Eczeem, creme


#1

Hoi, ben vandaag met de jongste bij het CB geweest. We wisten al dat hij een gevoelige, droge huid heeft. Ik was de hele dag al aan t smeren met producten van Neutral (en daarmee was ik zijn kleren ook, met waspoeder dan wel te verstaan van neutral ). (oeps wil geen reclame maken zo is de merknaam niet bedoeld).
dat helpt wel. Maar niet voldoende. Nu zei de arts op t CB dat hij eczeem heeft en dat ik cetomacrogol creme moet gebruiken. Is op vaselinebasis.
Meteen naar de apotheek gegaan. Eenmaal thuis bleek dat ik gewone cetomacrogol creme heb… Even gegoogled en blijkt dus dat er ook vaseline-cetomacrogol creme bestaat. Wist ik veel…
Weten jullie of ik deze ook kan gebruiken? of t voldoende helpt? Of heb ik die met vaseline nodig? En mag ik die de hele dag door gebruiken of maar 2 keer per dag?

Nu moet ik van de week nog een keer naar de apotheek om mijn pillen te halen en zal ik t daar ook wel vragen. Maar best kans dat ik pas over een week kans zie naar de apotheek te gaan… dus vandaar dat ik het hier ook maar even vast neerleg. Benieuwd of jullie advies hebben.


#2

Ik zou gewoon de huisarts hierover bellen.
En als de huisarts die vaseline-versie op het recept heeft gezet en de apotheek je de niet-vaseline-versie meegegeven heeft, dan heeft de apotheek een fout gemaakt en moet je de apotheek bellen.

Niet zomaar zelf gaan prutselen met geneesmiddelen.
Nu kun je nog terug naar de apotheek en ruilen ze het mogelijk zo voor je om. Over een week kun je het opnieuw kopen, dan ruilen ze niet meer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Feb 2013 10:47:16


#3

het was de arts van concultatieburo. En niet de huisarts. Is geneesmiddel zonder recept namelijk.
Onze huisarts heb je niks aan. Ga ik hiervoor niet eens benaderen… we gaan nl nog een andere zoeken…
Beide tubes zijn open, dan neemt apotheek niet meer terug, helaas…

Gewijzigd door - Domino op 19 Feb 2013 11:28:07


#4

Die kun je gewoon gebruiken. Met vaseline werkt beter en ik heb voor Dylano op recept met glycerine erin die werkt nog beter. Nou ja beter dan de rest. Zijn huid is nog steeds schuurpapier. Ze helpen trouwens niet tegen eczeem. Daar heeft Dylano weer andere voor. Heb hier een tijd gehad dat ik 8 keer per dag moest smeren van de dermatoloog. Dus je mag zo vaak smeren als je wilt kan geen kwaad.Wat wel mijn ervaring is dat je beter dun kunt smeren meerdermale per dag dan.2 keer dik.

Liefs Michelle


#5

Via de huisarts op recept laten doen anders kost het je klauwen vol geld. Die van Dylano kosten nl 32 euro per 3 en doe ik net 3 weken mee. Op vaseline basis is wel goedkoper want die kreeg ik laatst en die was 10 euro voor de 3 maar je bent niet voor niets verzekerd

Liefs Michelle


#6

Miremady:bedankt voor je reactie! Ik vermoedde al dat die andere creme beter zou zijn. Ga die ook wel bij apotheek halen komende week.
En net wat je zegt": zijn huid is net schuurpapier, zo voelt mijn zoontje ook. Vindt het gewoon zielig… en sommige plekken zijn echt rood en schilverig. Sneu voor kids…

Maar… op recept bij huisarts? Het is toch een zelfzorg geneesmiddel? Dan krijg je t toch zo wie zo niet vergoed??? of zit ik er nu naast>


#7

Ik krijg die met vaseline op recept bij de huisarts. Ik vind het vaak ideaal spul. Al gaat het hier niet om eczeem. Wel vaak een onverklaarbare rode uitslag, en die verdwijnt dan weer als sneeuw voor de zon.

Groetjes Manderijn.


#8

Ik krijg ze vergoed. Zowel die met vaseline en glycerine. Hoef het ook niet voor te schieten. En dat is al 3 1/2 jaar zo.
Indd zielig gaat ook jeuken.

Liefs Michelle


#9

vanmorgen ff met hem bij huisarts geweest. heeft vaseline/cetomacrogol voorgeschreven. krijg t dan inderdaad wel vergoed. Thanks!


#10

Wij hebben voor jasper ook vaseline cetomacrogol via de huisarts, maar inmiddels overgestapt op vaseline lannette (ook op recept van de huisarts) omdat dat wat makkelijker uitsmeert.

Tussen de vaseline beurten door smeer ik jasper van top tot teen in met bepanthene lotion (bij de apotheek of da verkrijgbaar), een van de weinige bobymilks die niet prikt op een eczeemhuidje…

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#11

moet zeggen dat ik de creme prima vind smeren. heb 2 soorten. een met 10 % vaseline voor overdag, en met 50 % voor de nacht. Anders wordt hij wakker van de jeuk. Voor overdag is die 50 % veel te vet…
bedankt voor de tip van de lotion mama van Jasper!


#12

Ik ken alleen die met 50% en dat is inderdaad niet te doen overdag…

Mocht zn eczeem aanhouden/toenemen en hij blijft s’nachts wakker worden van de jeuk, dan zou je via de huisarts zilververbandpakjes kunnen krijgen, daar heb je ook weer een machtiging voor nodig, die dingen zijn namelijk heel duur, maar ze slapen er veel rustiger door.

Het is van bap-medical (paddycare zilververbandpakjes). Kijk maar eens op hun website, daar kan je ook een machtigings/bestelformulier printen die de huisarts dan kan invullen.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#13

Bedankt voor de tip! wist ook niet dat dat bestond.
Op dit moment slaapt hij s nachts goed, gelukkig. een nadeel: hij krabt met zijn handje zijn hoofd open… dus willen we op zoek naar iets als krabhandschoentjes… maar waar ik die weer kan vinden?


#14

Volgens mij heb ik die weleens bij de hema gezien. Of als je zelf handig bent kun je ook iets van sokjes aan zijn pyamatjes vastnaaien.

Groetjes Ramona


#15

haha ben nu net sokjes aan zijn slaapzak mouwen aan t naaien
heerlijk in t zonnetje, in de tuin, nu de kids slapen…kijken of dat werkt


#16

Hey Domino,

hoe is het met het eczeem van je zoontje?
Ik las laatst een artikel over een nieuw en vriendelijk product tegen eczeem, geen hormoonzalven meer maar Graham’s lotion / zalf. Het is sinds kort in NL verkrijgbaar, als ik me niet vergis komt het uit Australie en het schijnt echt een wondermiddel te zijn. Ik heb het nog niet getest, momenteel gaat het aardig goed met jaspers eczeem, maar mocht het weer de kop op steken dan ga ik het eens testen. Ik dacht misschien ook een goeie tip voor jou, of andere mama’s met kindjes met eczeem.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#17

Hoi!

Over die lotion heb ik nog niks gehoord of gelezen, maar ik zal eens googlen. Ben benieuwd! Maar als t nog getest moet worden zal er wel jaren overheen gaan…
Mijn zoontje is nog niet van zijn eczeem af, maar sinds we met hormoonzalven begonnen zijn (en met koemelkvrije voeding!) gaat t stukken beter. is nu op en af. Zijn hoofdje zit eigenlijk wel continue onder, maar niet altijd actief. net als zijn handjes. Beentjes en lijfje plekjes soms.
Verder heeft hij meer last als hij allergisch op een voedingsmiddel reageert… heeft dus bij hem verband met allergieen. Vind het wel pittig hoor zo! Voor overdag en de nacht hebben we dermasilk verbandzijde. Ben daar wel blij mee, dat helpt wel tegen de jeuk enzo. Zijn dus sinds start van dit topic een heel stuk wijzer geworden (helaas) en een boel ervaringen rijker…