wij lopen een uur voor op jullie) en toen lag ze nog te slapen, de nanny brengt haar zo naar school! Heerlijk vind ik dat vooral omdat ze 's middags niet slaapt. Verder wil ik persoonlijk echt niet tot 8:30 met een wakker kind zitten 's avonds, ik ben dan zelf al echt gaar! hahahah

@rainbow: wat lekker dat Max nog 2x slaapt., joël doet dat al heel lang niet meer.
Hij gaat tussen de middag rond 11uur naar bed tot 1/half 2… daarna pas weer om half 7… en slaapt tot 7uur/half 8… maar ja word wel 1x per nacht wakker voor zn speen…pfff

Liefs, Melanie