Zonnebrandcreme bij eczeem


#1

Het onderwerp zegt het eigenlijk al, welke zonnebrandcreme kan je het beste gebruiken bij kinderen met eczeem? De meningen in mijn omgeving zijn nog al verdeeld, en om alles uit te gaan proberen is ook een beetje kostbaar maar vooral ook vervelend wanneer mn kleine meissie wel meer irritatie van dr huidje krijgt, wie heeft een goede ervaring hiermee?

Groetjes Carolien

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 12 Jul 2013 21:39:36


#2

ohw… ik lees even mee! Vroeg t laatst int ziekenhuis en toen was t antwoord: minimaal factor 50 een sunblock. En verder kwam ik niet, wist ze t niet .
Ben benieuwd naar de reacties of iemand goede tips heeft!


#3

Ik keeg van de dermatloog vichy door. En nog een paar van die peperdure merken. Ik heb wel factor 50 indd ondanks dat Dylano niet verbrand. Het is toch uitproberen waar hij niet op reageert.

Liefs Michelle


#4

Voor onze dochter gebruiken we Loreal Paris Solar expertise. Het is niet dat haar huid er totaal niet op reageert maar deze kan zij het beste verdragen van alles wat we al geprobeerd hebben.


#5

Even gekeken wij hebben van garnier.

Liefs Michelle


#6

Blijft lastig… factor 50 wordt inderdaad geadviseerd, maar welke factor 50 is ook nog smeerbaar??? Op advies van de apotheker heb ik vorige week Ultrasun 50 professional protection kids formula gekocht, eeuwig zonde want daar staat nu een flesje van 25 euries… dat spul is niet te smeren, je kind verandert in een grote melkfles, kan hem netzo goed met sudocreme insmeren, dat heeft hetzelfde effect…

Hoe zit dat met de vichy, is die wel normaal smeerbaar? De apotheker gaf die namelijk ook als advies, maar bij de ingredienten stond alcohol vermeld…leek me niet zo lekker op een eczeemhuidje, vandaar dat ik voor de andere gekozen had.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers