Slapen


#1

niet in eigen bed willen slapen

hai
ik ben de moeder van een schat van een een zoontje, hij is nu 9 maanden en sinds kort wil hij niet meer op zijn eigen kamer slapen…
ik kan doen en laten wat ik wil maar hoe moe hij ook is hij gaat niet slapen in zijn eigen bed, zodra hij ons matras onder zich voelt is ie in diepe slaap.
hij sliep voorheen wel s vaker tussen ons in maar het was nooit een probleem om hem in zijn eigen bedje te laten slapen tot voorkort…
is dit een probleem van deze leeftijd en hebben er meer moeder/vaders last van?
alle tips zijn welkom

x barbara


#2

Hai,

Nou hier bijna het zelfde verhaal! Mijn kleine meid is nu 10 maanden (van januari) Zij viel eerst heerlijk in slaap met allerlei trucjes, zoals schommelen op de schommelstoel, wiegen in mijn armen en met de fles en idd ook bij mij in bed.. Maarr als zij sliep dan was het een uurtje of soms wel 2enhalf wel in slaap en daarna brullen, wat als resultaat gebroken avonden en nachten, waar zij niet vrolijk van werd en ik ook niet .. Je hoort allemaal verschillende tips en adviezen dat het daardoor moeilijk word om te gaan bekijken wat het beste is voor jullie gezin. Ik ben nu ergens mee bezig en dat gaat op zich tot nu toe goed: Tanden poetsen, Pyama aan ( die leg ik eerst op de verwarming zodat die lekker warm is) slaapzakje zelfde verhaal, en dan gaan we naar de kamer en lezen we een boekje en dan een liedje, en als laatste zwaaien we naar de knuffels en dan in bed, ze gaat huilen en in haar bed staan, dan leg ik haar terug en geef haar een kus en nurie nog een beetje en verlaat de kamer, laat ik haar 5 tot 10 min huilen en dan kom ik terug en dan leg ik haar geef dr een kusje en wrijf een beetje over haar hoofdje en valt dan in slaap, wel word ze nog om 12 uur wakker en wat ze ook zeggen ik geef gewoon een fles want dat laat haar lekker doorslapen tot half 8! de eerste dagen is echt moeilijk maar doorzetten geeft echt resultaat. En het belangrijkste is wel laten weten dat je er bent maar niet oppakken, want dan hebben ze gewonnen(klinkt vreemd), want het is een kwestie van leren slapen in het eigen bedje. Ze zijn nu op een leeftijd van uitproberen en weten hoe harder ze huilen dan komt mama echt wel. En zij heeft ook heel vaak bij mij geslapen omdat ik dacht dan slaapt zij en ik ook, maar het is beter als ze in haar eigen bedje slaapt voor het klimaat enz. Voorheen sliep ze lekker en alleen een flesje snachts maar indd bij 9 maanden werd het te bont, ik liep al om half 6 op en midden in de nacht haar troosten.

Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes

 


#3

Hoi,

Misschien is je probleem al opgelost maar ik zat te denken misschien helpt het als je zijn ledikant op een andere plek zet in zijn kamer? dezelfde kant als wat hij zou slapen in jullie bed?

 

GreetZ