hey hey
mijn zoontje van ander en half wil geen avond eten meer…!!
helpp wat moet ik daar aan doen k heb al van alles geprobeert…!
wie heeft er ook mee te maken en wie kan me tips geven
liefs jacquelien
hey hey
mijn zoontje van ander en half wil geen avond eten meer…!!
helpp wat moet ik daar aan doen k heb al van alles geprobeert…!
wie heeft er ook mee te maken en wie kan me tips geven
liefs jacquelien
Wie heeft er ook mee te maken? Iedereen! En het toverwoord is: negeren!
Eet-ie niet, dan eet-ie niet! Zorg dat-ie wel genoeg vocht op een dag krijgt.
Rond het jaar tot 1,5 jaar hebben ze allemaal een periode dat ze slecht eten. Ze proberen gewoon uit hoever ze kunnen gaan.
Geef in elk geval geen alternatieven. Veel moeders geven dan maar een boterham “want hij moet toch iets binnenkrijgen”. Niet doen! Want brood is lekkerder dan boontjes en als je eenmaal laat zien dat je bereid bent om een boterham te geven, is het eind zoek.
Dus niks doen, bordje voor zijn neus zetten. Eet-ie niks (ook niet als je hem probeer te voeren), jammer dan! Bordje na het eten weer weghalen en dat was het.
Ook niks extra’s geven voordat hij naar bed gaat.
Mijn maatstaf met onze meiden was: als ze de volgende ochtend hun ontbijt niet extra gulzig eten of zelfs iets laten staan, dan zijn ze niet met honger naar bed gegaan.
Gewoon negeren en binnenkort eet-ie weer gewoon net als anders.
Groetekes, Sje
hey hey dankje wel voor de tips
k hoop dat dit nu is gaat helpen dan
groetjes jacquelien
Hoi,
Ook hier het probleem van niet willen eten. Ik haal het ook weg als ze het weigert. Maar wel pas als wij klaar zijn. Soms is ze nog ever te halen om bijv. de helft op te eten maar dat voorstel laat ik afhangen van d’r gedrag. Als ze honger hebben eten ze wel of ze moeten het echt niet lusten maar dat zie je wel aan hun gezicht. Kinderen tot z’n vier jaar hebben een ingebouwd syteem dat zegt of ze wel of niet genoeg eten binnen krijgen. zolang ze maar voldoende vocht binnenkrijgen is er niets aan de hand.
Dus wat dat betrefd ben ik het met sje eens. gewoon weghalen ze gaan het vanzelf weer doen. Ook geen extra dingen geven s’ avonds of overdag. Laat hem gewoon merken dat het je niks uitmaakt. (natuurlijk is dat wel zo maar hij moet merken dat hij daarmee geen(negatieve) aandacht kan krijgen.)
groetjes
lon106
Als ze het inderdaad dan presteren om een tijd niets te eten, dan zou ik wel even voor wat extra vitamintjes zorgen. Misschien multivitamines of zo.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Hoi hoi,
Ook ik zit met hetzelfde probleem… Ook mijn dochter van 16 maand wil geen avond eten meer. Wat ik haar ook voorzet!! Niets! Echter op de creche eet ze wel haar potje op. Erg frustrerend!!! Wat doe ik verkeerd?? Ik heb alles al geprobeerd, potje, zelf koken, zelf laten eten, tv aan, doormiddel van een spelletjes… Niets helpt! Ze eet niet.
Van iedereen hoor ik, “als ze honger heeft, dan eet ze wel…” “als ze maar genoeg drinkt” Drinken, ja dat doet ze wel. Soms denk ik dat dat het probleem is, dat ze haar buik vol heeft van al het drinken. Tussendoortjes krijgt ze ook bijna niet, dus daar kan het ook niet aan liggen. Verder is ze goed te pas en is ze een vrolijke meid. Maar het frustreert mij dat ze niet wil eten. Dus… goede tips zijn ook bij mij vanharte welkom!!!
Luca krijgt van mij na 17:00 geen sap of melk meer te drinken. Als hij dorst heeft mag hij water. Tussen 17:30 en 18:00 eten we.
Misschien is hij te moe? Iets eerder eten? Of warm eten tussen de middag en savonds brood? Of gewoon lekker laten gaan!
Succes
Wij eten rond de klok van 17.00 uur. Omdat Suus rond een uurtje of 18.00 uur al echt tekenen van vermoeidheid vertoond. Tussen de middag warm eten heb ik ook al geprobeerd, maar ook geen succes. Als ik na ga wat ze op een dag eet is dat echt geen vetpot hoor! Als ik zo terug lees dan zegt iedereen hetzelfde: Geen strijd van maken aan de tafel en als ze niet wil eten, dan maar geen eten! Maar toch blijft het erg moeilijk en frustrerend!!! Een kind moet toch eten!! Maar goed, ik lees dat ik niet de enige ben met dit probleem en ik ben toch wel weer een beetje gerustgesteld nu ik dit allemaal lees. En ze is verder goed te pas, dus dat stelt mij ook wel enigsinds gerust.
Vroeg of laat zal ze toch wel weer gaan eten… Toch???
Hoi,
Elke is aan het eind van de middag bekaf.
Wij eten altijd om 5 uur en dan kan ze daarna nog even sesamstraat
kijken en dan lekker op bed.
Ze spuugt al een poosje haar eten uit.
Zegt na een paar happen genoeg te hebben. Ik zet haar bordje dan weg.
Gisteravond hoeste ze weer heel erg, net zo lang tot het eten weer om-
hoog kwam en ze had het weer voor elkaar.
Hoes om het matras onder het eten en in haar haar allemaal etensresten.
Vanmorgen was haar haar net touw.
Snel onder de douche gezet en haren gewassen.
Vanavond boerde ze het ook weer op en spuugde ze op haar pyama en de bank.
Het gaat soms een hele poos goed en dan ineens spuugt ze weer een paar
dagen achter elkaar.
Met brood smorgens net zo.
Het is iedere keer maar afwachten wat er gebeuerd.
Tussen de middag zegt ze vaak na een halve boterham dat ze genoeg heeft
gehad.
Dan stoppen we maar want anders kans op spugen.
Ik denk dat het ook wat te maken heeft met haar zusje.
Anne is 7 mnd en dan ziet ze dat zij een potje krijgt met warm eten.
Dan wil Elke vaak een hapje.
Dan zeg ik tegen Elke: ben jij ook weer een baby?
Nee, zegt ze dan lachend.
We worden er moedeloos van.
En de was stapeld zich maar op.
We negeren het verder wel. Trekken haar schonen kleren aan en hebben
dan zoiets van, dan maar niks in de maag.
Anne krijgt ook een fruithap van liga, roosvisee en banaan.
Dit wil ze ook wel, maar wij vinden dat ze gewoon fruit moet eten.
Maken we een appel of mandarijn schoon eet ze 2 hapjes en de rest laat
ze liggen.
Wat moeten we hier nu mee aan?
Ik heb het gevoel dat ze ook wat is afgevallen.
Ze eet trouwens verder op de dag niet veel. koekjes geeft ze niks om
en af en toe een snoepje.
Wil ook alleen maar water drinken/ Nou ja, dat is ook goed.
Nu dat eten nog!
Groetjes heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd