Wintertijd

Hebben jullie kleintjes er ook zo’n last van dat de klok 1 uur verschoven is? Demi is helemaal van slag! Hij sliep altijd lekker tot 8.00 uur, de laatste weken deed hij maar 1 slaapje op de dag (van 12.00 tot 14.30) en ging 's avonds om 20.00 weer naar bed. Nu wordt hij om 6.00 al wakker, is dan natuurlijk nog niet uitgeslapen, dus moet om 9.30 weer even naar bed. Hierdoor heeft ie om 12.00 nog geen slaap. 's middags wil hij niet meer slapen waardoor hij 's avonds natuurlijk weer doodop is…

Hoe krijg ik hem weer in z’n eigen ritme?

Saskia

Hoi Saskia,

Bij mama’s hoekje is al een topic geopend over wintertijd, dus denk handig om daar eens te kijken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Had ik niet gezien! Ga gelijk even kijken…

Tnx
Saskia

Nou, daar heb ik niet heel veel aan gehad…
Alleen dat er meer zijn met hetzelfde probleem. Maar niemand echt een tip. Heeft niemand een tip?

Saskia

Is het gisteren voor het eerst geweest hij eerder wakker werd? Want als hij last heeft van de klok dan zou je denken dat hij 1 uurtje eerder wakker wordt en niet 2 uur eerder.

En als je hem nog wat langer laat liggen, ondanks dat hij wakker is? Dan slaapt hij misschien niet, maar pakt hij toch zijn rust. En omdat je zegt dat hij nog wel moe is als hij wakker wordt, valt hij misschien toch nog even in slaap als je hem gewoon laat liggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

En als je hem smorgens na een uurtje weer wakker maak? Dus van half 10-half 11 … dan heb je kans dat hij wel weer wil slapen smiddags.

Jurian heeft er nu ook wel iets las van … dus heeft hij vanmorgen ook even op bed gelegend … slaapt hij niet dan rust hij toch. Ik heb hem na 1 uurtje wakker gemaakt en smiddags slaapt hij dan weer van 14.00-16.30.

Hoorde op het werk van een moeder dat haar kinderen altijd een week uit hun ritme zijn…

Hi!

Wij hebben het ‘geluk’ dat Nora net herstellende is van de waterpokken, dus heel veel slaap inhaalt. Ze slaapt meer dan ooit, wel 3,5 uur op een dag, zoals gister! Normaal net 2x een uur of 3 kwartier!

Maar goed, zaterdag wilde we haar tot 2015 wakker houden, zodat ze de volgende ochtend ook goed door zou slapen. Nou, ze sliep al om 1915 uur, niets aan te doen en werd zondag pas om 800 uur nieuwe tijd wakker! Gister is ze 1915 nieuwe tijd gaan slapen en vanochtend rond 700 wakker, Dus het is heel soepel gegaan, juist omdat ze even aan het inhalen is nu. Gelukje bij een ongeluk!

Hoop dat de andere kinders ook snel hun ritme weer hebben gevonden!

Liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Zeg luitjes, gaan we nou in 2 wintertijdtopics aan de klessebes? Beetje dubbel he?!

Groetekes, Sje

Dan doe je m toch gewoon op slot, Sje?!

Hier geen probleem met de wintertijd.
Hylke wordt net zo laat wakker als de vorige nachten,
en is net zo vrolijk enzo.

M.

Ik, hier een topic op slot doen? Ik ben hier geen moderator, al gedraag ik me af en toe wel zo.

Ik werk op andere sites.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Oct 2009 21:51:16

balen ik had de klok van mijn mobieltje niet verandert en die gebruik ik als wekker dus sta ik vandaag een uur te vroeg klaar met drie kinderen

groetjes

ruben heeft van de wintertijd geen last gehad…wel heeft ie een beetje moeite om het schema weer op te pakken…
omdat ie ziek is geweest hebben we er een beetje een zootje van gemaakt
maar ook dat komt goed!
gewoon even strak ritme houden en dan zit ie er zo weer in

groetjes!

karin

De andere topic gaat hier toch ook over, daar kun je toch ook een tip vragen ? Nu zijn er 2 topics met hetzelfde geklessebes. Dus hoezo heb je aan die topic niks gehad, als je toch leest dat er meerdere zijn met eenzelfde probleem, dan had je daar toch een tip kunnen vragen ?

Per ongeluk een dubbele topic kan voorkomen, maar ik snap niet waarom die andere voorbij wordt gelopen om verder te gaan in deze terwijl ze beide om het zelfde onderwerp gaan.

Offuuuuhmmm zie ik dat verkeerd ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Jeetje, wat een gemopper over 2 dezelfde topics…

Misschien dat ik wel nooit in mama’s hoekje kom…
en misschien dacht ik dat er meer moeders waren die daar nooit kwamen…
Misschien dacht ik dat deze topic beter hier hoort dan in mama’s hoekje…

Maar ik zal deze wel sluiten of hoe dat dan ook heet. Kunnen jullie weer gezellig ‘klessebessen’ in de andere topic…

Gegroet
Saskia

Het was gewoon een vraag van mij waarom je hier een verschil in zag. Als ik de topic op slot had willen doen, had ik dat meteen gedaan, maar ik was gewoon ook benieuwd waarom die andere topic niet goed zou zijn.
Geen gemopper dus, alleen domweg een vraag. Hoezo ook “jullie”, want naar mijn weten 'klessebessen WE" in die andere topic toch ook samen ???
Het lijkt erop dat iedereen zijn eigen sectie heeft waar hij/zij in vertoeft terwijl bv 'mamas hoekje' en 'wist je dat' toch plekjes zijn waar we dan allemaal in samen komen. Wintertijd is dan bv iets wat dan toch alle leeftijden aan gaat of waar de mamas van oudere kinderen toch ook eerder mee hebben moeten omgaan toen hun kinderen jonger waren.
Dus dan rijst bij mij weer de volgende vraag waarom het dan toch zo onder verdeeld is ?
Geld overigens niet alleen voor jouw of voor deze topic, maar ik heb me dit al eerder afgevraagd.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 27 Oct 2009 11:49:12

Saskia ik vind het een beetje jammer dat je nu op deze manier regeerd

Assie stelt gewoon een vraag…
En zegt er nog bij een dubbel topic openen kan gebeuren
Ze had hem dicht kunnen gooien maar dat doet ze niet en stelt gewoon een vraag
Maar als dat dan word aangegeven lijkt het logisch dat je dan daar verder gaat
Is het gemopper?
het forum word anders gewoon onoverzichtelijk…

Er is overgens een zoek fuctie.

Gr Tries

Gewijzigd door - Tries op 27 Oct 2009 12:37:45