Nog steeds 5 flessen


#1

Hallo,

Ons zoontje is nu 6 maanden oud. Hij zou eigenlijk al met 4 flessen toe moeten kunnen, maar hij wordt nog steeds wakker voor de late fles. Rond 22.00 uur. Hij drinkt nu 5 flessen van 180cc en krijgt al geruime tijd fruit en groente extra.
Hoe zouden we dit aan kunnen pakken? Toch geven of juist niet meer geven? En maar kijken hoe het gaat…


#2

Als hij laat merken dat-ie die fles echt nog nodig heeft, dan gewoon geven!

Elk kind is anders en kinderen zijn ook gewoon mensen. Het ene kind is met 4 maanden van die late fles af en het andere kind een paar maanden later. Je merkt vanzelf wanneer hij eraan toe is om die laatste fles te laten vervallen.

Ik zou me er niet druk over maken.

Groetekes, Sje


#3

Jasper heeft heel lang een late voeding gehad, haast wel tot een jaar. Maar liever dat dan een slechte nachtrust want dat is voor niemand goed! Hij had nooit echt een rem en kon altijd wel doordrinken…

Mijn meisje daarintegen doet het keurig met dat wat ze mag hebben,
zij mocht met 6 maanden al naar 3 flessen van 220 ml en daar doet ze het prima op (nu 7 maanden).

Hoe dan ook, ik zou idd ook gewoon je kindje volgen, maar je kan misschien wel wat dingetjes proberen om na te gaan of ie nou daadwerkelijk honger heeft en die fles van 10 uur echt nodig heeft, of dat ie b.v. ook tevreden is met een ‘fop’ fles waarbij je b.v. wel dezelfde hoeveelheid water gebruikt, maar de helft van de voedingsschepjes. Dat deed ik bij Jasper ook nog wel, aangezien hij ook wat ruim in zn gewicht zat moest er natuurlijk ook niet veel te veel voeding in. Of misschien accepteerd hij rond die tijd een speentje ipv een flesje en valt ie al sabbelend wel weer in slaap?

Toen Lisa op 4 flesjes zat kreeg ze rond 7, 11, 15 en 19.30 uur en dan in de ochtend rond 9 uur wat fruit en rond 17.30 groente. Die laatste fles zou je als je wilt ook een papfles van kunnen maken, als t een hongerig ventje is slaapt ie misschien daarmee wel makkelijker door. Ik heb het zelf bij de kids nooit gedaan, maar ken het wel van vriendinnen.

Succes,
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Hier had ik ook een hongerig ventje. Ik gaf als laatste(4e) fles ook een papfles anders werd hij 's avonds/'snachts ook wakker voor een 5e.

Groetjes Ramona