Afdrogen na bad

Jaja poncho!

Lekker vaag deze forum…! Lijkt alsof jullie allemaal beetje melig zijn! hahaha!

Maareh ik droog Thoby ook liggend af…blijft ook netjes liggen…zo’n braaf kind…(Not! hihi)

Gaan die van jullie in badje of douche trouwens? Thoby gaat nog steeds in zijn babybadje (heb geen bad)

Groetjes
Margot

Sanne is bang voor de douchekop dus hier gewoon volwassen badkuip. Als ik Sanne haar haartjes uitwas doe ik het met een kopje water om het uit te spoelen anders gaat ze staan en huilen en raakt in paniek. Dan krijgt ze water over haar gezichtje en raakt dus in paniek en hapt naar adem.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier zit ze in een ikea kinderstoel onder de douche. Zo hoef ik niet te bukken. Hopelijk in het nieuwe huis hebben we een bad

Groetjes,

Michèle

Vindt Morgan het niet erg dan die douche straaltjes?

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik heb een losse kop en die doen we over der lijfje heen halen zeg maar, maar ze vind stralen ook niet erg want in het zwembad douched ze ook gewoon met mij.

Groetjes,

Michèle

Seth gaat ook gewoon zo mee onder de douche.
Vind hij alleen maar leuk, en dan voelen we altijd samen of hij al warm is
En dan gaat hij op de grond spelen en kan mama wassen enzo.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Hier met 1 jaar nog op de commode en met 2 jaar deed ik het in de badkamer.
Op de slaapkamer de kachel even aan en in de badkamer zit ook een kachel dus lekker warm.
Ik zit op een laag krukje voor de badkamer deur, dus weglopen is er ook niet bij.

Wij hebben een poos geleden die blauwe schelp van de Aldi gekocht.
Kun je ook buiten als zandbak gebruiken.
Wij hebben een kleine badkamer waar geen bad in past dus daar zitten ze allebei in.
Soms gaan ze ombeurten bij mij onder de douche. Staat mijn man op wacht om af te drogen en aan te kleden.
In de zomer staat het badje buiten en spelen ze daar in.
Echt heel handig.
Heb hem ook een keer bij een speelgoedzaak zien staan.

Met het afdrogen tussen de plooitjes legde ik ze altijd even op het badmatje en dan kon ik goed zien of alles droog was en nog even insmeren.
Ik smeerde er altijd na het afdrogen nog wat zalf op.

Groetjes Lisan.

Hier gaan we altijd samen in bad. Ik ga savonds altijd in bad of douche en Nick komt er dan gezellig bij. Mijn man komt dan na een kwartiertje om hem op te halen. Hij droogt hem dan op zijn kamer (liggend) af.
Zo kan ik mezelf nog douchen en rustig afdrogen en aankleden.

Ben ik alleen dan gaat Nick ook met mij in de douche of bad. Dan droog ik hem op de badkamer af (staand) en doe hem een ochtendjasje aan. Daarna droog ik mezelf af en kleed me aan. Hij vermaakt zich ondertussen wel met badspeeltjes of wat dan ook op de badkamer.

Tegenwoordig vindt Nick het erg leuk om onder de douche te gaan. Maar dan moet ik hem wel vasthouden. Die stralen zijn nog net iets te hard denk ik als hij staat. Vindt ie niet echt prettig. Dus douchen is iets korter dan in bad want meneertje is een beetje te zwaar geworden op lang vast te houden

Groetjes Bianca

Hier ook een huis zonder bad, dus een douche voor ons mannetje. Hij speelt heerlijk op de grond terwijl ik hem was. Na het douchen droog ik hem staand af, voor zo ver dat gaat want het is vaak hommeles als hij onder de douche vandaan moet. Tis veel te leuk! Dan badjasje aan en lekker spelen op zijn kamertje (waar we het kacheltje de kamer hebben laten voorverwarmen) tot hij helemaal droog is. Laat ik hem niet aan de lucht drogen, dan krijgt hij last van zijn plooien en last van een soort uitslag op zijn beentjes.

Nou, spuit 11 reageert ook nog even op deze topic. Had weinig tijd vandaag! Eva zit hier in haar badje, wat ze geweldig vindt. Ze probeert de stralen van de douchekop vast te pakken en ze knijpt echt haar oogjes dicht als ik haar haartjes uit spoel. Ik zet haar dan neer en droog haar af, waarna ik haar in de (veel te kleine!) badcape naar de tafel breng en haar aankleed. Echt leuk vindt ze dat niet, dus ik leid haar af met rubber-duck WILFRED. Altijd een succes, want die lebbert ze dus ook af! Ik heb met zwemmen de badcape van de IKEA, die is ideaal. Maar die zit standaard in de zwemtas, dus ik moet die eigenlijk nog eentje kopen. Ik kleed Eva ook vaak zittend of staand aan en dat gaat stukken beter dan liggend. Tja, de ladies worden groot he en ze willen niet meer als baby’s behandeld worden!

@Michele, ik snapte 'm natuurlijk ook direct. Jij ondeugend ding!

Groetjes Rainbow, trotse mama

:smiley:

Groetjes,

Michèle