Eindelijk is het gelukt!!!
Levi is in zijn eigen bedje in slaap gevallen.
Al 8 maanden lang zat ik hele avonden met hem op schoot tot hij in slaap viel. Na een paar uur (ik dacht: dan slaapt hij waarschijnlijk vast genoeg) legde ik hem dan in bed. Dan werd hij weer wakker, om druk maaiend met zijn armpjes hysterisch te worden en hartverscheurend te huilen. Hij werd dan pas weer rustig als ik hem oppakte en met hem op de bank ging zitten. Waarna het hele ritueel zich herhaalde. Ik heb vanalles geprobeerd: laten huilen, bij hem zitten, deur open laten en liedjes zingen (zijn kamertje grenst aan de woonkamer) Ik heb zelfs hele avonden en nachten op een matras op de grond bij hem vertoefd. Niets werkte.
Totdat ik vanavond het geniale plan kreeg om hem in te bakeren. Dat wil zeggen: ik heb hem in een laken gewikkeld zodat hij zijn armpjes niet meer kan bewegen. Na wat tegensputteren werd hij helemaal rustig en viel in zijn eigen bedje in slaap!!!
Heeeeeerlijk. Wat ben ik blij!
En nou maar hopen dat het blijft werken en hij morgenavond ook zo rustig in slaap valt!Nu ben ik de gelukkigste vrouw van de wereld dat ik eindelijk wat tijd voor mezelf heb 's avonds.
Groetjes,
Maike, mama van Levi (21-08-2003)

maureen