Mama fiets


#1

Hoi meiden,

Ik wil binnenkort een mamafiets gaan kopen, aangezien ik denk dat ik over een paar weken het eerste fietsritje met Dani ga maken!
Nu ben ik benieuwd of jullie ook een mamafiets hebben en wat jullie ervaringen zijn. Dan kan ik dit meenemen in mijn beslissing welke fiets het beste is.

Bedankt alvast.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#2

Hoi Saro,

Ik heb geen mamafiets, het gaat allemaal prima met mijn fiets (is pas 3 jaar oud).
Een vriendin van mij heeft er wel een ondanks ze altijd heeft geroepen dat ze die geen wilde, nu vindt zij het heel fijn…

Groetjes Frauk

[img]http://b2.lilypie.com/BDdNp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />


#3

Ik heb een mamma fiets van batavus. Ik heb hem over genomen van iemand en ik ben er helemaal blij mee.

Groetjes,

Michèle


#4

Ik heb een mama fiets van gazelle, via mijn werk ( Fietsplan) gekocht.
Het is een hele mooie, en fijne fiets. Je hebt veel ruimte tussen stuur en zadel en dat is heel handig bij een zitje voorop, zeker als je lang bent zoals ik.
De bagagedrager is ook langer dan normaal, waardoor er dus ook heel goed een zitje achterop kan.
Ik ben er heel blij mee, enige nadeel vind ik dat de fiets best zwaar is!! Niet zozeer om te fietsen, maar gewoon het gewicht! Als je een stoepje of helling op moet…pfffff.
Maar verder ben ik enorm blij ermee!

Groetjes van Christa


#5

Ik heb een paar weken geleden en mamafiets aangeschaft. Ik heb zowel op een gewone als op een mamafiets gefietst met zitjes. Ik lag met de gewone fiets al bijna onderste boven, wat heb je hier weinig opstapruimte op zeg!
Ik ben niet zo groot, dus heb een kleine frame. Ik fiets nu nog zonder stoeltjes en alleen als je goed kijkt zie je dat het een mamafiets is.

Dus mijn advies: koop een mamafiets!

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#6

Oja,

Ik heb een Batavus mamboo mamafiets. Bevalt prima!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#7

Ook ik riep altijd dat ik geen mama fiets wilde. Maar na bijna een keer ondersteboven te hebben gelegen met de gewone fiets met zitje toch maar overstag gegaan. En ik heb nog geen moment spijt! De brommerstandaard geeft veel stabiliteit bij het op de fiets zetten van de kindje.

Kan je anders geen mama fiets proberen bij de fietsenwinkel? Heb ik ook gedaan.

Liefs Tams


#8

Volgende week kan ik mijn mamafiets halen. Heb echter eentje die tussen een gewone en een ‘echte’ mamafiets in zit. Zodat 'ie zonder fietszitje voorop niet heel bizar lijkt en dus ook nog als gewone fiets te gebruiken is. De Batavus Mambo Deluxe heb ik. Kan nog niet zeggen of 'ie bevalt, maar dat moet je me volgende week nog maar 'ns vragen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#9

Mriek,

Je hebt dezelfde fiets als mij. Mij bevalt hij reuze goed!! Inderdaad ook normaal mee te fietsen als er geen jij?

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#10

Heey,
Ik heb geen mamafiets, maar wel een nieuwe.
Had eerst heel weinig ruimte om op te stappen,tussen mijn zadel en stuur, maar heb nu mijn stuur wat anders gezet en nu gaat het prima!
Fiets nu ongeveer 3/4 weekjes, dus week natuurlijk niet of mijn fiets het houd als Seth wat zwaarder wordt, want hij weegt niet bijster veel…
Liefs, Anne

Lilypie


#11

Ik heb sinds een paar maanden de mama fiets van de hema. Die bevalt wel goed, al moet ik er nog steeds wel aan wennen. Ik heb altijd een omafiets gehad, waarbij je zo kaarsrecht op zit, en nu mijn stuur met de mamfiets een stuk verder van me af staat is dat wel even heel anders zeg! Maar verder een prima fiets!

Lilypie

Lilypie


#12

@mamavantwan: wat leuk dat je dezelfde fiets hebt! Ik heb 'm donderdag opgehaald en hij fietst prima moet ik zeggen. Al valt de ruimte tussen het zadel en het voorzitje toch wel een beetje tegen, met op- en afstappen schuur ik wel met m’n borstkas er tegenaan. Maar misschien is dat ook wel gewoon even wennen. Hij ziet er ook prima uit zonder zitje voorop, dus dat is helemaal mooi. Ik denk dat ik wel weer eventjes wat jaartjes vooruit kan…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#13

ik heb geen mama fiets maar pas een nieuwe ik heb er al op gefiets met voor en achterstoeltje ook omdat het stuur verstelbaar is fietst het gewldig. Het is een nieuwe gazelle.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie


#14

Vandaag voor het eerst met Dani gefietst!!! We hebben uiteindelijk geen mamafiets gekocht. Maar ik heb mijn eigen fiets omgebouwd (of nou ja eigenlijk heeft mijn vriend dat gedaan, haha).
Ik heb eigenlijk nog een goeie Gazelle fiets, maar vond een mamafiets wel prettig. Wat we nu gedaan hebben is een speciaal moederstuur gekocht, een nieuwe standaard en zo’n stuurbegrenzer en tada een mama fiets. Dat stuur ik echt super. Zitje past er prima op en genoeg ruimte op om te stappen. Dus een tip voor meiden die een gewone fiets hebben.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#15

Ha ha ha een waarscfhijnlijk goede en goedkopere oplossing, Maar hoe vond dani het fietsen??

Groetjes,

Michèle


#16

Hij nam het allemaal heel serieus, haha. Zat lekker om zich heen te kijken en vond het wel relaxed volgens mij.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#17

Slim opgelost Saro!

En nu maar kilometers maken!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#18

Goede oplossing Saro.

Veel fietsplezier met de kleine!

Groetjes,
Sandra

Lilypie


#19

hi, ik zat ook met het dilemma… wat zal ik doen een mama fiets of een gwone.
mijn oude moet echt vervangen worden. Nu had ik gehoord dat een mama fiets heel zwaar is. Toen ik een keer op de delivery van batavus (personal bike) had gefietst. het is geen moederfiets maar wel een groter instap was ik helemaal verkocht!

maar voor twee weken geleden kwam mijn zus met het idee om haar fiets over te nemen. Ook een goede fiets… duss ik zit nog steeds met een dilemma… die personal bike was iets van 700 euro… toch wel prijzig… Dus ik denk er nog heel even over na…


#20

@ linny: Kun je niet met een fietsplan meedoen ofzo. Zo heb ik ook mijn fiets gekocht en ik vind het wel een ideale manier.

Groetjes Natasja

Lilypie