Advies nodig voor middag slaapje!

Ik vind dat je het super gedaan hebt hoor.
Peuters hebben grenzen nodig! Als jij hem niet verteld dat hij in bed moet blijven, dan weet hij dat niet.
En als jij hem verteld dat hij moet gaan slapen, en vervolgens accepteer je het gewoon als ie er toch uit gaat om te spelen, dan ben jij niet geloofwaardig.

Als hij het slaapje op den duur niet meer nodig heeft kun je natuurlijk nieuwe afspraken maken dat hij bijv. wel een rust-uurtje heeft op zn kamer, en dat hij dan wel zachtjes mag spelen als hij dat wil. Maar dan wel volgens JOUW regels

Ik denk dat ik duidelijk zou maken dat hij zou moeten gaan slapen. Ik zou er na een klein poosje naartoe gaan en doen wat jij hebt gedaan. Mits het dan geen leuk spelletje wordt natuurlijk, want dan hebben ze je bij de poot. Dat is denk ik wat het CB bedoelt met erheen gaan als ze slapen; dan laat je zien dat het je niet kan schelen en loop je ook niet het risico in een spelletje of machtsstrijd te belanden. Hmm…nog best lastig. Ik kom erop terug als Erik in een groter bedje gaat slapen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

dank je wel, is wel fijn om te horen dat ik het goed heb aangepakt! Soms is het moeilijk inschatten wat het beste is, maar doordat hij de 2e keer gewoon gelijk bleef liggen, had hij denk ik echt die grens nodig om te gaan slapen.
Normaal slaapt hij ook nog zeker een uur of 3 tussn de middag, dus het is niet dat hij het niet meer nodig heeft. Maar goed, hopelijk is het naar een paar dagn net als anders!!

liefs woezel

Oh wat spannend en wat een stoere jongenskamer!! TOP!! …

Hier willen we het ook al weken maar … vind het zelf zo spannend en eng! Maar als het goed is gaat papa deze week het bed bij Gamma halen (staat op de folder) is geen peuterbed maar groot bed (wit) … en gaan we de stap ook maar wagen. Hij wil het zooo graag!

Kleinste worden groot … maar elke stap is weer spannend!!!

zo herkenbaar wil, Rico slaapt sinds hij zn peuterbed heeft helemaal nietmeer s’middags en gaat spelen.
errug vermoeiend!
haha ook rico gaat in de kast zitten om zich te verstoppen.
ook dit doet hij alleen tijdens zn middagslaapje.
zodat ik hem niet kan vinden en weer kom zeuren dat hij zn bed in moet.
ik zei vandaag dat hij dadn maar in de kast moest gaan slapen en vertrok weer
hij bleef ook gewoon zitten he, en deed de deur nog dicht ook…
erg lastig ik weet het en ik heb ook geen tips ik “wring” me maar door die periode heen

Nou meneer slaapt nog!! Op zich voor hem niet bijonder, want hij slaapt geregeeld tot 1630 (en ligt er dan in de avond nog voor 20:00 in ) maar had idt niet verwacht na dat hij eerst niet wou!!
Ik denk ook dat je eerst een minuut of 15 moet afwachten en dan 1 keer erna toe, en daarna niet meer , ook al gaat hij weer spelen, anders wordt het idd een spel denk ik, en dat moet je niet hebben. Negatieve aandacht is ook aandacht!!! Ben benieuwd hoe dit morgen gaat, ik denk dat het een kwestie van wennen is en dat hij binnen een week weer net als normaal gaat slapen…althans…dat hop ikd an maar

liefs woezel

nou succes meis ik hoop het echt voor je, hier was de ene keer dat hij in slaap viel geen succes ind e middag…weet je nog toen kreeg hijd ie deur tegen zn bolletje aan het arme schaapie!