7 maanden, brood


#1

Hallo,

Ik heb al vele topics voorbij zien komen over voeding, maar tot nu toe kan ik geen echt antwoord vinden op mijn vraag. Deze is als volgt:

Mijn zoontje van 7 maanden heeft nu het volgende schema:

7.00 uur papfles.
09.30 uur fruit.
11.30 uur brood met halve fles (120 + 4).
15.30 uur fles (180 +6).
17.30 uur groenten.
19.30 uur fles (180 + 6 + 3 schepjes rijstebloem).

Wat ik me afvraag. Ons mannetje eet 1 hele boterham zonder korstjes. Vanaf wanneer mag de halve fles die hij erbij krijgt vervallen? Mag dit pas wanneer hij 2 boterhammen op eet, of zit hier een leeftijdsgrens aan?
Ik weet echt niet meer hoe ik dit bij mijn dochter heb gedaan.

Alvast bedankt allemaal.

Groetjes, San


#2

Die fles komt te vervallen zodra hij een bekertje gewone melk bij de lunch gaat drinken. Je kunt de opvolgmelk nu al in een gewone beker geven ipv in een fles. Goed voor de mondmotoriek en de spraakontwikkeling.

Groetekes, Sje


#3

de fles die er nu als eerste afgaat is die van de middag, van 15.30 uur. Bij brood blijf je immers wat te drinken geven.
Als hij goed groente eet kun je die fles weglaten en gewoon koekje met wat sap geven.
(of koek smorgens en s middags fruit)


#4

Net als Domino mocht ik met 7 maanden de fles van 15.00 uur vervangen voor diksap met koekje/soepstengel oid. Tussen de middag idd fles blijven geven. Geen halve, maar gewoon een volle fles. Zodat je op 3 flessen op een dag uitkomt. Met 7 maanden gaf ik overigens 2 flessen, tussen de middag en s’avonds na het eten. Als ontbijt kreeg hij vanaf die leeftijd een bordje pap. Rijstebloem heb ik nooit gebruikt, voegt niks toe en zit helemaal niks in wat ze nodig hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#5

Idd de fles van 15.00 vervangen voor thee/sap o.i.d met b.v liga.
En bij het broodje tussendemiddag gewoon een hele fles geven. Dan ga je mooi naar de ‘normale’ eetmomenten 3x per dag met 2 tussendoor momentjes.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#6

Hoi Hoi,

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik zal eens proberen om de middag fles van 15.30 uur te vervangen voor sap en koek. Ik vraag me alleen af of dat hij hier genoeg aan heeft, gezien hij een grote eter is en ook een grote baby is (Was met 6 maanden 71 cm en 9 kg).
Ik ga het in ieder geval proberen.

De rijstebloem bij de laatste fles ben ik gaan gebruiken omdat hij dan net wat meer verzadigder was, waardoor hij beter de nacht doorsliep. Deze gebruik ik ondertussen niet meer, hij krijgt nu als laatste fles 210 + 7. Anders is hij om 4.00 uur wakker van de honger.

Groetjes,