Eerste keer peuterspeelzaal!


#41

Oké, het zal jullie inmiddels wel onwijs vervelen maar ik moet toch ff iets kwijt hoor.
Stephan ging vandaag dus voor de derde keer alleen en voor het eerst ging hij heel erg huilen toen ik weg ging.
Dat was BALEN !!! Moeilijk joh, om dan weg te lopen…pfffffffffff!!!

Maar goed.
Na 2,5 uur hem weer opgehaald.
Gevraagd hoe het verder gegaan was.
Nou, hij had wel met een kindje gespeeld enzo, maar hij was tot twee keer toe toch spontaan gaan huilen.
En dat vind ik zo ellendig!!!

Zo, dat wilde ik alleen maar ff kwijt.

Ik weet het: het went allemaal vanzelf, maar ik hou er niet van hoor (als het zo gaat als vandaag)

Groetjes, Bianca


#42

nou fabiano gaat ook 1-3 naar de peuterspeelzaal. ben benieuw. hij is dan net 2jr. alhoewel ik denk dat hij er aan toe is weet je natuurlijk nooit hoe ze reageren. nou we zullen zien 1 maart

moeder van twee zoontjes. fabiano 2 jr en alessandro 5 maanden


#43

Hoi Maureen,

Nee, elk kind is anders en reageerd ook anders.
De één is er met twee jaar al echt aan toe en de ander pas met 2,5 jaar.

Stephan gaat morgen voor de vierde keer alleen (vorige week waren we op vakantie) dus ik ben erg benieuwd hoe het morgen gaat.
Ik hoop écht dat hij niet weer zo gaat huilen…
Tsja, ik vind het nou eenmaal super-vervelend om dan weg te lopen of om achteraf te horen dat hij een paar keer gehuild heeft

Groetjes, Bianca


#44

ja bieb dat lijkt me nu ook het allerergste wat er is. thuis heb je vaak alles wel onder controle en ben je erbij als je kind huilt,maar daar geef je ze toch een soort uit handen. gaat stephan ook twee dagdelen per week?

moeder van twee zoontjes. fabiano 2 jr en alessandro 5 maanden


#45

Ja, hij gaat op dinsdagmiddag van 13.00 uur tot 15.15 uur en op vrijdagochtend van 8.30 uur tot 11.15 uur.
En jouw zoontje?
Gaat hij straks 1 of 2 dagdelen?

Groetjes, Bianca


#46

hoi hoi
tanja gaat woensdagochtend naar de kinderdagverblijf van 8uur tot 1uur en daar heeft ze het reuze naar de zin maar owee als ze een paar keer niet is geweest dan gaat ze ook huilen hoor maar dat is later weer over
ze heeft daar een lievelings juffie melissa
en als ik tanja aan haar geef is het goed

groetjes marielle mama van tanja


#47

fabiano gaat zometeen twee dagdelen. dinsdag ochtend en vrijdag middag.

moeder van twee zoontjes. fabiano 2 jr en alessandro 5 maanden


#48

Hoi,

Daar ben ik weer eens met mijn “gezeur” over de peuterspeelzaal

Ik kan er niks aan doen maar ik zie er steeds méér tegenop als Stephan naar school toe moet.
Hij wil namelijk steeds minder graag.
Elke keer gaat hij heel hard huilen en dat begint tegenwoordig buiten de school al.
Hij roept dan heel dringend: nee, mamma, nee!.
Zo zielig!
Elke keer weer moet ik hem huilend achterlaten en daar heb ik inmiddels zoooo genoeg van.
Ik weet dat hij een paar minuten nadat ik weg ben (volgens de juffen) weer stil is, maar ik blijf het gewoon verschrikkelijk vinden dat hij er absoluut niet heen wilt en zo onwijs moet huilen elke keer.

Heb gewoon het gevoel dat ik hem elke keer in de steek laat.

Misschien hebben jullie wel zoiets van: ach, hij is na een paar minuten toch stil. Wat maak je je nou druk?
En misschien is dat ook wel zo.
Maar toch voelt het vreselijk ellendig.

Nu moet hij over een uurtje ook weer naar school…

We proberen het trouwens heel leuk voor hem te maken hoor!
We praten altijd heel positief over school (en dan ga je lekker met de kindjes spelen en liedjes zingen etc. etc.) en ik laat ook niet merken dat ik er tegenop zie.

Nou ja, we zien wel weer hoe het gaat zometeen.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan

P.S. Sinds hij op school zit hangt hij ook veel meer aan me. Tot vervelens toe soms
Voel me net een pritt stift af en toe

Gewijzigd door - Bieb op 06 Feb 2004 07:23:37


#49

Hoi Bieb, ik vraag me af of er iets gebeurd is op school…
Want de eerste keren vond hij het toch leuk??
En hoe vaak is hij nu geweest??
Ik heb het topic een beetje op afstand gevolgd dus vraag ik het toch maar even.
Misschien is het mogelijk om een keer op afstand te kijken hoe het gaat want volgens de juffen is hij wel snel weer rustig.
En als je dat doet kan je zien wat hij doet, voel je je misschien ook wat beter. Want dit is niet leuk, voor jou niet en voor Stephan ook niet…
Heel veel succes ermee!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)


#50

jee bieb wat verveelend ja het is net wat sam zegt op een afstand even kijken wel natuurlijk dat hij je niet kan zien dan kan je kijken of het klopt ja tanja heeft het af en toe maar ze heeft een lieveling juffie en dan geef ik tanja aan haar dan is het goed maar je bent er maar mooie klaar mee elke keer nou ik hoop voor je dat het net is goed gegaan

gr marielle


#51

De eerste twee keren moest hij wel wennen zonder mij, maar ging hij niet zo huilen als ik weg ging.
Vanaf die tijd verder dus wel elke keer.

Vanmorgen dus ook. Helaas.

Ik heb geen idee of er wat gebeurd is (zoals sam vroeg) maar volgens mij niet. De 2 juffen zeggen in ieder geval van niet.

Verder is het HELAAS niet mogelijk om te kijken op een afstandje zonder dat hij me ziet.
De deur van de klas is namelijk gewoon dicht en ik kan ook niet bij het raam gaan staan kijken natuurlijk, dan ziet hij me geheid.

Ik moet dus echt af gaan op wat de juffen zeggen.
En die zeggen dus elke keer dat hij maar heel even huilt en verder gewoon speelt.
Vandaag zei ze bijv. dat hij met de auto’s op het kleed had liggen spelen en als ik vraag of hij ook met andere kinderen speelt zegt ze: ja.

Graag had ik wel wat verder willen praten, maar heb ook geen zin om als die zeikerige moeder over te komen als je snapt wat ik bedoel.

Ik moet maar gewoon aannemen dat hij inderdaad daarna stopt met huilen en lekker gaat spelen.

Hij had wel weer twee tekeningen gemaakt waar hij erg trots op was.

Maar als hij me ziet weet hij weer niet hoe snel hij naar huis moet.

Nou, we wachten maar weer af.
Kan alleen maar hopen dat het binnenkort over is!!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan.

P.S. bedankt voor jullie adviezen!!


#52

Nou ik vind dat je als ouder het volste recht hebt door te vragen. Je bent dan echt geen zeikmoeder hoor.
Maar laat Stephan wel iets los over wat er gebeurt?? Probeer anders dat eens…
Het is maar een optie, maar het proberen waard…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)


#53

Hoi Sam,

Helaas laat Stephan nog niet echt los over wat er gebeurd op de speelzaal, wat hij daar doet etc.
Simpelweg omdat hij dat nu nog niet kan.
Met zijn spraak gaat het de laatste tijd dus gelukkig een stuk beter (hij gaat echt met sprongen vooruit!) maar hij praat nog te weinig om echt dingen te kunnen vertellen helaas!

Verder vind ik ook dat ik het volste recht heb om door te vragen hoor, maar ja…
Ik denk dat ik nog even wacht tot dinsdag (dan moet hij weer) en dan ga ik na afloop gewoon wat uitgebreider vragen hoe hij zich gedraagd in de groep (zonderd hij zich af of niet, speelt hij veel met andere kindjes, wat vond hij erg leuk die dag etc. etc.)
Dan maar een “zeikmoeder”
Toch heb ik het gevoel dat zij vinden dat ik tevreden moet zijn als zij zeggen dat hij snel stil was en lekker gespeeld heeft…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan


#54

Oeps ik moet even heel ver in een hoekje wegkruipen en me heel diep schamen
Toen ik dat bericht typte was ik helemaal vergeten dat Stephan nog niet veel praat…
Sorry sorry sorry…
Maar ik ben wel blij voor je dat zijn spraak zo snel vooruit gaat

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)


#55

Daar hoef je je niet voor te schamen hoor!
Je kan tenslotte niet alles onthouden, toch?
Vind het al fijn als mensen meedenken!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan


#56

ja bieb dan maar steeds vragen zit niks anders op en ik vindt je heb daar toch recht op om het te weten hoe het met je kind gaat bij tanja op de kinderdagverblijf zeggen de juffie s zelf al hoe het is gegaan of soms vraag ik het wel eens maar nog even sorry voor gister avond was niet zo de bedoeling dat ik zo reageerde zal het niet meer doen oke

groetjes marielle


#57

O jee, ik weet eigenlijk helemaal niet zo goed wat je bedoeld Marielle, haha!
WAT bedoelde je niet zo?

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan


#58

dat ik tegen je zei ja hallo bieb er zijn wel kinderen bij

groetjes marielle


#59

Aha!
Ja, dat weet ik nog wel inderdaad.
Ik dacht stiekum ook wel dat je dat bedoelde maar ik til daar niet zwaar aan hoor!
Don’t worry!

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan


#60

gelukkig dat je me het vergeeft
ja ik zat gewoon te lang in het gesprek en geburen dit soort dingen maar ik ga er nu op letten

groeten marielle