Slapen


#1

Hallo Allen,

Even een vraagje.
Mijn zoon van bijna 10 weken wil niet in het ledikant slapen. Hij slaapt alleen maar in zijn kinderwagen bak en slaapt ook alleen maar in als ik de wagen heen en weer wiebel.
Iemand hier ervaring mee? En hoe krijg ik hem toch zover dat hij in zijn ledikant gaat slapen? Ik leg hem iedere dag toch in zijn ledikant maar dan slaapt hij maar hele korte periodes (half uurtjes). Terwijl hij in zijn kinderwagen wel 3 a 4 uur kan slapen.
Wat ik ook doe is de bak van de kinderwagen in zijn ledikant zetten, zodat hij wel went aan het slapen op zijn eigen kamer. Maar hoe zet ik dit nou om zodat hij goed gaat slapen zonder kinderwagen. Laten huilen heb ik ook al geprobeerd, maar dit houdt hij heel lang vol en hij valt niet in slaap (eigen willetje, dit deed zijn zus ook niet).

Groetjes, Sandra


#2

Heb je hem wel vanaf het begin in zijn ledikantje proberen te leggen? Als hij niet anders gewend is om in de wagenbak te slapen, dan kan ik het me voorstellen dat-ie er zo aan gewend is dat hij dat ledikantje niet fijn vindt.

Ik vind het persoonlijk namelijk altijd erg raar als mensen hun kindje in de wagenbak in bijv. de ouderslaapkamer neerleggen. Lijkt zielig om zo’n kleintje vanuit de buik ineens een kamer aan de overkant van de overloop te geven, maar dat moet toch een keer gebeuren, dus waarom dan niet gewoon vanaf nacht 1. Maar goed da’s persoonlijk.

Wat je evt. zou kunnen proberen is zijn ledikantje een kwartslag of halve slag draaien. Klinkt gek, maar heel vaak wil dat nogal eens helpen.

En anders denk ik dat je er toch een keer doorheen moet met dat ledikantje. Kost je mogelijk een paar dagen en nachten met een huilende baby, maar hij zal er toch aan moeten wennen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Mar 2013 15:13:18


#3

Misschien vind hij het juist wel fijn om zo beschermd in zijn wagenbak te liggen. Een ledikant is toch veel opener.
Bij mij hebben ze de eerste tijd in een wieg geslapen en pas met een maand of 4 in het ledikant en dat ging toen prima. Ze hebben hier beide 6 maanden bij ons op de slaapkamer geslapen en daarna pas op hun eigen kamertje. Ik ond dat prettiger ivm bv en ze raden hier op het cb het wel aan.
Maar goed dat is ieder z’n eigen ding.
Als je hem uit die wagenbak wil hebben(zelf vond ik dat niet zo prettig omdat dat materiaal toch niet zo erg ademd) kun je misschien wel een wiegje lenen van iemand?
En anders gewoon doorzetten. Niet meer in de wagenbak. Liefst geen een slaapje, dus dan kun je voorlopig de eerste weken beter zoveel mogelijk thuis blijven.
Probeer een vast schema aan te houden. En niet te snel te gaan kijken als hij huilt. Kookwekker op 10 minuten zetten werkt goed, en dan vooral iets gaan doen bv iets in het huishouden. Even aai over de bol en weer weggaan als er verder niets is.
Dat is niet makkelijk zeker niet met kids met een sterk eigen willetje(daar heb ik er ook 2 van) maar vaak werkt het wel. Het kan alleen wel een week of 3 duren voordat je zoiets doorbroken hebt dus dat zal best wel ff slapeloze nachten opbrengen.
Je zou trouwens ook nog kunnen proberen om hem in te bakeren in z’n ledikant. Misschien bied hem dat net ff een beschermder gevoel in z’n ledikant, maar dat mag geloof ik alleen in overleg met het cb maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Groetjes Ramona


#4

Dank jullie voor de reactie.

Waarom we hem bij ons op de kamer hebben gelegd is inderdaad vanwege de nachtvoeding. Dit vind ik ideaal. In het begin mocht ik trouwens niet zoveel trap lopen en de kamer van Luuk is op zolder, dus het was ook omdat het even niet anders was.

Gisteren heeft hij overdag 1.5 uur in zijn ledikant geslapen. Een mijlpaal . Ik ga inderdaad maar gewoon doorzetten en dan zie ik het wel.

Mijn dochter vond het ook niet fijn om in het ledikant te slapen maar dat is ook goed gekomen (al weet ik niet meer precies hoe ik dat opgelost heb).

Komt vast allemaal goed!!!

Liefs


#5

Kijk dat gaat al beter. Hij moet waarschjnlijk gewoon wennen en helaas voor ons duurt dat vaak wel ff. Gewoon doorzetten!

groetjes Ramona