Babycook

hoi,
joyce eet sinds een paar weken ook warm eten. vandaag heb ik mijn babycook ontvangen en heb ik gelijk aardappel met brocoli voor haar gemaakt. het was een waar succes! haar eerste verse maaltijd ging helemaal op!
een echte aanrader en lekker makkelijk… heeft hier iemand ook zo’n ding en wie heeft/weet er nog lekkere recepten voor???

groetjes sanne

sanne van haperen

Wat is een babycook?? Ik heb er nog nooit van gehoord…maar ben wel nieuwschierig

hoi, hier kun je zien wat de babycook is: []
http://www.hetrietje.nl/index.html?lang=nl&target=d220_beaba.html&gclid=CN2W7sih2YoCFT4GQgodwmh72w

zeer handig. joyce at vandaag aardappel met asperge, tomaat en tartaartje… en de andere 2 kids kregen verse appelmoes bij de frietjes…
groetjes sanne

sanne van haperen

sorry maar ik zie het niet zo
ik ben al jaren blij met mijn staafmixer
aardappels koken groente koken en mixen maar
is toch het zelfde en stukken goedkoper???
of heb ik het nou helemaal mis
alles wat wij eten gooi ik in de mixer
en op den duur prakken zodat er stukjes in zitten
lijkt mij makkelijker, maar dat zeg ik misschien heb ik het mis

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

Ik had er nog nooit van gehoord, ziet er wel grappig uit.
Als je nog recepten zoekt kan je kijken op www.keukenkikker.nl

hoi nancy,

ik zie het als de meest andere handige huishoudartikelen…
afwassen kan in de vaatwasser, met de hand kan het ook… was kun je drogen in de droogtrommel, maar ophangen kan ook!!
ik heb er voor de kids, én voor mezelf al veel plezier van gehad. bij de 1e deed ik het ook altijd met de staafmixer en ging op zich ook prima, behalve dat de “halve keuken” altijd “vies” was.

groetjes sanne

sanne van haperen

ja ik heb ook wel eens de klodders in me haar hihi
maar wat ik al zei ik zag het gewoon verkeerd waarschijnlijk
ik dacht dat je dus alleen het baby voedsel daar in deed
en voor de rest het zelfde alleen op het vuur
maar jij doet dus ook jou eigen eten erin
ja dan is het super, is ie wel een beetje handig schoon te maken
ik heb ooit eens een sap centrifuge gehad nou nou wat een elende , je bent meer bezig met dat ding schoon te maken dan sap te maken

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

ik doe hem altijd even met wat afwasmiddel onder de hete kraan. eigenlijk is afspoelen alleen al genoeg, maar voor mijn gevoel hoort er wel wat wasmiddel bij. net als bij de staafmixer (hahaha…) alleen ff spoelen!
groetjes sanne

sanne van haperen

ik heb ook de babycook en vind hem super

heb toen ook het recept boek erbij gekocht leuke tips staan erin.

Ik heb hem toen via de ouders van nu was ie maar 20 euro en dat scheelt een boel

Wij hebben hem ook en ik zou hem niet kunnen missen. Je kan koken en daarna mixen en dat allemaal in hetzelfde toestel. Hij gaat bij ons daarna ook de vaatwasser in. Fruitpap maken we altijd genoeg voor 2 porties, heel makkelijk.

Ik heb ooit 'ns gehoord over een eetmethode waarbij kinderen vanaf 6 maanden geen ‘prutjes’ eten, maar gewoon een stukje brood, een gekookt worteltje of een boontje. Gewoon met de handjes. Dit zou beter zijn?! Vraag me niet waarom, maar ik zou er wel wat meer over willen weten. Zeg 't jullie misschien iets?

Gewijzigd door - Catharina-Kaat op 25 Mar 2007 17:49:22

Hoi Catharina,

Je bedoelt de rapley-methode? Dan bied je het eten in stukken aan. Zelf ben ik er niet mee begonnen, maar op deze site kan je er veel over lezen: http://www.network54.com/forim/382080 Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Gr Sandra

sorry, moet zijn http://network54.com/forum/382080

Mmmm, klinkt toch een beetje vreemd in de oren dat rapley. Ga toch maar lekker een fijn prakje maken op 6 maanden…

hoi,
op zich denk ik dat er in zijn verhaal wel een kern van waarheid zit! ik heb dus veel gelezen over zijn methode en hij schreef dat als je met 6 maanden stukjes voeding gaat geven een kind al van zichzelf uit kan kauwen. kauwen hoeven ze niet te “leren” maar schijnen het op een gegeven moment gewoon te kunnen! net als zitten en lopen. za doen “het” wanneer ze eraan toe zijn!
een kind dat met 4 maanden fruit gaat eten moet wel een prutje krijgn omdat het simpelweg te jond is om het kauwen al te kunnen…
tja… ik had er mijn bedenkingen over en heb joyce ook wel eens stukjes banaan gegeven, maar het enige dat ze doet is kokhalzen. ook dit schijnt “erbij” te horen. het is de enige manier dat baby’s iets te eten weer van achter naar voren in de mond te kunnen krijgen.
maar ik kon het niet aanzien en ben toch lekker met prakjes begonnen. nu gaat het prima. ze is nu bijna 8 maanden en gaat langzamerhand beginnen met stukjes.
voor joyce dus geen rapley meer!..
groetjes sanne

sanne van haperen

nee hoor lekker prakken , doodeng die brokken als ze zo klein zijn
ik ben daarin zo een miep ,als de dood voor stikken
mijn oudste kreeg zijn eerste soepstengel met 9mnd (zielig he)
omdat ik het zo eng vond hahaha
zat er ook bovenop en als ie ging kokken , droop het zweet van me af
hahahah kan ik nu om lachen hihihi

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd