Inbakeren

Eindelijk is het gelukt!!!
Levi is in zijn eigen bedje in slaap gevallen.
Al 8 maanden lang zat ik hele avonden met hem op schoot tot hij in slaap viel. Na een paar uur (ik dacht: dan slaapt hij waarschijnlijk vast genoeg) legde ik hem dan in bed. Dan werd hij weer wakker, om druk maaiend met zijn armpjes hysterisch te worden en hartverscheurend te huilen. Hij werd dan pas weer rustig als ik hem oppakte en met hem op de bank ging zitten. Waarna het hele ritueel zich herhaalde. Ik heb vanalles geprobeerd: laten huilen, bij hem zitten, deur open laten en liedjes zingen (zijn kamertje grenst aan de woonkamer) Ik heb zelfs hele avonden en nachten op een matras op de grond bij hem vertoefd. Niets werkte.
Totdat ik vanavond het geniale plan kreeg om hem in te bakeren. Dat wil zeggen: ik heb hem in een laken gewikkeld zodat hij zijn armpjes niet meer kan bewegen. Na wat tegensputteren werd hij helemaal rustig en viel in zijn eigen bedje in slaap!!!
Heeeeeerlijk. Wat ben ik blij!
En nou maar hopen dat het blijft werken en hij morgenavond ook zo rustig in slaap valt!Nu ben ik de gelukkigste vrouw van de wereld dat ik eindelijk wat tijd voor mezelf heb 's avonds.

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003)

Hij werd net wakker omdat zijn speentje eruit was gevallen. Ik stopte 'm er weer in en Levi sliep gewoon door. Dat gebeurde anders ook nooit.

Groetjes,

Hoi Maike,

Jemig hé, dat wil ik wel geloven dat dat pittig is, acht maanden lang!!!
Maar heerlijk dat dat inbakeren zo goed helpt!
Waarschijnlijk voelt hij zich nu veel meer geborgen. Net als wanneer jij hem altijd vast hebt.
Ik ben echt heel blij voor je dat het helpt en dat je nu ook eens rustig tv kan kijken of iets anders voor jezelf kan doen
’s avonds!
Ik zal voor je duimen dat het zo blijft!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S.
Inbakeren moet je geloof ik wel op een bepaalde manier doen omdat het anders ook “gevaarlijk” kan zijn (gevaarlijk is wel een groot woord hoor, maar weet ff niet hoe ik het anders moet uitleggen)

Gewijzigd door - Bieb op 13 Apr 2004 21:38:53

Hoi Bianca,

Weet je ook op welke manier het dan gevaarlijk kan zijn? Kan hij stikken, Ofzo?

Groetjes,

Ik zal even zoeken op het net of er wat gebruiksaanwijzingen staan. Dan zet ik de link wel even neer. Je kunt trouwens cursussen volgen. Misschien een goed idee voor jullie?

Liefs Kristel

En hier is de link:
http://babycare-and-advice.com/inbaker.htm
succes ermee

Liefs Kristel

Jaaaaa, naar die link was ik dus al aan het zoeken!
Dank je wel Kristel en veel succes Maike!!

Liefs, mamma van Stephan

Hartstikke bedankt allebei!!!
Ik ga meteen lezen.

Groetjes,

jeetje maike dat lijkt me ook wat zeg… ik heb oo een zoontje van 8 maanden dus ik kan me voorstellen hoe dat is geweest 8 maanden lang in slaap wiegen pfff. ik hoop echt voor jullie dat dit helpt!!!want nie alleen je kindje hebt rust nodig maar jij net zo goed. sterkte ermee hoor

maureen

roy heeft ook ingebakerd gelegen, nu niet meer juist tot een maand of 8, maar kuist omdat ze nu sterker worden zou ik kiezen voor de juiste manier… het cb heeft er een heel goed boekje over

Tries

Liefs Tries

jee wat een ellende maike , 8 maanden niet goed kunnen slapen . wat zal je kapot zijn nou ik hoop dat dit helpt ,en jij ook aan je rust toe komt .
heel veel sterkte

groetjes marielle trotse mama van tanja

Mijn dochter heeft ook ingebakerd gelegen van 2 maanden tot 6 maanden. Ik vond het geweldig werken.

Veel suc6 hopelijk blijft het zo.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02).

Nou, bedankt voor alle lieve reacties!
Levi heeft de hele nacht doorgeslapen en is niet één keer wakker geworden.
Ik heb heerlijk geslapen en voel me lekker uitgerust.
Hopen dat het vanavond ook zo goed gaat!!!

Groetjes,

Hoi Maike,

Lucas heb ik ook gebakerd. Het werkte geweldig!
Ik zou idd wel even bij het cb navragen.
Je moet het wel op de juiste manier doen idd.

Succes!

Groetjes Mim

en maike heeft het vanacht ook geholpen ???

groetjes marielle

Afgelopen twee nachten heeft het dus niet geholpen
Levi wilde weer alleen in mijn armen slapen. Maar ik blijf het proberen, want wie weet werkt het opeens weer wel. Misschien moest hij even wennen. Hij is natuurlijk al wat groter en het is niet wat hij gewend is.
Dus vanavond baker ik hem gewoon weer in. I keep my fingers crossed.

Groetjes,

nou sucses maike… ik leef met je mee hoor!!

maureen

Jammer van die laatste twee dagen…
Maar misschien is het inderdaad een kwestie van wennen.
Ik zal voor je mee duimen!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. Ze zijn al aardig “slim” op die leeftijd hoor. Ze hebben dingen al gauw door.
Klinkt misschien “raar” maar je begrijpt misschien wel wat ik bedoel.
Ik bedoel het niet verkeerd in ieder geval!

pfff ik vond 4 maanden al lang!
Alleen Samantha deed overdag alleen maar hazen slaapjes van 15 min en snacht bijna elk uur en dan moest ik haar eerst aan de borst leggen voor dat ze ging slapen.
Inbakeren heeft bij ons ook echt goed gedaan meteen de eerste keer heeft ze 3 uur geslapen en vanaf toen ging het steeds beter alleen het inslapen bleef wel een ramp voor haar moest haar eerst inbakeren daarna aan de borst leggen wachten tot ze sliep en dan op haar bedje leggen tot ze 7 maanden was en toen kon ze zelf in slaap vallen en vanaf 8 maanden hoefde ik haar niet meer intebakeren.

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van Wolkje* 26-09-2000 Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl

Gelukkig gaat het steeds beter.
Levi lijkt er aan te wennen. Ik kan hem nu wakker in bed leggen en na wat tegensputteren, valt hij meestal vanzelf in slaap. Maar het blijft een beetje schipperen. Hij is gewoon een slechte slaper en dat zal altijd wel zo blijven. Elk kind heeft weer wat. De één slaapt slecht en de ander eet bijvoorbeeld weer slecht. Gelukkig begin ik er ook aan te wennen.

Groetjes,