hallo allemaal
mijn zoontje is zondag 1 jaar en wil sinds deze week bijna niets eten
drinkt zijn melk niet op eet bijna geen brood sóchtends en smiddags en ook geen warm eten
zelfs in een rijstewafel of langevinger hapt ie niet zo en vers fruit al helemaal niet
hij wilde af en toe nog wel fruit mouse maar nu ook maar voor de helft.
mijn zoon krijgt dus echt bijna niets binnen en ben beetje wanhopig
hebben jullie hier ervaring mee en hoe lang duurde dit dan?
hij drinkt ongeveer 300 tot 400 cc=inc fruitmouse en melk van sochtends
hij heeft geen koorts en is erg levendig
wel heeft ie koemelkallergie en eczeem maar is goed onder controlle
groetjes patricia
1 jaar en slecht/niet eten
Misschien een sprongetje
Maar ik heb het boek oei ik groei niet
Maar er zijn meiden die je kunnen vertellen of het een sprongetje kan zijn
Het is wel heel vervellend
Maar als hij honger krijgt gaat hij wel eten hoop ik voor je
Succes
Ow ja en nog gefeliciteerd met de kleine vent
Ja, sowieso periode van een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.
Plus: rond het jaar = uitproberen van die kleine moppen.
Toverwoord: negeren!
Zorgen dat-ie aan zijn vocht per dag komt en verder niks doen. Niks forceren met dat eten.
Gewoon ontbijt, fruit, lunch en avondeten aanbieden op de momenten dat-ie het gewend is. Eet-ie, prima. Eet-ie niet, ook prima. Spullen weghalen van de tafel zodra jullie klaar zijn met eten.
Geen alternatieven aanbieden omdat je ongerust bent dat-ie toch wat binnen moet krijgen, want als-ie eenmaal doorheeft dat-ie veel lekkerdere alternatieven kan krijgen, gaat hij alleen maar door met uitproberen en je tot wanhoop drijven.
En hoelang het kan duren? Dat hangt af van jouw doorzettingsvermogen als het gaat om consequent zijn. Als je erg consequent blijft doen zoals hierboven beschreven, dan kan het snel over zijn. Als je toch af en toe alternatieven aanbiedt of laat merken dat er met je te sollen is, ben je hier nog jaren zoet mee.
Dus niet laten merken dat-ie met je kan sollen, verder zijn gedrag negeren en zorgen dat-ie genoeg vocht binnenkrijgt. Klinkt even heel hard maar het is wel de manier om te laten merken wie de regie in handen heeft.
Groetekes, Sje
quote:
Ja, sowieso periode van een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.Plus: rond het jaar = uitproberen van die kleine moppen.
Toverwoord: negeren!Zorgen dat-ie aan zijn vocht per dag komt en verder niks doen. Niks forceren met dat eten.
Gewoon ontbijt, fruit, lunch en avondeten aanbieden op de momenten dat-ie het gewend is. Eet-ie, prima. Eet-ie niet, ook prima. Spullen weghalen van de tafel zodra jullie klaar zijn met eten.
Geen alternatieven aanbieden omdat je ongerust bent dat-ie toch wat binnen moet krijgen, want als-ie eenmaal doorheeft dat-ie veel lekkerdere alternatieven kan krijgen, gaat hij alleen maar door met uitproberen en je tot wanhoop drijven.
En hoelang het kan duren? Dat hangt af van jouw doorzettingsvermogen als het gaat om consequent zijn. Als je erg consequent blijft doen zoals hierboven beschreven, dan kan het snel over zijn. Als je toch af en toe alternatieven aanbiedt of laat merken dat er met je te sollen is, ben je hier nog jaren zoet mee.
Dus niet laten merken dat-ie met je kan sollen, verder zijn gedrag negeren en zorgen dat-ie genoeg vocht binnenkrijgt. Klinkt even heel hard maar het is wel de manier om te laten merken wie de regie in handen heeft.
Groetekes, Sje
Oke wij kampen hier ook mee met onze tweeling, Maar hoe doe je dat s,nachts dan als ze om de havenklap komen omdat ze honger hebben?
mvg
Jammer dan als ze honger hebben 's nachts. Het kost je een paar slechte nachten maar ze krijgen wel door dat er met papa en mama niet te sollen is en dat er overdag gegeten wordt, niet 's nachts.
Is jouw tweeling ook rond het jaar?
Groetekes, Sje
bedankt voor het antwoord, Inderdaad zijn mijn kinderen 13maanden, Ik denk dat het nadeel ook is dat ze beide in 1 slaapkamer slapen dus als we er 1 uitpakken slaap de ander nog maar zodra we de deur sluiten en met 1 naar de woonkamer lopen zit de ander al rechtop en begint dan weer te zeuren, dan brengen we melvin weer naar bed na een paar minuten en dan slaapt hij weer, maar dan lig kimberley nog te huilen, Dus die er weer uitpakken een paar minuten en terug leggen in bed dan slaapt zij ook snel weer.
We hebben uiteraard ook geprobeerd om ze te laten liggen maar dat is geen optie, na 2á3 uren slapen ze dan nog niet helaas
mvg
Ja, dat maakt het inderdaad moeilijker dat ze bij elkaar op de kamer liggen. Is er geen mogelijkheid om ze allebei een eigen kamertje te geven? Zeker nu ze meer gaan uitproberen en straks in de peuterpuberteit komen?
Groetekes, Sje
hallo
bedankt vor de reactie
ik dacht in de eerste instantie ook aan een sprongetje, omdat ie het wel vaker jeft gehad. maar nu was het echt extreem. zelfs zijn lange vinger of rozijntjes ging niet van harte naar binnen. en omdat het drinken ook slecht ging en hij echt niets at ben ik toch even langs de huisarts gegaan.
hij had geen koorts maar was wel wat rustiger dan anders en had waterige oogjes.
bij de huisarts ontdekte we dat mijn zoontje ontsoken amandelen had vandaar dus niet eten want dat doet pijn.
na het geven van paracetamol en antibiotica is hij de volgende dag weer goed gaan eten en nu eet ie zelfs weer overdreven goed om bang van te worden haha
wat ik ermee zeggen wil is, dat het dus niet altijd een sprongetje of uitproberen hoeft te zijn.
liefs patricia
Hallo,
Ik ben hier nieuw maar herkende me in het verhaal van paje vandaar mijn reactie.
Mij dochter is nu 15 mnd oud en is met 12 maanden geopereerd aan keel/neus amandelen en oorbuisjes.
Ik herken het dat er wordt geweigerd om te eten en te drinken en hoe frustrerend het is voor de ouders!
Sophie was altijd een slechte eter door reflux maar toen dat over was en het vastse voedsle begon werd het niet beter. Todat ze alles moeilijk wegkreeg of weigerde en we bij een kinderarst kwamen ivm uitdroging. We hebben gelukkig steeds ons gevoel gevolgd en na een bezoek aan kno een operatie en dat is na alle pijn en vedriet het beste wat we ooit hebben kunnen doen, een heel ander meisje ervoor terug.
Ik wens je sterkte hopelijk knapt je zoontje snel op!
Mijn zoontje wou rond de 1 jaar ook niet eten,dat heeft een week geduurd,en nu,eet hij de oren van mijn hoofd af.
dat was gewoon een sprongetje denk ik.
Ik heb de sprongenwekker,als je even googeld op sprongenwekker dan kom je op de site,daar kan je je emailadres invullen,en dan krijg je een mailtje wanneer er een sprongetje aankomt.
groetjes Bianca
Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)