In mijn mening ligt het eraan hoe hoog je het legt, en als ze het hele bedje gebruiken oke dan forceer je het, maar als je de kussens bij het hoofdeind legt, en je zoontje met zijn voetjes helemaal naar onderen ligt hij iets omhoog en niet de volle handdoek/kussendikte, natuurlijk kun je het ook proberen met telefoonboeken.
Alleen met kussen rustig slapen
mamavancolin.
hele rare vraag maar hoe ziet jou voedingsschema eruit. damian had ook slaapproblemen en sliep op een gegeven moment ook een paar keer bij ons. op advies van het cb zijn wij toen weer de late fles van half 11 11 uur in gaan voeren en sindsdien slaapt hij heel de nacht door in zijn eigen bedje. ze zeiden dat hij er waarschijnlijk nog niet klaar voor is om van die late fles af te zijn. misschien dat het helpt
Ons schema is als volgt:
7.00/8.00 fles 180/6
11.00 fruit
13.00 boterham + fles 180/6 (laat 30/60 cc staan)
17.00 warme hap
19.00/19.30 fles 210/7 (laat 90cc staan)
Ik heb niet het idee dat het honger is want bij ons slaapt hij wel goed. Heb wel eens dat hij om 6.00 erg onrustig blijft en dan maak ik wel een flesje, maar wil eigenlijk niet nog een late fles geven omdat hij al zo stevig is. Ik kan misschien wel eens proberen een nepflesje te geven als hbij wakker wordt en dan kijken of hij toch in zijn eigen bed verder wil slapen.
22-12-2009 colin geboren
je kan het altijd proberen. damian pakt ook een nepfles. wij maakte dan 150 cc en deden daar en half schepje in dus je kan nou niet bepaald zeggen dat het voeding is maar aangezien hij geen gewoon water pakt. hoe groot en zwaar is colin dan. 2 weken geleden woog damian 9460 gram hij was toen net 10 maanden.
Hier moet er meer melk in anders trapt die kleine rotzak er niet in. Ik maak meestal 100 met 2 schepjes of 150 met 3.
Colin weegt ruim 10 kilo en is 7 cm. Pap heb ik al weggelaten omdat dat ook een dikmaker is.
22-12-2009 colin geboren
kan je niet zodra hij slaapt de kussen weg halen?
dat helpt mischien.
het kan ook een periode zijn, dat hij niet alleen wilt slapen.
moeilijk he allemaal
Demi slaapt gelukkig en dat met zijn avondpapje, daar kijkt hij erg naar uit, zodra hij die fles ziet word hij wild, drinkt hem leeg en gaat dan lekker slapen tot de volgende dag.
sucses ermee
Gewijzigd door - mama van Demi Jay op 29 Sep 2010 23:43:00
Hoi mama van Colin, ik moest toch ook nog even dit kwijt hoor: het is niet veilig voor het 2e jaar een kussen in zijn bedje te leggen, maar in princiepe komt het ‘tussen jullie in’ slapen op hetzelfde neer, is ook gevaarlijk als jullie ook slapen, kunt op hem gaan liggen of hij kan onder de dekens verdwijnen bijv… kun je dat misschien niet af bouwen en echt in zijn eigen bedje laten liggen, troosten op eigen kamertje wellicht gaat dat slechte slapen er ook vanaf omdat hij gewend is bij jullie te zijn… zal in het begin wel even doorzetten worden denk ik.
Succes, groetjes Ghis.
nee dat kussen doe ik ook niet. Bij ons slapen doet hij al vanaf zijn geboorte. Als ik dacht dat er een risco was zou ik het niet doen. Hij ligt op het dekbed dus onder de dekens kan hij niet komen. En ik ga echt niet op een flinke beer van 10 kilo liggen, hoor!! Ik ben gewend met honden in bed te slapen en daar ben ik ook nog nooit op gaan liggen Maar we zijn sinds 2 dagen door aan het zetten en hij heeft al 2 nachten de hele nacht in zijn eigen bed geslapen. Wel slaapt hij na de eerste fles nog altijd bij ons, maar dat is meer omdat wij dat ook heel gezellig vinden.
22-12-2009 colin geboren