4 flessen of toch 3?

Ik heb nog een voedingsvraag voor Senne. Ik heb er al veel over gelezen maar blijf er onzeker over. We zijn 3 weken geleden over gegaan van 4 naar 3 flessen met Senne.
Net daarna wilde ze niet meer drinken (sprongetje) en om wat meer rust voor onszelf te maken hebben we weer 4 drinkmomenten gemaakt voor Senne. Nu ze uit de sprong is drinkt ze alles weer tot de laatste druppel op!

En nu mijn vraag: Eet ze nu niet teveel?
Haar schema nu is:
700 fles 180/6
830 slapen
1100 100 gram fruit (vers of een half potje)
1200 fles 180/6
1230 Lopen met de honden, in bad en om 1400 naar bed
1600 100 gram groente (vers of een half potje)
1630 fles 180/6
1730 slapen
2000 fles 180/6 + 3 schepjes rijstebloem

De hoeveelheid groente is genoeg, ze hoeft echt niet meer. De ene wijkverpleegkundige zegt dat het mag en de ander zegt dat het teveel is (fijn, die duidelijkheid!)

Wat vinden jullie?

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 31 Jan 2010 19:08:00

Hoi,

Ik vind dat flesje om half 5 te dicht op het warme eten zitten.
Maar als Senne het flesje helemaal leeg drinkt zal ze dus niet vol zitten van het eten.
Zou het schema mooi zo laten, ziet er goed uit.
Als ze het potje helemaal opkan vervalt dat flesje natuurlijk.

Groetjes Lisan.

Volgens mij ook een prima schema.
Vind wel net als Lisan dat flesje van 16.30 wel erg dicht op de groenten zitten, maar als ze die wel leeg drinkt dan werkt het voor haar prima denk ik.
Wilde dat ik z’on mooi schema had, maarja die van mij zit dan ook weer heerlijk in een sprongetje

Groetjes Suzanne

quote:
Volgens mij ook een prima schema. Vind wel net als Lisan dat flesje van 16.30 wel erg dicht op de groenten zitten, maar als ze die wel leeg drinkt dan werkt het voor haar prima denk ik. Wilde dat ik z'on mooi schema had, maarja die van mij zit dan ook weer heerlijk in een sprongetje

Groetjes Suzanne

ja, vinden wij zelf ook hoor, gelijk de fles na zo’n portie groenten. Gisteren wilden we haar ook nog lekker even laten spelen maar ze was zo mopperig want ze had gewoon nog honger!
Ze moet misschien de schade inhalen van haar sprongetje? Toen at ze echt dramatisch slecht;

Wij gingen op advies van het CB met 7 maanden beginnen met brood en zijn toen van 4 naar 3 flessen gegaan. De fles van 15.00 uur is toen vervallen en daarvoor in de plaats gaven we diksap met een liga/soepstengel o.i.d.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

quote:
hoi sascha, onze kleintjes zijn bijna even oud, dit is ons schema;

08.00 uur papflessie 180+ bambix
slapen
10.00-10.30 uur fruithapje
12.00 uur flesje 90 ml en een boterham met leverworst
slapen tot 14.00-14.30 uur
soepstengeltje als ze uit bedkomt
15.30-16.00uur flesje
nog een uurtje slapen
17.00 -17.30 uur groentehapje
18.30 uur badje en papfles en naar bed !

bij ons was het ook vogelen na haar sprongetje want toen wilde ze om 12.00 uur geen melk meer dus ben ik dat brood gaan proberen, nu drinkt ze nog een klein flesje van te voren,maar dat moet ik die boterham nog niet laten zien,anders vertikt ze het !

ja, die Bambix wil bij ons dus nog niet lukken omdat de fles in de speen blijft plakken (zie ander topic van mij) en een boterham wil ze nu (nog) niet. Verder komt het een heel eind overeen geloof ik… al blijft het wel uitvogelen rond deze tijd vind ik

@SugarS Wat doe jij 's avonds dan in de fles? Rijstebloem of ook bambix net als het ontbijt?

Groetjes Suzanne

Sorry, maar ik zou persoonlijk zo jong niet met rijstebloem vannille beginnen. Als je rijstebloem gaat geven dan zou ik gewoon de neutrale rijstebloem geven. Anders wennen ze al heel snel aan zoet en willen ze straks niets anders meer dan zoet. Wij hebben overigens nooit rijstebloem gebruikt, ik zag daar de toegevoegde waarde niet van in.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Met de rijstebloem gaat het ook wel goed maar met de Bambix met fijne granen lukt dit niet, dat hele goede schudden. En dat het ik geprobeerd, tot mijn arm er lam van was
Ik doe voorlopig ook nog gewoon rijstebloem, ondanks dat het cb het me aanraadt om ermee te stoppen omdat het niets toevoegd en je er dikke babies van krijgt…

Ik ga morgen denk ik beginnen met een klein stukje witte boterham in de melk te doppen, ben erg benieuwd!

Ik vind het persoonlijk een beetje onzin om te zeggen dat je er dikke baby’s van krijgt… Seth heeft het totdat hij 1 jaar was gehad, en is echt niet dik!
Vind het eigenlijk belachelijk dat het cb het zo zegt!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Ik vind het persoonlijk een beetje onzin om te zeggen dat je er dikke baby's van krijgt... Seth heeft het totdat hij 1 jaar was gehad, en is echt niet dik! Vind het eigenlijk belachelijk dat het cb het zo zegt! Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/1A4Dp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Ben zo blij om dat te lezen! Deed je de rijstebloem als pap gebruiken?
Ik vond het ook zo belachelijk… de een zegt dit en de ander dat… wordt er soms zo moe van, je spreken elkaar allemaal tegen!

Groot gelijk!!

Ik probeer me er ook zo weinig mogelijk van aan te trekken maar toch steekt het als ze zeggen dat je het niet goed doet. Ben een vrij onzeker type nl.

Normaal zou ik ook mijn moeder bellen maar die is overleden vlak voordat ik zwanger raakte van Senne. Mijn moeder was nuchter en zou dit soort adviezen raar vinden… dus probeer ik dat ook te doen!

Maar toch vraag ik dan ook even tips hier… ben zo blij dat er zo’n forum is als dit!

quote:
lieve sascha da snap ik helemaal! dat heb ik ook altijd hoor, ik heb namelijk mijn vader af moeten geven voordat die kleine erwas, en die zou ik net zoals jij je moeder wil bellen ook nog willen hebben, voor nuchtere adviezen, ik mis dat ook heel erg..... want die kon mij ookaltijd weer ff op de 'grond zetten zeg maar ! maar weet zeker dat als je misschien even een minuutje neemt, je haar kan horen antwoorden en de nuchterheid van haar in je terugkomt, dat probeer ik altijd te doen, en meestal lukt dat wel ... soms niet ... maar ja probeer het eens zou ik zeggen !!! en geloof in jezelf want je mama heeft ook de nuchterheid op jouw doorgegeven... !

Mijn moeder zette mij ook altijd weer met beide benen op de grond ja…

Liefs, dank je wel!

dwerg heeft practisch hetzelfde schema alleen doe ik nog maar ik geef dan maar 1 fles na de groente. Om 19.00, en hij eet dan om 17.00 groente.
Nou ja anyways hij heeft ook 4 flessen en die zijn zo verdeeld

7.00 fles
8.30 slapen
10.00 fruit
11.00 fles
13.00 slapen
15.00 fles en nog een dutje
17.00 groente
19.00 fles rijstebloem pap (niks dikmakend, wel vullend)

gaat perfect en als ie straks brood eet dan doe ik dat bij de fles van 11.00 net zolang tot hij een heel broodje eet en dan haal ik die fles eraf en gaaf er dan diksap bij te drinken.
Als hij tussen 15.00 en 17.00 al trek heeft krijgt hij n koekie of een broodkorst als zoethouder!

CHECK www.mi2u.web-log.nl voor meer mama verhalen e.d.

Ik wil proberen om de fles van 12 uur te verlaten als ze een boterham eet.

Ik wil dan weer een ander schema maar daar
moet ik dan nog even mee vogelen… ach, zo blijf je bezig

@Sacha,

Zou geen wit brood geven. Bruin brood is veel gezonder en beter voor de stoelgang.
Je eet zelf ook wit brood?
Ik heb het van huis uit nooit gekregen. Mijn man ook niet trouwens.
Heb altijd bruin brood in huis.
De kinderen vinden het ook lekker.

Wat geeft de rest van de moeders voor brood aan de kindjes?

Groetjes Lisan.

quote:
@Sacha,

Zou geen wit brood geven. Bruin brood is veel gezonder en beter voor de stoelgang.
Je eet zelf ook wit brood?
Ik heb het van huis uit nooit gekregen. Mijn man ook niet trouwens.
Heb altijd bruin brood in huis.
De kinderen vinden het ook lekker.

Wat geeft de rest van de moeders voor brood aan de kindjes?

Groetjes Lisan.

Nee, ga gewoon beginnen met bruin brood. Ik ben zelf ook opgevoed met volkoren brood en mijn vriend met bruin brood. Ben ook wel benieuwd wat de andere moeders doen…

@Sascha: Ja, wij gebruikten de rijstebloem altijd als pap.
Eerst in een fles en later uit een bordje.
Wij deden dit omdat hij koemelkallergie heeft, en dan moet je ook uitkijken met gluten, dus gaven we dit ipv bambix granen oid.
Lekker doen dus

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers