Moederfiets


#1

Hoi,

Ik wil graag een moederfiets en weet niet zo goed welke.

Heeft er iemand ervaring mee.

Merk enz.

Groetjes spruit


#2

in mama’s hoekje is er een hele topic over

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie


#3

ik heb toevallig van de week een sparta gekocht!
met bobike stoeltjes
bevalt prima

groetjes gytha


#4

Als je nog een goede fiets hebt kan je ook alleen een moeder stuur kopen, een nieuwe standaard en een stuurbegrenzer. Scheelt een hoop geld!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#5

Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden de Gazelle Bloom. Komt ook als beste uit de test bij de fietsersbond. Bevalt prima.
Ik heb ook de Montego geprobeert, maar vond hem tegenvallen, fietste niet zo lekker. De Sparta schijnt als nadeel te hebben dat als je een kindje achterop hebt en nog eens wat boodschappen, hij topzwaar wordt en achterover kiept, ik heb dit al verschillende keren gelezen. Qua prijzen liggen ze niet zoveel uit elkaar. Gazelle blijft toch het topmerk, vandaar de Gazelle Bloom. Voor een complete fiets met 2 zitjes, dubbele fietstas en windscherm betaal je in de winkel al gauw zo’n 1000,- euro. Ik ben zelf bij fietszaken gaan proeffietsen en heb hem via internet besteld, scheelde mij 200 euro.
www.bikegigant was toen de goedkoopste, zij zijn ook officieel gazelle dealer.
Succes met zoeken.

Groetjes Irma


#6

hoi
ik heb de motego, ben e heel tevreden mee, en is wel een stuk goedkoper… ik geloof dat die van mij met stoeltje ong 550 euro kostte…

gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#7

Zie dit topic:

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=14532

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#8

Ik heb de Union van de Halfords. Die is 500,- geloof ik. Hij bevalt echt supergoed! Ik durf nu tenminste te fietsen, wat dat vond ik doodeng op mijn gewone fiets!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#9

Hoi,

Heb een Batavud Mamboo moederfiets, deze bevalt prima en ziet er ook zonder zitjes uit als een normale fiets.
Succes met kiezen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#10

Hoi,

Op www. fietsersbond.nl vind je de test van de moederfiets. Onder het kopje “vraagbaak” zie je “testen” staan. Als je daarop klikt kom je bij de fietsen uit die getest zijn. Hier zijn een aantal moederfietsen getest.
Hieruit blijkt ook (sorry voor de bovenstaande schrijfster) dat de goedkopere fietsen, zoals van de Halfords, vaak slecht uit de test komen. De onderdelen zijn toch een stuk minder van kwaliteit. Spaken breken sneller af en de fiets is vaak niet gebouwd op het gewicht wat het moet dragen. Zijn toch risico’s !!
Het nadeel van een gewone fiets met een breder stuur vind ik: het missen van de lage instap, geen dubbele standaard waardoor hij minder stabiel staat en de afstand stuur / zadel is daar korter, dus minder ruimte.
Persoonlijk betaal ik wat meer voor een betere fiets, dan één met regelmatig gebreken. Eventueel zelfs een van marktplaats als de prijs een rol speelt.
Op www.viva.nl kun je zoeken bij het “forum” . Als je rechts als zoekfunctie “moederfietsen” intoetst, krijg je een aantal topics te zien van lezers over de moederfiets, staan hele bruikbare tips bij!! Bij een fietsenzaak krijg je vaak toch niet te horen wat voorkomende mankementen zijn.
Misschien heb je wat aan de testen bij je keuze. Succes ermee !!

Groetjes Irma


#11

Oh? Dus die van mij zou niet goed zijn? Volgens mij is Union toch gewoon een prima merk? Ik heb expres geen eigen merk gekocht van Hallford, de Limit, omdat ik hier ook mijn twijfels bij had. Ik ken iemand in de fietsenhandel en die zei dat Union een betaalbaar, maar toch degelijk merk is. Ik zou anders echt niet zo’n fiets kopen…Ik ben er toch tevreden over. Hij is stabiel en stevig en hij rijdt prima. Ik wil dat artikel dan wel eens zien? Ik hoop dat mijn fiets dan wel goed is… En ik vind 550,- eigenlijk niet heel weinig hoor! Hadden ze de Limit misschien getest? Of die van mij???

Groetjes Rainbow, trotse mama


#12

Irma, het is inderdaad de Limit! De Limit Xzalia of zoiets. Ik heb meteen op jouw link gekeken. De Limit is het eigen merk van Halfords en die was inderdaad veel goedkoper. Als ik dat zo lees, ben ik blij dat ik die NIET heb! Dat is dus een andere fiets dan die van mij. Ben ik eigenlijk wel blij om, want schrok een beetje.

Groetjes Rainbow, trotse mama


#13

Hoi,

Union is inderdaad ook een goed merk, is alleen wat ouder, maar niks mis mee. Mijn gewone fiets is ook een union.

Ik heb verschillende fietsen gezien en 2 geprobeerd.

De batavus mambo deluxe vind ik ook erg mooi en op de 3 plaats de gazelle bloom.

Vind de sparta amazone dynamic de mooiste en hij lijkt mij ook erg stevig en stabiel. Prijzig zijn ze wel maar ja dan heb je ook wel wat.

Is er iemand die die fiets heeft?

Groetjes Spruit


#14

Hoi,

Nou ik heb de fiets besteld het is wel een andere geworden dan de sparta, ik heb uiteindelijk voor de gazelle bloom gekozen, deze komt als beste uit de test. Hoop dat ik hem zo snel mogenlijk op kan halen.

Groetjes Spruit


#15

Hoi,

Leuk! Zul je veel plezier van hebben. Welke kleur heb je genomen?
Heb je ook de zitjes, het windscherm en fietstassen ervan gekocht?
Het was voor mij de eerste keer wel even wennen hoe je het aanpakt als je je kindje meeneemt boodschappen doen, je fiets moet parkeren, een karretje moet pakken en later weer alles in de tassen doen, je kindje overzetten op de fiets etc…
In ieder geval succes ermee.

Groetjes Irma


#16

Hoi,

Ik heb de blauwe, lekker vrolijke kleur. Heb de stoeltjes en fietstas er niet bij, heb er een andere fietstas bij gekocht, een zilver, grijse van gazelle. En heb zelf al bobike stoeltjes. Wil er nog wel een ander windscherm bij.

Ik heb al geregeld boodschappen gedaan met mijn kindje maar dan op mijn oude fiets, dus hoop dat dat nu dan wat makkelijker wordt. We zullen zien.

Groetkes Spruit


#17

Ik heb vorige week mijn moederfiets gekocht en ik ben opzoek naar een forum waar ik mijn ervaring kan delen. Kan dat hier?

Gewijzigd door - Asje op 11 Jun 2015 07:28:00