Baby wassen?!

Hallo allemaal,

Ik ben moeder van Jens (geboren 13-12-2005). Soms kan ik behoorlijk onzeker zijn of ik wel alles goed doe. Je wilt toch het beste voor je kindje. Ik vraag me af hoe jullie je kindje wassen. Doen jullie hem/haar meteen in bad en wassen hem/haar dan of doen jullie je kindje eerst inzepen buiten het badje en dan in bad. Ik gebruik trouwens de tummy tub, dat vindt hij erg leuk! Ik las gisteren op internet een heel stappenplan. Volgens mij ben je dan een uur bezig voordat hij in bad zit en dat vindt Jens helemaal niet leuk! Hij wil zo snel mogelijk in bad als hij bloot is. Nog een vraagje; Maken jullie ook de billetjes en voorkant schoon met lotiondoekjes als hij/zij een plasluier heeft? En maken drogen jullie het ook af na gebruik van een lotiondoekje? Ik ben nogal poetserig en vind snel iets vies. Daarom vraag ik me af hoe andere moeders dat doen.

hai mama van jens!!
ja ik kan het me voorstellen, iedereen is in het begin onzeker!!!
ik ben nog al makkelijk, ik leg hannah gewoon in de douche bak en sproei lekker over haar heen!! ik kleed haar uit en leg haar erin… stappenplan voor in bad gaan!! ik heb nog wel wat anders te doen!! hahaha!! joh als jens dat niet fijn vindt lekker niet doen hoor! gewoon op de manier doen wat jij denkt dat hij fijn vindt!! daar heb je denk ik geen stappenplan voor nodig!!
ik zeep hannah niet in!! ik doe alleen wat schampoo op haar haartjes!! meer niet!!
wat betreft plasluiers doe ik niet met lotion doekjes ik doe het even met een nat washandje en daarna droog deppen!!
liev groet janneke en hannah

Ik ben in het hele begin ook erg onzeker geweest of ik alles wel goed deed.
dat heb ik soms nog.
en daaron ben ik ook zo blij dat ik deze site heb ontdenkt dan kun je het gewoon vragen.

Mijn zoon ging in het begin elke dag in bad waardoor hij iets van uitslag op zijn beentjes kreeg.
Nu gaat hij 1 keer in de 2 dagen in badje en de uitslag is dan nu verdwenen je kan natuurlijk ook te schoon zijn met je kindje.

Maar als hij in bad gaat wat zijn papa altijd doet dan kleed hij hem uit en gaat zo in badje zonder te wassen van te voren, dan wast hij hem in badje alleen met zijn handen.
(we hebben dan wel iets van een soort melk in het badje)
Daarna droogt hij hem af met een normale handdoek en de plooien met zo’n hydrofiele doek (weet niet hoe je het schrijft)
Dan krijgt hij gewoon zijn kleertjes weer aan.

De andere dag als hij dus niet in bad gaat was ik hem s’avonds even met een washandje, en dan smeer ik hem altijd even in met lotion.

En als ik een plasluier verschoon dan maak ik het zaakje altijd even schoon met een vochtig doekje, maar dit droog ik dan niet extra af.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt want zo gaat het hier ongeveer.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hahahahahahaha ik moet ff lachen omdat ‘‘zaakje’’!! hihii

quote:
hahahahahahaha ik moet ff lachen omdat ''zaakje''!! hihii

whahaha…ja ik dacht hoe zet ik het er even netjes neer

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hallo!

Malin gaat nu wel nog elke dag, Ik doe haar in bad, was eigenlijk niet zo heel veel bij dr… Doe het aleen af en toe met gewone handzeep

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

ik doe luca ook elke dag in bad, maar dat is meer omdat hij dan eigenlijk heel moe is en wil slapen, maar dat niet van mij mag anders wordt hij de volgende dag weer zo vroeg wakker! Dus dan maar in bad, en dat is een heel feest. Ik heb zo’n badzitje voor in het grote bad. Is wel handig, het nadeel alleen is, is dat je het bad voor de helft moet laten vollopen. Kost aardig wat water als je elke dag in bad gaat!!! Dus ik denk dat ik maar zo’n klein badje aanschaf. Ik was de boel gewoon in bad met van dat schuimspul van dat ene merk met dat babygezichtje (geen reclame he). Eb in bad doe ik slaapspul van dat andere merk!

[/url]

ahahah,
ja van dat merk hebben wij ook het één en ander staan!
onder andere shampoo, en schuim

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn eigen “stappenplan” heeft
Pax is een kouwkleum net als haar mama dus ik moet eerst alles goed voorbereiden voordat madam in bad gaat. De douche een beetje voorverwarmen, uitkleden en inwikkelen in haar doek en zo draag ik haar dan naar de badkamer. Ik zeep haar niet vantevoren in maar doe lekker wat badgel erin en maak haar schoon als ze in bad zit.

Ja, ik maak haar plassert goed schoon met een lotion doekje na elke vieze broek.

groetjes van liesje

wij hebben een dochtertje van een jaar en die kleed ik uit en HUP in bad. In Bad zit natuurlijk ook dat spul uit het gele flesje… Ik was haar “onderkantje” (weer is wat anders dan “zaakje”) met mijn handen of washandje…
Ze gaat bijna iedere dag in bad. Wij hebben alleen een douchebak en daar zet ik haar badje in. Maar toen ze nog zo heel klein was, zeepte ik haar in met mijn handen en/of washandje op het aankleedkussen en dan in bad… Glad zijn ze dan he!! Net palingen… Ik was ook onzeker, maar het gaat steeds beter. Het is ook wat, ineens moeder… Nouja ineens???
xxx gerti

Manon gaat om de dag in bad. Daar zit ook spul in van het bekende merk.

Ik was haar niet van tevoren. In bad doen we het gezichtje, kontje en plassertje.
De rest wordt wel schoon van het water en zeep in bad lijkt mij.

En de andere dag wasen we in ieder geval kontje, plassertje, handjes en gezicht.
En af en toe lekker mee onder de douche.

Ik gebruik altijd lotiondoekje en maak het droog met een tissue, ook na een plasluier.

Wordt je al wijzer van alle verschillende methodes?

Tessie

Bedankt voor alle reacties. Ik maak me dus druk om niks. Niemand hier volgt zo’n uitgebreid stappenplan. Ik denk dat baby’s daar ook helemaal niet blij mee zijn. Jens in ieder geval niet! Ik gebruik ook alles van dat bekende spul met het gezichtje. Dat bevalt goed. In het begin heb ik een keer olie gebruikt (om hem mee in te smeren) uit het kraampakket dat ik had gekregen van de verzekering, maar daar was hij allergisch voor. Na twee dagen had hij een vuurrood buikje. Echt zielig!

groetjes,
Mamma van Jens

hai mama van jens
ahhh dat is sneu zeg!!
heel logisch hoor dat je af en toe je druk maakt!! dat doe ik na 9 maanden af en toe ook nog wel eens!! het is toch je kind en daar wil je het allerbeste voor!!
nou succes lieve groet janneke en hannah

Kaya heeft dus een enorme hekel aan in bad gaan.
Tummy Tub inmiddels ook al geprobeert omdat baby’s dat fijn schijnen te vinden…nou, Kaya niet dus
Dus elke keer non stop krijsen totdat ze weer aangekleed is (en nee…het water is echt niet te heet of te koud )

Dus ik doe haar (en onszelf ) dit maar 2x per week aan.
Voor de rest was ik haar met een washandje gewoon op het aankleedkussen.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk (kijk, als ze tot dr nek toe onder zit is het wat anders )

O ja, met luiers verschonen veeg ik haar billetjes gewoon af met van die lotiondoekjes. Ik droog het dan niet af omdat dat volgens mij helemaal niet hoeft (toch?) Nou ja, Stephan is ook groot geworden

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Gewijzigd door - Bieb op 25 Feb 2006 11:18:31

hai bieb
nou helemaal gelijk…iedereen doet het weer op zijn eigen maniertje en als ze daar tevreden mee zijn dan is het helemaal goed!!
alleen maar goed niet zo vaak in bad worden ze ook niet zo schraal!! hannah leeft voor het bad!!
ze vindt het heerlijk!!!

lekker spatteren!!
lieve groet janneke n hannah

Hallo mama van Jens,
Ik ben de moeder van Joyce. Als ik Joyce in badje doe dan laat ik eerst een
badje vollopen met water ( iets warmer dan 37 graden ) Dan was ik met een
washandje haar gezicht alleen met water. ( zeep is niet goed voor het gezichtje )
Pas daarna kleed ik haar uit en zeep haar lekker in en doe dit alles supersnel
zodat ze het niet te koud krijg.
Dat vind ze helemaal niet leuk dat inzepen maar daarna til ik haar in badje wat ondertussen de juiste temperatuur heeft en dat is genieten.
Dan kijkt ze me tevreden aan omdat het water zo lekker warm is en dat vind ik
zo leuk dan he

Ja wij gebruiken lotiondoekjes bij elke verschoning, dus ook plasluiers.
Daarna laten we haar billetjes even drogen aan de lucht voor we een schone luier
bij haar omdoen.
Dat drogen aan de lucht is een tip van het consultatiebureau ( daarmee kun je uitslag, rode billen grotendeels voorkomen )

Hallo! Mijn dochter heeft altijd voor een badje gehuilde. Dus, na drie maanden hebben wij een shantala tub geprobeerd (goedkoper dan tummy tub) en dat vond zij leuk. Na de shantala tub ging wij terug naar de normale baby bath tub en zij was heel rustiger. Nu at 7 maanden, nog ik haar buiten de tub wassen met zeepvrij/parfum vrij wasgel en dan ligt her in bad op een baby bath support (makkelijker voor mij). (Ik doe een beetje soya bad olie in).

Ik maak haar altijd schoon met een lotiondoekje na een plasje en gelukkig dat haar hoopje meestal gebeurt elke ochtend (dan geef ik haar een badje na). Na schoonmaken met lotiondoekje, droog ik haar billetje huid en dan altijd smeer ik het met talkpoeder. Tot nu heeft zij geen last van rode billetjes…

Groetjes,
rachel

Gewijzigd door - bixdee op 07 Mar 2006 12:12:06

Hallo allemaal,

Ik vind het interessant om te lezen hoe andere moeders dat nu doen. Grappig dat de meeste ook inderdaad na een plasluier lotiondoekjes gebruiken. Is alles weer lekker fris. Gebruiken er ook moeders echt babyshampoo voor de haartjes of doen jullie die gewoon wassen met wasgel?

groetjes,
mamma van jens