Wanneer van 5 naar 4 flessen


#1

Hallo allemaal,

Ja de naam van het onderwerp zegt het al. Nu de fruithapjes zo goed gaan vraag ik me af wanneer we naar 4 voedingen mogen gaan. Op het cb zeiden ze voorlopig nog niet, maar kijk maar na verloop van tijd. Ja daar kun je vanalles bij invullen. p het pak staat vanaf 6 kilo, die is hij nu wel.

Wanneer hebben jullie dit gedaan. Die 5 flessen van 180 +6 gaan helemaal leeg naast een half potje fruit.

[img]http://lb1f.lilypie.com/XoxZp1.png" width=“400” height=“80” bord


#2

bij mijn 2 dochters gestopt met laatste voeding toen ze 4 maanden en een week waren ongeveer. Maar ze wilden zelf ook niet meer toen.
5 maanden is gebruikelijk dacht ik.

wat heb je bij je andere kindje gedaan dan?


#3

Hier al met 3 maanden op 4 voedingen, dochterlief hoefde de 5e gewoon echt niet. Maar 5 maanden is gebruikelijk dacht ik.

Groetjes Ramona


#4

Ondanks dat wij Tim en Daan altijd wakker moesten maken voor de laatste voeding en ze een heel goed gewicht hadden moesten we ze van het CB tot 5 maanden wakker maken. Dit hebben we ook gedaan en ze dronken de fles altijd half slapend leeg.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#5

Ik lees even mee, ik zit namelijk met dezelfde vraag.

M’n zoontje is nu 5 maanden, en 7 kilo. Fruit en groente is hij nog niet heel erg gek op, dus per keer zijn dat misschien net 10 lepeltjes, waarvan de helft weer uit z’n mond loopt. De fles rond 11 uur/12 uur is het grootste probleem, daar drinkt hij hooguit 100 ml van. Ik weet niet echt hoe ik het aan moet pakken, die fles er af halen? Z’n laatste fles drinkt hij rond 21.00.


#6

Bij onze ddochter hebben we dat pas rond de 6 maanden gedaan, maar die is ook later begonnen met de fruithapjes.

Onze zoon moet ik ook telkesnd wakker maken, maar die fles gaat nog helemaal leeg. Dus denk dat ik ondanks dat een heel fruitpotje leeg gaat nog maar even op 5 flessen blijf.

[img]http://lb1f.lilypie.com/XoxZp1.png" width=“400” height=“80” bord


#7

Mijn dochtertje ging rond 3,5 maand van 5 naar 4 voedingen (200ml) en omdat ik borstvoeding geef kreeg ze er verder geen groente of fruit bij. Ze is nu een half jaar en ik kan nu van 4 naar 3 voedingen (220ml) maar nu krijgt ze er natuurlijk wel groente en fruit bij. Lisa is wat dat betreft wel makkelijk, want die geeft zelf wel duidelijk aan dat ze genoeg heeft gehad. Ik denk dat de kleine van Niboma dat ook aangeeft, als hij om 21 uur een voeding heeft gehad hoeft ie met 5 maanden om 11 uur echt niet nog een fles te hebben. Kijk gewoon naar je kindje en volg je moederinstinct (zeker als je kindje op normaal gewicht is) en je kan altijd wat water/thee of dunne roosevicee tussendoor aanbieden.

Groetjes Carolien.


#8

ons zoontje is bijna 6 maanden en wordt nog steeds wakker voor de late fles. Ik weet van onze andere kinderen dat de late fles er met 5 maanden al af was. Bij ons zoontje werkt dit niet. Hij zou hem niet meer nodig hebben…gezien dat hij al voldoende fruit en groente eet. Maar zolang hij er wakker voor wordt geven we de fles.