Baby bijna 11 weken komt s nachts steeds vroeger


#1

Hoi, zoals de titel al zegt komt mijn zoontje s nachts steeds vroeger. Hij krijgt om 11 uur zijn laatste voeding. Dan roept hij nu s nachts rond 2 uur al. Een paar weken terug was dat nog om 4-5 uur. Nu rek ik hem eerst met een speentje, maar dat accepteert hij niet. (en ik lig dan een uur wakker in bed… wil wel graag slapen!) Uiteindelijk ga ik hem om 3 uur maar een flesje geven 120 cc. 3 schepjes. maar dan roept hij voor 7 uur s morgens wéer als ik hem direct om 2 uur een flesje zou geven, zit ik weer aan 2 nachtvoedingen. Dat vind ik niet gewenst. Overdag krijgt hij ook om de 4 uur een flesje. Ik moet hem dan in zijn slaapjes wel vaak een speentje geven, is regelmatig tussendoor wakker.
Iemand tips hoe ik hem weer later in de nacht kan laten komen??? Hij mag van mij best en nachtvoeding hebben, begrijp me niet verkeerd, maar graag later in de nacht!!
Hij krijgt overdag al deels forte voeding en in de laatste fles zitten 4 scheppen forte en 1 gewoon…

tips welkom!!!


#2

Hoi,

Lijkt heel erg op ons verhaal, dus tips heb ik niet…
Ons zoontje kwam ook eerst om 4 of 5 uur 's nachts. Toen we begonnen met ophogen naar 180cc met 6 schepjes begon hij steeds vroeger te komen. Nu nog en hij is nu 3,5 mnd oud. Hij wordt om 2 uur wakker, speentje en dan valt hij weer in slaap tot 5 of 6 uur. Dan weer speentje en dan tot 7/7.30 slapen. We proberen geen nachtvoeding meer te geven, maar soms geven we toch hoor. Als hij speentje niet pakt en blijft jammeren.

Wacht ook op de dag dat hij gaat doorslapen, want na 3,5 mnd zijn we erg moe. Zeker omdat mijn man werkt en we nog 2 andere schoolgaande kids hebben.
Dus ik lees mee!!


#3

@Domino, kan het zijn dat-ie in een sprong zit?

Groetekes, Sje


#4

Hoelang duurt zo’n sprong dan? Ons zoontje laat hetzelfde gedrag zien vanaf 12 weken en is nu bijna 16 weken…Lijkt me erg lang voor een sprong.


#5

@sje, hij is een 8 dagen te vroeg geboren, maar t gedrag is nu al bijna 3 weken. Zo lang duurt sprong toch niet? Okay… in t begin volgen de sprongen elkaar wel snel op natuurlijk… Overdag merk ik niks van sprongengedrag


#6
quote:
Hoelang duurt zo'n sprong dan? Ons zoontje laat hetzelfde gedrag zien vanaf 12 weken en is nu bijna 16 weken....Lijkt me erg lang voor een sprong.

Nee hoor, er zijn sprongen bij die wel 4-5 weken aan kunnen houden.

Groetekes, Sje


#7

Dit is oud topic, weet ik… maar misschien goed om even te vermelden dat er uiteindelijk heel andere oorzaken aan zijn gedrag (en vele huilen overdag - wat ik toen niet vermeld heb) aan ten grondslag blijken te liggen. Dit gedrag wat in dit topic vermeld staat was de beginperiode van veel problemen en dokteren (en helaas geen leuke baby-tijd).

We zijn nu aantal maanden verder en ons ventje blijkt te lijden aan verborgen reflux, koemelkallergie (moet nog bevestigd maar voor ons ist al helemaal duidelijk), en erg eczeem te hebben… En zoals t er nu uitziet ook meer voedselallergie (banaan en sperciboon gaat niet goed weten we nu al…)


#8

Heftig zeg! Gaat het nu wel beter met hem?

Groetjes Ramona


#9

Jeetje heftig hoor (en helaas heel herkenbaar). Onze zoon heeft buiten de voedselallergie dezelfde problemen gehad, nu met twee jaar gaat het beter met hem.
De koemelkallergie en eczeem kunnen in verband liggen met elkaar, hopelijk groeit hij er overheen. Hebben ze een ph-metrie gedaan ivm de verborgen reflux?
Hoe gaat het met je dochters?
Sterkte , tis een pittige tijd…


#10

Dank je voor je reactie!! Vind dit inderdaad een hele pittige tijd. Ook al eerder toen hij heel veel huilde en slecht sliep. Dat had veel weerslag op de meiden> Nu gaat dat gelukkig beter! 't manneke drinkt nu een aantal weken Nutrigamen AA en dat gaat gelukkig goed. We zijn al aant dokteren vanaf dat hij 3 maanden oud is… en hij heeft al weer 2 keer int ziekenhuis gelegen .
Eind van de maand krijgt hij ook nog een helm. hopen maar dat hij daar niet allergisch op reageert en dat dat goed gaat met zijn eczeem. Begin/half juni (dan is hij al bijna 7 maand!!) hebben we de 2 testdagen ivm koemelkallergie. Dan pas hulp van dietist met introductie bijvoeding. We mogen nu al wel beginnen, vind dat lastig en stressvol hoor. Hij heeft paar dagen terug bonen gehad, vervolgens al 2 nachten slecht geslapen, eczeem weer wat. We zitten nu nog op 5 flessen zelfs (ga nu naar 4), met de meiden was ik al bezig met naar 3 flessen gaan op deze leeftijd. Zo anders, echt wennen.
pH metrie heeft hij gelukkig niet gehad. Was zo ook al duidelijk. hebben medicatie (losec) voor reflux en nutriton in fles. En daarnaast nog druppels tegen jeuk ivm flink eczeem.

Met de meiden gaat t gelukkig goed. Bijna 3 en 2 zijn ze nu. Oudste heeft nog veel moeite met de peuterspeelzaal, end at heeft wel zijn weerslag op haar en haar gedrag .