Eerste keer peuterspeelzaal!


#21

Hoi Bianca…
Je vroeg hoe het met mij is gegaan die 3 uurtjes…
Ik had vanalles ingepland, maar ben uiteindelijk (bijna) nergens aan toe gekomen…Heb wel lekker relaxt boodschappen gedaan…en maar op de klok kijken tot het 10uur was! Want dan mocht ik ff bellen…Wat vervelend trouwens dat jij niet kunt bellen…Waarom is dat eigenlijk…Gek he dat elke peuterspeelzaal zo zijn eigen regels heeft? Ik ben ook blij dat Robin niet onwijs gehuild heeft…Maar wat niet is kan nog komen…jammer genoeg…oh dat lijkt me net als jij zegt echt vreselijk! Een troost die 3 uurtjes zijn super snel voorbij! Hopelijk slaapt Robin lekker vanavond door…Ik ben onzettend benieuwd naar jou verhaal hoor! Heel veel groetjes en su6, Daantjuh


#22

daantjuh

fijn zeg dat het goed gegaan is toch is dat fijner weggaan als dat ze huilen hoor.
en zonde van zijn lip en die bult maar denk dat het wel vaker gebeurd hoor,maarja op zijn eerste dag zonde hoor.

nou hopen dat het volgende keer ook zo fijne gaat


#23

armanda

kaitlyn is toen naar een andere gegaan omdat dat met school beter uit kwam anders moest ik zo haasten om dylan op tijd uit school te halen.

en dylan heeft heel zijn psz tijd gehuild daar dus dacht toen ik kaitlyn op ging geven van daar ga i k niet heen hahah stom natuurlijk,maar toen hing op dylan zijn school van tum-tum en toen dacht heee dat is nog geen 2 minuten fietsen van school,ik kom het helemaal niet.

maarja nu is het dicht en kan je op zoek naar een andere en ja waar ze nu zit was gelijk plek dus we gaan daar maar weer heen


#24

Even een verslag van Stephan’s eerste keer alleen op de peuterspeelzaal.

Ik bracht hem er naar toe en eigenlijk reageerde hij zoals ik dinsdag al verwacht had.
Namelijk bang om de klas in te gaan, erg aan me hangen etc.
Gelukkig “ontdooide” hij na een minuut of 5 en ging hij met de auto’s spelen, tekenen etc.
In de tussentijd maakte hij me wel even duidelijk dat ik mijn jas uit moest doen.
Dus ik zei: "nee, mamma gaat zo even een boodschap doen en dan kom ik weer terug"
Op dat moment liet hij het daarbij, maar even later gaf hij me zomaar een klap en later sloeg hij me nog een keer (?!!).
Doet ie normaal dus nooit, maar achteraf denk ik dat het komt omdat hij boos was dat ik weg zou gaan en ja…hij kan dat met woorden dus niet zeggen.
Uiteraard heeft ie wel even op zijn kop gehad van mij, want hij weet donders goed dat er niet geslagen wordt.

Uiteindelijk wilde ik weg gaan maar net op dat moment pakte een jongen van bijna 4 jaar (die over een week gelukkig weg gaat) een auto van Stephan af op een nogal wilde manier.
Stephan brullen dus, want die was zich rot-geschrokken.
Tsja…hij moet er nog even aan wennen dat er ook kinderen zijn die je spulletjes nogal hardhandig kunnen afpakken
Dus vlak daarna in de kring was hij niet meer bij me weg te slaan en wilde hij ook niet op een stoeltje zitten ofzo.
Toen ze kort daarna weer gingen spelen heeft een juf zich nogal over hem ontfermd zo van: zullen wij even een mooie puzzel gaan maken?
Dat deed hij en toen ik zei dat ik dus boodschappen ging doen en vroeg of ik een kusje van hem kreeg, gaf hij me een kus.
De juf zei; zullen we even zwaaien naar mamma?
Nou, hij stak even zijn hand op en ging weer verder met de puzzel, haha!
Dus ben ik maar gauw weggegaan toen.
Dat was om kwart over 9.

Om kwart over 11 mocht ik hem weer ophalen.
Je moet dan altijd buiten wachten en de juf zegt dan tegen de kinderen (die in de kring zitten op dat moment) "ik ga even kijken of de mamma’s en pappa’s er zijn hoor!"
En dan mogen wij dus naar binnen toe.
Ik zag Steef staan, gewoon, lekker vrolijk enzo.
TOTDAT hij MIJ zag…toen was het “mamma!” en brullen maar!! Haha!
Tranen met tuiten!
Na een minuut of 5 was het hélemaal over.
Het blijkt dat hij heerlijk gespeeld heeft en NIET gehuild en dat hij vooral tijdens het zingen in de kring helemaal stond te glunderen.
Hij wilde alleen niet op een stoeltje zitten zoals de andere kindjes.
Nou ja, pech hoor, dat komt wel.
Hij is 2,5 jaar, wat wil je.
Maar ze doen daar ook niet moeilijk over hoor, snappen dat hij ook nog erg moet wennen enzo.
En dat huilen toen ik kwam, dat was waarschijnlijk gewoon de ontlading ofzo.

Dus ja…dat was het wel een beetje.

Ik ben erg blij dat hij niet ging huilen toen ik weg ging en verder wachten we nu gewoon af hoe het dinsdag weer gaat.
Ze zeggen dat het nogal kan wisselen in het begin, hoe een kind reageerd op school.
Nou, we zien het wel hoor!
Ik ben in ieder geval hartstikke trots op ons mannetje!

Nu is ie doodmoe en ligt ie al een half uur in bed maar slapen lukt niet erg.
Hij is veel te druk. Veel te veel indrukken denk ik.

Nou, ik stop hoor, want anders wordt het wel een erg lang verhaal en zit ik jullie straks te vervelen, haha!

Groetjes, Bianca

Gewijzigd door - Bieb op 09 Jan 2004 13:36:29


#25

hahaha val in slaap man van je verhaal hahah nee geintje hoor

al het begin is moeilijk de ene acceepteerd het beter dan de anderen dus begrip best dat hij moest huilen toen je hem kwam halen ach gossie arm manneke

nou ben benieuwd dinsdag


#26

Hoi bianca!

Wauw wat een leuk verhaal…Het lijkt me echt super om er zo bij te blijven…ik mag echt maar 10 minuten erbij blijven en dan wegwezen! Wat fijn voor je dat hij niet gehuild heeft zeg…je was daar ook wel ff bang voor he? Wat heb je nou in de uurtjes gedaan? Ook niet echt veel zeker…Wat gaan ze snel voorbij he? Dat vond ik echt joh! Nog een weekje en dan is die van 4 lekker weg…(poeh…ik vindt dat die kindertjes soms echt zo hard kunnen doen tegen elkaar, maar ja dat hoort erbij…)Bij de groep van robin gaan ze als ze 3 zijn naar een andere groep…Ach het maakt ook denk ik niets uit als ze 2.5 zijn kunnen ze ook vrij lomp zijn toch? Stephan bijt uiteindelijk ook heus wel van zich af (hoop ik) net als Robin en anders komt de mama van Robin ze wel ff bij punten hahahaha… Ben benieuwd hoe onze kleintjes reageren volgende week op de peuterschool…Trouwens Maandag komt er een poppendokter naar school, dan mogen ze allemaal een knuffel of pop meenemen die dan helemaal wordt onderzocht…wat leuk he? Ennuh dit is ook een lang verhaal…nou en! Wij zijn nou eenmaal lang van stof!hihhi groetjes en tot schrijvens Daantjuh


#27

Hoi Daan!

Ja, de bedoeling is ook dat ik na een minuut of 10 weg ga hoor!
Maar omdat dit de eerste keer alleen is, kijken ze niet zo nauw.
Maar jij had weer het voordeel dat je om 10 uur even mocht bellen en dat had ik weer niet helaas.
Ik ben ook best blij dat die jongen na volgende week naar de basisschool gaat. Eigenlijk kan het ook niet, het leeftijdsverschil is echt net effe te groot.
Wat een leuke dingen organiseren ze bij jullie zeg, zoals die poppendokter!
Ben erg benieuwd of ze dat hier ook doen, zulke leuke dingen! Hoop van wel!
En ja, wat heb ik gedaan in de tussentijd…? Boodschappen (wel in de buurt, zowat naast de school, haha!) en verder thuis bloemkool schoongemaakt en mijn moeder belde nog om te vragen hoe het ging met Stephan naar school brengen en ja…voor je het weet is het kwart over elf.
Nu op naar maandag (voor jou) en dinsdag (voor mij)

Liefs, Bianca

P.S. wat betreft onze lange verhalen: ja, we zijn lang van stof maarre…over kanjers raak je ook niet gauw uitgepraat toch???

Gewijzigd door - Bieb op 09 Jan 2004 17:00:06


#28

Tis misschien een rare vraag hier zo tussendoor, maar wat vinden jullie zelf het meest geschikte moment om je kind naar “de peuter” te laten gaan??
we zijn zelf al aan het oriënteren ook al is Shakira nog maar net 1 jaar…
Maar ik wilde eigenlijk wel de meningen horen van andere ouders

Een knuffel van een trotse vader!!


#29

peuterspeelzaal mogen ze pas naartoe rond 2 jaar hoor! hier zelf pas met 2.5 jaar en sofie is dus nu al 2 jaar en 7 maanden, wel moet je je orienteren ja, want er zijn meestal wel wachtlijsten

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!


#30

Toevallig zit er in de groep van Stephan een jongetje dat net twee jaar geworden is.
Maar zelfs de leidsters zeggen dat twee jaar eigenlijk nog te jong is.
Het liefst “nemen” ze pas kinderen vanaf 2,5 jaar.
Ik geef ze eerlijk gezegd geen ongelijk.
Maar de wachtlijsten zijn vaak lang zoals Kim ook al zei.
Hou daar echt rekening mee hoor!

Groetjes, Bianca


#31

Hier kun je je kind opgeven vanaf 1,5.
Denk dat de meest geschikte leeftijd ook aan je kind ligt. Sommige kinderen zijn er met de 2 jaar al aan toe en sommige met 3 nog niet.

Groetjes Mim


#32

Bedankt allemaal, we zijn dus al met de oriëntatie bezig.
En zoals het nu lijkt gaat ze dus als ze 2 1/2 is naar “de peuter”. Alleen nog zien hoelang de wachtlijst is

Een knuffel van een trotse vader!!


#33

Hallo.
Ik heb niet alles gelezen hoor.Heb niet veel tijd i.v.m. vakantie.
Bieb…Ik heb zo het gevoel dat het nog wel eens moeilijk voor je kan gaan worden de komende tijd.Niels reageerde namelijk precies zoals Stephan.De eerste keer ging goed.En ook hij vond “in de kring liedjes zingen”,geweldig.En ook huilen toen ik hem kwam ophalen.Ook de tweede keer ging prima.Maar toen…DRAMA!!!Echt heel zielig huilen en vastklemmen aan mijn benen.Hij huilde ook zowat de hele ochtend.Lag snacht"s te schreeuwen en huilen in zijn slaap.Ik vond het echt verschrikkelijk.Ik wilde heel graag stoppen met de psz.Maar de juffen vonden dat ik door moest zetten.Ik ben er toen een paar ochtenden bij gebleven.Maar het bleef moeilijk hoor.Pas na de tiende keer ging het iets beter.
Nu vindt hij het geweldig.Wil elke dag wel naar ‘school’.Dus ben achteraf blij dat ik heb doorgezet.Maar toen!!...Ik hoop dat jou dit bespaard zal blijven,en Stephan natuurlijk helemaal.
Succes ermee in ieder geval.
Groetjes Eljada


#34

Hoi Eljada,

Ja, dit voorbeeld wat je noemt over Niels heb ik (helaas!) vaker gehoord.
Mijn buurmeisje (nu 3,5) had de eerste paar keer ook “nergens” last van en ging het gewoon goed.
En toen opééns was het idd een groot drama!
Gelukkig heeft dat bij haar maar 3 keer geduurd ofzo (dat drama).
En van nog iemand anders heb ik ook zo’n zelfde verhaal gehoord.
Dus ik hou er rekening mee, maar ik hoop echt dat het ons bespaard blijft.
Het lijkt me echt verschrikkelijk!!
Nou, duimen maar en afwachten…meer kan ik niet doen helaas.

Groetjes, Bianca

P.S. wel fijn dat Niels nu hartstikke graag naar school gaat joh!!!
Zal een hele opluchting voor jullie zijn.
Je ziet je kind toch liever gelukkig en blij!
En het geeft mij toch ook wel weer hoop dat het uiteindelijk hoe dan ook goedkomt!

Gewijzigd door - Bieb op 10 Jan 2004 21:46:58


#35

Hé Daantjuh,

Hoe is het vanmorgen met Robin gegaan?
Hij ging nu toch voor de tweede keer “alleen” naar school??
Ben erg benieuwd!

Groetjes, Bianca


#36

Hoi allemaal…
De eerste huilpartij op de peuterspeelzaal is een feit…
Robin huilde echter niet toen ik wegging! Hij gaf mij een dikke kus en een moek (zo noemt hij een knuffel.hihi) en zwaaide of zijn leven ervan af hing!
Na zo’n 30 minuten realiseerde hij zich ineens he mama is weg! Toen heeft hij even gehuild zei juf Nannie…Maar hij liet zich goed afleiden dus het was gauw weer over…
Toen ik hem na 2 uur kwam halen, stond hij me optewachten en maakte allemaal lieve mompel woordjes…Op naar huis naar de chips en kindercola! Nou ik ben benieuwd hoe het met Stephan is…

xx Daantjuh


#37

Hoi,

Stephan deed ietsje moeilijker toen ik wegging. Wilde steeds met me mee en hield mijn hand vast enzo.
Uiteindelijk heeft juf Sandra hem leuk kunnen afleiden en heeft hij bij haar op de arm naar me gezwaaid zonder te huilen!!
Gelukkig maar!
Nou moet ik hem om kwart over 3 weer ophalen.
Benieuwd of dat nu beter gaat want vorige keer ging hij toen dus (pas) huilen.
Nou ja, als hij het daar maar leuk heeft!

Fijn trouwens dat Robin redelijk gauw getroost was!

Groetjes, Bianca


#38

Nou, Stephan opgehaald en hij ging nu niet huilen toen hij me zag!

Verder een kopietje van Daantjuh’s verslag eigenlijk, want ook Stephan ging na ongeveer een half uurtje een klein beetje huilen!
Pruil-lipje en traantje in zijn oog.
Gelukkig was ook hij snel weer getroost en afgeleid!

Groetjes, Bianca


#39

Wauw wat een super binken hebben wij toch he?!
Ik vindt het alleen best moeilijk om te horen dat ze dan gaan huilen als je weg bent…
Ik heb er echter wel vertrouwen in dat ze het uiteindelijk net zo geweldig gaan vinden als de andere kinderen…Die bij robin in de klas zijn allemaal zo op hun gemak! Echt kei leuk om naar te kijken…
Tja en dan mag ik Robin donderdag weer weg brengen om te spelen, vindt het nog steeds super spannend!

Lieve groetjes, Daantjuh


#40

Ja, dat heb ik nou ook nog steeds, haha!
Vind het nog steeds spannend hoor!
Ach…na een aantal keren zijn onze “binken” er goed aan gewend en wij vast ook!
Vond het wel grappig dat het bij Robin en Stephan nu de tweede keer eigenlijk een beetje hetzelfde is gegaan!

Groetjes, Bianca

P.S. inderdaad wel een beetje vervelend om te horen dat hij een beetje moest huilen, ook al was het maar eventjes.
Dan wil je er toch juist graag zijn voor hem.
Nou ja, we moeten toch ooit leren ze een beetje los te laten hè?
Oef, wat klinkt dat al zwaar, haha!

Gewijzigd door - Bieb op 13 Jan 2004 21:56:05