Buik slapen


#1

Het is al een tijdje geleden dat ik hier actief was, maar ik heb een vraag waarop ik hoop tips te krijgen.

Mijn zoontje (bijna 2 weken oud) wil absoluut niet op zijn rug slapen. Nu hebben we hem overdag op zijn buik liggen (dan ben ik erbij) en hij slaapt dan prompt uren aan een stuk. Nu weet ik dat dit absoluut niet geadviseerd wordt vanwege wiegendood, maar de slapenloze nachten beginnen op te breken. Hij wil echt niet op zijn rug of zij slapen, waardoor hij dan uiteindelijk op mijn borst beland (ik slaap half zittend met een rekje achter mijn rug en hij ligt op mijn borst).
Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes, Sandra


#2

Ja zeker.
Ik heb hier een dochter en die sliep ook alleen op de buik.
En ik weet dat het afgeraden wordt ook hier op het forum.
Maar zij sliep alleen op de buik en ook snachts.
Ze lag nooit met haar gezicht in het matras. En ze kon goed haar hoofd omhoog krijgen gelijk al vanaf dag 1.
Ik ga je niks aanraden/afraden. Volg je gevoel zou ik zeggen.

Heel veel sterkte.

Groet,


#3

Eens met Coramora,

Hier 2 buikslapers, de oudste slaapt nu meer op haar zij, maar de jongste is nog steeds een buikslaper. Ik gebruikte wel altijd tot een maand of 9 de aerosleep. Daar zou je eens op kunnen googelen, of dat was voor je is?!
Echt advies heb ik ook niet voor je, het is namelijk inderdaad voor een groot deel een gevoelskwestie.

Groetjes Manderijn.


#4

Mijn beide zoons zijn buikslapers.
De oudste legde ik met 8 weken op zn buik, eindelijk vond hij toen de rust. Hij had zo’n last van de zwaartekracht, altijd maar maaien met zn armen en toen ie op zn buik lag, hoorde ik een diepe zucht en ging hij EINDELIJK slapen.
Ik begrijp je heel goed, heb hem de eerste 8 weken constant op mn buik/borst laten slapen. Had dag en nacht een draagdoek om en daar lag hij heerlijk in. Maar wat vermoeiend voor jezelf hè! Toen uiteindelijk die keuze gemaakt, ik dacht, ik probeer het eens, en het was een uitkomst!

De jongste met 2 weken al omgedraaid. Zelfde verhaal.

Ik zag wel vanaf het begin al aan dat ze beide erg sterk waren in hun nek.
Ik heb een aerosleep-matras-dekje gekocht (marktplaats bijv.) en hoeslakentjes voor aerosleep en dat gaf me bij de oudste wel wat rust. Maar toch, ik heb het het eerste jaar bij hem spannend gevonden. Gek genoeg, na zn verjaardag kon ik het loslaten
Bij de jongste was het heel anders, toch iets gemakkelijker. Maar ook echt omdat ik zag dat hij beresterk was!

Net als de anderen, ik raad het je niet aan of af, volg je gevoel.


#5

Bedankt voor jullie reacties.

Onze Luuk is ook echt al sterk. Tilt zijn hoofdje al op en draait deze ook zelfstandig van links naar rechts.

In de aerosleep ga ik mij eens verdiepen. Denk wel dat dit wat rust geeft.

Overdag slaapt hij heerlijk, op zijn buik. Hij ligt dan heel rustig en slaapt zo 2 a 3 uyr aan een stuk dus vermoed dat hij 's nachts ook rustig zal liggen.

Mensen worden m.i. Gek gemaakt met alle verhalen en do’s en dont’s… Het maakt dat een moeder aan veel gaat twijfelen… Zelfs als je al kids hebt…

Groetjes sandra


#6

Idd lekker op de buik leggen, zeker als je er een aerosleep onder legt.

Tja… die do’s and don’ts… doe wat goed voelt!!!

Groetjes mama Ja



#7

Heyy,

Van een collega heb ik een ademalarm matras gekregen. Onvoorstelbaar, maar het werkt echt!!!
Luuk heeft vannacht dan ook voor het eerst heerlijk in zijn eigen bedje (kinderwagen) geslapen op zijn buik!!!

Heerlijk om weer lekker tegen mijn eigen vent aan te kunnen kruipen en lekker op mijn zij te liggen


#8

TOP. lekker pitten
Wat is een ademalarm matrasje… Gaat hij dan piepen als hij geen adem registreert wat moet ik me erbij voorstellen?

Groetjes,


#9

Heyy…

Ja inderdaad. Als hij een paar seconden geen ademhaling detecteert gaat hij eerst piepen en na 5 seconden gaat er een hels alarm af… Dit al een paar keer meegemaakt doordat we vergeten het kastje uit te zetten als we hem uit bed halen

Helaas ondertussen nog maar 2 nachten gehad dat meneertje lekker in zijn eigen wagen wilde slapen… Hij vindt het wel prima op mijn borst… haha


#10

Waarom ligt-ie in de wagenbak, en niet in zijn bedje?

Zo’n wagenbak kan ook te warm zijn namelijk doordat-ie extra beschut ligt. Als een kindje te warm wordt, meldt het zichzelf over het algemeen niet (oververhitting kan zelfs een ademstop tot gevolg hebben).

Als een kindje het te koud krijgt, meldt het zich wel en dan kun je het altijd extra toedekken.

Bovendien ligt een echt bedje comfortabeler dan de wagenbak (dat is vaak maar een dun matrasje en dat ligt niet lekker).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2013 21:44:20


#11

Hij ligt nu nog in de wagenbak omdat hij bij ons op de kamer slaapt. Deze week ga ik beginnen met het overdag in zijn eigen bed (op de zolder) laten slapen. 's nachts ligt hij nog even bij ons, ivm de nachtvoeding.

Zou kunnen dat hij het warm heeft, maar als ik zijn nekje / hals / hoofdje voel, dan voelt hij niet heel warm aan. Temperatuur is ook goed als ik deze controleer.

Hij slaapt nu heerlijk op zijn buikje, maar helaas is hij nu verkouden aan het worden waardoor hij een stuk slechter slaapt.