Verstoord ritme zoon bijna 1 jaar


#1

Hoi allemaal,
Hoe is jullie eevaring met te sturen naar een goed ritme?
Mijn zoontje, 8feb 1 jaar, heeft in de afgelopen 2 a 3 maanden constant last gehad van paar dagen ziek (giga verkouden) dan weer ff paar dagen fit dan weer ziek (diaree) dan weer fit dan weer hoesten, weer fit, weer grieperig, fit, dagen koorts(39). Hierdoor dus ook een mega wisselend ritme op de dag (ene dag vroege slaapjes en andere dan late slaapjes, ook de lengte wisselt flink. Tussen half uur en ruim 2.5uur.
Tandjes? Sprong? Last van de griepepidemie? Combinatie? Allemaal erg naar voor vooral mn boefje zelf. Ook ik daardoor bijna elke nacht wel 1 a 2 keer eruit. 1 x troosten en 1x flesje bijvoorbeeld.
Maar doordat hij zo wisselend slaapt en vooral zijn nachten totaal niet voldoende zijn, wil ik proberen om hem te helpen met een goed ritma te krijgen. Logisch ook dat hierdoor zijn eetpatroon ook wat van slag is. Zoals dat 2-3-4 schema idee. Want dit lijkt het dichst bij zijn eigen beste schema te zitten.

Hoe is jullie ervaring met het sturen van je baby in zijn slaapschema? Pakken de meesta babys dit snel op? Hoop iig dat ik hem snel in een voor hem geschikt ritme krijg want nu werkt hij zichzelf in de nesten als ik puur volg wat hij aangeeft.


#2

Is zijn urine gecheckt? Bij dit soort onverklaarbare gezondheidsklachten wil een urineweginfectie nog weleens de oorzaak zijn.


#3

Gelukkig pakt het nieuwe ritme goed en snel, daarmee de negatieve spiraal doorbroken de afgelopen 2 nachten. Slapen en eten en humeur maakt ook meteen goeie sprongen. Hoop met heel mijn hart dat hij nu lekker kan aansterken weer!
Urine niet gecheckt maar wel regelmatig check laten doen in het algemeen om geen dingen over het hoofd te kunnen zien.