Weinig drinken


#1

De laatste twee weken loopt lisa nogal miepig te doen met haar flessen, ik kan het niet zo goed verklaren, niet anders als dat ze vast in de lastige 8 maanden sprong is gedoken…
Maar weet eigenlijk niet zo goed of ik nu iets met haar weinige drinken moet.
Vandaag heeft ze 500 ml vocht gehad, inclusief fruithap. En eigenlijk komt de de afgelopen 2 weken niet boven die 500, soms zelfs nog wel iets minder…
Van de week had ze ook nog wat buikgriepklachten dus ben ik maar ors tussendoor gaan geven (waar ze dus ook niet zo veel van drinkt maar alle beetjes zijn meegenomen lijkt me).

Hoeveel vocht moeten kindjes minimaal hebben om niet uit te drogen? Ik heb 300 in mn hoofd maar weet niet zeker of dit wel klopt.

Herkennen jullie dat je kindje in een sprong minder wil drinken? Ik ken dat niet zo van Jasper, die had nooit een rem dus dat mn kind nu zelf aangeeft niets meer te willen is volledig nieuw voor me, waardoor ik eigenlijk niet weet of dit nu normaal is of dat ik misschien even met haar langs de huisarts moet. Ze is wel prima allert hoor, dus maak me niet direct zorgen maar om echt gerust te zijn zou het fijn zijn als ze weer wat meer zou drinken… Ben benieuwd of het herkenbaar is en wat jullie hebben gedaan.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Hier ook met een van de meiden gehad dat ze minder dronk in een sprong. Vergeet niet om het vocht in avondeten en toetje mee te rekenen. Daar zit ook meer vocht in dan je denkt dus ik denk dat ze wel boven die 500ml uitkomt op die manier.

Groetekes, Sje