Eerste keer peuterspeelzaal!


#1

Hallo lieve mama’s en papa’s!
Morgen gaat Robin voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal! Oh wat ben ik trots, maar ook een beetje droeppie…Mijn kleine robinneke wordt ineens zo’n klein groot ventje! Vandaag zijn we ff langs het speelzaaltje gefiets samen met papa en hij wilde gelijk van de fiets af en SPEULE MAMA!
Toen hij op bed lag heb ik op zijn rugtas en beker leukoplast met zijn naam geplakt en ineens moest ik aan mijn eigen moeder denken…Ik kan me nog herrinneren dat ik ook leukoplast op mijn broodtrommel had…gek he hoe je eigen verleden je dan ineens weer inhaald…Morgen om 13.45 uur mogen we komen en worden we aan het klasje voorgesteld! Aanstaande donderdag mag mijn donder voor het eerst helemaal alleen…Uiteraard hou ik jullie op de hoogte! lieve groetjes Daantjuh


#2

Hoi Daantjuh,

Ben jij stiekum ook best wel een beetje nerveus of iets dergelijks? Haha!!!
Ikke wel hoor! Erg hè?
Dacht dat ik altijd vrij nuchter was in die dingen…

Zoals je weet gaat Stephan dus een dagje later (dinsdag) voor het eerst naar de peuterspeelzaal.
Heb op de onderkant van zijn beker zijn naam gezet met watervaste stift en ook in zijn rugtasje.
Ik vind het hartstikke spannend hoor!
Ben zooooooo nieuwsgierig hoe hij het vind!

Heel veel succes morgen en je laat weten hoe het gegaan is hè?!

Liefs, Bianca


#3

Hoi Daantjuh.
Nou hoe is het gegaan vandaag?Wat vond ie ervan?Enne mama nog traantjes gehad,of mocht je er de hele tijd bijblijven?(en wordt het donderdag moeilijk).
Ja van die herinneringen dat herken ik wel.Vooral die geur van de speelzaal,van plakaatverf,karton en lijm enzo, brengt me zo weer terug op mijn kleuterschool.
Leuk is dat he!
Groetjes Eljada


#4

Hoi Daantjuh, we zijn inderdaad benieuwd naar jullie ervaringen…
We zijn zelf nog lang niet zover dus horen en lezen we graag ervaringen van andere ouders

Een knuffel van een trotse vader!!


#5

Hé Daantjuh,

Hoe is het nou gegaan vandaag???
Ben zo nieuwsgierig want morgen zijn wij “aan de beurt”
Wel fijn hoor dat je er de eerste keer bij mag blijven. Dat is hier ook zo.
Maar vond Robin het leuk?
En ging hij ook met andere kinderen spelen of bleef hij steeds bij jou?

Groetjes, Bianca


#6

ja hoe is het gegaan vond tie het leuk

groetjes bianca,dylan en kaitlyn


#7

Hallo allemaal!
Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik ben hondsverkouden, vandaar…We moesten er 13.45 uur zijn, toen we binnen kwamen waren alle kinderen al aanwezig…De 2 leidsters heten robin, mij en jan vanharte welkom! Toen mochten we Robin’s jas ophangen aan van die kleine kledingrekjes…kei schattig! We liepen terug naar de klas en weg was Robin…
Het is echt een knullenklas er zijn maar 3 meisjes, dus het gaat er lekker ruw aan toe…
Onze bink liet zich niet van zijn stuk brengen en duwde vrolijk mee! Er waren na +/- 30 minuten kindjes die gewoon zijn naam riepen waarop Robin zelf ook Robin ging roepen, nou toen kwamen Jan en ik niet meer bij natuurlijk! Helaas moesten we na 45 minuten weer weg…Ik schrok wel van het aantal kinderen, zo’n 18 stuks en dan 2 leidsters…je houdt je hart vast! maar goed…aanstaande donderdag mag hij voor het eerst het hele dagdeel en dan natuurlijk alleen! Ik ga hem dan ook alleen brengen, puff hou me hart vast…Hoewel het echt super is om die kleintjes zo zien te ravotten! Lieve groetjes van snif proest Daantjuh


#8

Nou we zijn blij dat die rakker van jou het meteen mooi vond. Het is natuurlijk wel een hele stap voor jullie allemaal, je mannetje voor het eerst naar “school”.
In ieder geval beterschap!

Een knuffel van een trotse vader!!


#9

Hoi Daantjuh,

Nou, dat geeft de burger moed, dat Robin het zo leuk vond!!! Haha!!!
Ik heb best een beetje de zenuwen voor vanmiddag hoor.
Hoop dat Stephan net zo reageert als jouw Robin, maar vrees dat ie toch een beetje anders in elkaar steekt
Meestal is Stephan eerst een aardig tijdje érg terughoudend (oftewel: aan me vast plakken en argwanend rondkijken) Terwijl hij, als hij eenmaal “los” is, zich onwijs kan lopen uitsloven en de boel kan “entertainen” !
Dan herken je hem bijna niet meer terug.

Maar wat ontzettend fijn dat Robin het zo leuk heeft gevonden!
Echt!
Dat geeft je misschien toch een beetje moed voor donderdag, als ie alleen moet (brrr…alleen, wat een rotwoord, hahaha!)
Maar jullie mochten dus met zijn drietjes komen en dan 3 kwartier?
Ik mag gewoon alleen mee en we blijven gewoon net zo lang als de andere kindjes.
Zo zie je maar dat het bij elke peuterspeelzaal weer anders gaat.
Ik ben wel erg benieuwd of ze ons ook zo leuk gaan voorstellen enzo.
En of er nog meer nieuwe kinderen beginnen vandaag of dat Stephan de enige is.
We merken het straks wel!

Liefs, Bianca

P.S. sterkte met je verkoudheid!!!

Gewijzigd door - Bieb op 06 Jan 2004 08:33:31


#10

Hoi Bianca!
Wauw dat je er de hele tijd bij mag blijven!
Ik had ook gedacht dat Robin anders zou reageren…maar bereid je maar vast voor…je ziet een hele andere kant van Stephan (hopelijk!) Wanneer mag Stephan voor het eerst alleen? Ook deze week? Heel veel plezier vanmiddag jullie 2tjus!

Daantjuh


#11

Hoi Daantjuh,

Ja, ik weet dus dat Steef ook een hele andere kant heeft, lekker uitsloven enzo.
Maar meestal (9 van de 10 keer) is hij eerst erg terughoudend enzo (kat uit de boom kijken).
Vooral de laatste paar weken heeft hij zo’n bui dat ie erg aan me “hangt”.
Ik schijn trouwens vroeger precies zo te zijn geweest haha! Eerst heel terughoudend doen en daarna…!!!
Maar ook in de Albert Heijn ofzo (waar ik toch een paar keer per week kom, aangezien hij aan het eind van de straat is) kan er geen lachje af naar de verkoopsters als ze wat tegen hem zeggen.
Hij kijkt dan erg argwanend en serieus enzo.
Totdat we bij de uitgang zijn, dan gaat ie me toch zwaaien en zijn charmantste glimlach laten zien etc. Hahaha!
Nou ja, we merken het straks wel.
En inderdaad, de eerste keer mogen we er gewoon bij blijven de hele tijd.
Maar 's middags is hier korter dan 's ochtends.
's ochtends is het van half 9 tot ongeveer kwart over 11 (uiterlijk half 12)
en 's middags is het van 13.00 uur tot ongeveer 15.00 / 15.15 uur.
Scheelt ongeveer een half uur.
Ik laat wel weten hoe het geweest is.
Hoop dat ie lekker gaat spelen met die andere kindjes enzo.
Hebben jullie trouwens foto’s gemaakt?

Liefs, Bianca

O ja, je vroeg wanneer hij alleen moet.
Dat is a.s. vrijdag ochtend.
Dagje later dan Robin dus!

Gewijzigd door - Bieb op 06 Jan 2004 09:02:14


#12

Hallo,

Nou, Stephan is naar de psz geweest hoor!
Hij hing minder aan me dan normaal, dus dat was wel een pluspunt.
We kwamen binnen en hij zag meteen een hele mooie auto waar hij mee ging spelen.
Het verliep in het begin een beetje rommelig.
Je werd niet echt opgevangen ofzo.
Maar goed, uiteindelijk gingen we in de kring zitten en werd iedereen even kort bij naam voorgesteld.
We waren met 9 kinderen waarvan er 6 vandaag voor het eerst waren.
Er komen er nog 4 bij maar die waren er vandaag niet.
Dan zitten we dus op 13 kids.
Na een tijdje, als de kinderen gewend zijn, breiden ze het uit tot max. 16 kinderen.

Maar goed, na de kring gingen ze weer spelen en dat ging toch eigenlijk wel beter dan ik verwacht had.
Ik kon bijv. rustig op 5 meter afstand gaan staan en dat had ik , gezien zijn gedrag van de laatste tijd, echt ff niet verwacht.
Maar wel érg prettig natuurlijk!
Wel riep hij ongeveer elke minuut: Mamma?
Maar verder ging het prima.
In de kring zitten op een stoeltje vond hij wel even wennen, maar dat is natuurlijk logisch!
Verder hebben ze nog even gezongen in de kring en heeft Steef erbij staan dansen.
Hij kon echt niet blijven zitten hoor tijdens die leuke liedjes!
Daarna nog even gekleid enzo.
Uiteindelijk om kwart over 3 naar huis.

Hij was wel total loss hoor!
Echt een wit koppie met slaperige oogjes!

Nou ben ik erg benieuwd hoe het vrijdag gaat.
dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk spannend omdat ik dan toch echt niet kan blijven (ja, een half uurtje hooguit ofzo, maar daarna moet ik hem toch een uur of twee alleen laten daar, pfffffffff)
Hihi!
Benieuwd wie dat moeilijker vind. Stephan of ik!

Groetjes, Bianca

P.S. zodra de foto’s ontwikkeld zijn zal ik ze scannen en er een paar hier plaatsen.


#13

hahhaha denk dat wij moeders dat allemaal hebben hoor hahhaa

maar stil ztten is moeilijk kaitlyn deed dat ook niet die dacht jaaaa dag echt niet en op komando eten en drinken deed ze ook niet whhaa

maar ben benieuwd naar de foto’s

groetjes bianca,dylan en kaitlyn


#14

Hoi Bianca!
Wauw wat is het goed gegaan zeg!
Wat schattig dat Stephan stond te dansen…
Die denkt natuurlijk een live concert, das te heftig om te blijven zitten! hahaha…
Ben zo benieuwd hoe het donderdag gaat…Ik heb de 3 uurtjes helemaal vol gepland zodat ze snel om zijn en ik Robin weer op kan gaan halen…hihih!
We houden elkaar op de hoogte…
Ben ook zeer benieuwd naar de foto’s…van Stephan…Heel veel groetjes, Daantjuh


#15

Hoi,

ja, aan de ene kant wil ik vrijdag die uurtjes ook wel vol plannen zodat ze gauw om zijn.
Aan de andere kant wil ik thuis zijn zodat ik lekker dicht in de buurt ben voor het geval DAT…hahahaha!!
ERG hè?
En ik maar denken dat ik zo nuchter ben, haha!
Nou, niet wat betreft Stephan dus!
Alvast succes Daantjuh!
Jij bent eerste donderdag!
Laat je het ons weten???

Liefs, Bianca


#16

en ook kaitlyn is vandaag naar haar nieuwe psz geweest(oude is gesloten)

ze begreep er niets van hoor we gingen nu een hele andere kant uit en het gevolg was dat ik ruim 5 minuten nog over had dus we gingen nog een rondje fietsen ook.

binnen was ze ff verlegen maar ging al gauw spelen,het was ook nog koffie ochtend dus mochten we wat langer blijven tot ongeveer 09.15 a 09.30 uur.

ze heeft leuk gespeeld goed mee gedaan dus was leuk om te horen vooral dat ze altijd graag op der oude psz was natuurlijk moest je afwachten hoe ze hier ging doen,was ook 3x zo klein als waar ze vandaan kwam.
ze zei wel juf leest uit ikke ik (dikkie dik) hahaa vond ze leuk zei ze.

ze schijnt daar wel gepraat te hebben dat deed ze op de oude psz niet maar dat komt denk ik toch door dat jochie dat altijd pest en niet kijkt wat hij doet en sta je in de weg dan duwt hij je weg,en dat is iets waar kaitlyn niet van houd

dus volgende week gaan we weer naar der nieuwe psz

groetjes bianca,dylan en kaitlyn


#17

Hoi,

Bedoel je dat haar oude peuterspeelzaal verhuisd is naar een nieuwe plek of is dit echt een heel andere psz met dus ook andere juffen enzo?
Ik denk dat laatste toch?

Hoe vond ze haar nieuwe juf?
Wel goed hoor, dat ze nu wel gepraat heeft!
Da’s toch een goed teken.
En ja, als er zo’n overheersend joch rondloopt dat iedereen maar omver duwt etc. kan ik me voorstellen dat je je een beetje terug trekt hoor (zoals Kaitlyn dus op haar oude school).
Bij Stephan in de groep zit ook zo’n onwijs druk en overheersend joch, maar die gaat gelukkig over 2 weken naar de kleuterschool.
Maar ja, is voor die jongen natuurlijk ook niet leuk om tussen al die “kleintjes” te zitten.
Gelukkig dat dat dus over 2 weken opgelost is.
Gaat Kaitlyn ook twee dagdelen per week?

Fijn dat het zo goed is gegaan joh!
Geeft je toch een prettig en gerust gevoel hè?

Groetjes, Bianca


#18

hoi bieb,

kaitlyn haar oude schooltje is dicht geen subsidi meer door gemeente staat ergens nog hier op prikbord hoor.

mar we konden terecht op de oude psz waar dylan gezeten heeft voor 1 ochtend tot nu toe.

als mee zit mag ze in mei en anders pas in spetember voor 2 of 3 dagdelen.

dus het was dubbel vanmorgen nieuwe juf nieuwe school maar het was goed gegaan irma is een zachte juf en dat heb kaitlyn nodig

groetjes bianca,dylan en kaitlyn


#19

hallo allemaal,
Hier ff het verslag van de eerste peuterspeeldag van Robin…
We waren om 08.45 uur aangekomen op school…Robin ging zonder problemen naar binnen en bestormde gelijk het fort midden in het klasje…Bovenaangekomen stond hij daar te glunderen en ondeugend te kijken naar mij…Ik heb hem naar beneden geroepen en kort gedag gezegt…Dat ging zonder problemen…Geen enkele traan! (nog niet…)
Om 10.00 uur heb ik gebeld en het ging allemaal voorspoedig… Om 11.30 ben ik richting school gegaan…Zojuist om 12.30 heb ik het binkje ff op bed gelegd…
Afijn ik kwam aan bij de school, toen zat ie bij Jufrouw Nannie op schoot…
Er stonden al mama’s en papa’s te wachten in het halletje, en daar keek hij
voordurend naar om te kijken of ik erbij stond…
Ondertussen stond ik hem te bekijken…hihi
Hij heeft de hele ochtend niet gehuild, vertelde de Juf…behalve toen hij gevallen was…
Dat was dus ook de reden waarom hij bij Juf Nannie op schoot zat…Hij was van een van de bankjes gevallen…vlak voordat ik hem op kwam halen…
Een flinke bult boven zijn oor en een tand door zijn lip was het resultaat van die val partij…zielig he?
jufrouw Nannie hield een ijscompres tegen de bult en dat was geen probleem…Ondertussen
zat Robin lekker te kleien…
Robin heeft ook een paar krabben in zijn gezicht van wat meningsverschillen…dat begint al vroeg he? hahaha
Kortom best heftig om hem dan zo terug te krijgen…helemaal gehaverd en toe getakeld!
De juffrouwen vonden het ook zichtbaar erg jammer…maar ja dat zal wel vaker gebeuren denk ik…met vallen en opstaan wordt je wijzer…
Robin was duidelijk erg moe…en hongerig!!!
Toen we thuis waren riep hij van alles…Mama koek, Noeppie,Haphap…enzovoort
We hebben samen brood klaar gemaakt…Hij kon echter niet wachten en stal al het vleeswaar alvast van het brood af!
Daar hebben we flink om gelachen samen…
Lekker op de bank sneeuwitje gekeken
Normaal wil hij dan lekker bij je zitten, nu echter niet…
Hij voelt zich natuurlijk nu een hele stoere boy…hahahaha
Hij heeft ook uit zich zelf verteld dat ze gezongen hebben…wat dat weet ik niet…
Juf Nannie vertelde me dat ze ook buiten hebben gespeeld…Kortom een heftige middag…
Maar nu ligt hij lekker te ronken…Ik ga hem om 14.45 uur wakker maken omdat we dan naar de dierenarts gaan…en dat vindt Robin ook vet cool!

Lieve groetjes,

Daantjuh


#20

Hoi Daantjuh,

Leuk verhaal joh!
En wat fijn dat je geen hysterische huilpartijen hebt gehad met Robin (dat lijkt me zooooo erg, om dan weg te moeten…)
Zo te horen heeft hij het wel naar zijn zin gehad!
Alleen jammer van die valpartij, maar ja, dat voorkom je helaas niet.
En ach…het staat wel stoer, haha, wat klinkt dat gemeen hè?
Zo bedoel ik het niet hoor!
Maar hij klinkt wel echt als een stoere bink!
En dat hij zo’n honger had daarna, dat had ik ook al eens van iemand anders gehoord.
Benieuwd of Stephan morgen ook eindelijk eens een boterham wil eten na de peuterspeelzaal (de laatste tijd krijg ik er geen brood meer in bij hem).
Wel lachen hoor, dat hij nu niet meer bij je wou zitten tijdens sneeuwwitje.
Tsja…dat heb je met zo’n stoere bink die helemaal alleen naar school is geweest!
Hoe is het JOU trouwens vergaan in die tijd dat hij op school zat???
Ben ik erg benieuwd naar!
Morgen is Stephan “aan de beurt” om voor het eerst alleen naar de psz te gaan en ik knijp hem best wel hoor.
Stel je voor dat ie harststikke gaat huilen als ik weg ga… Dat lijkt me echt een ramp…om dan weg te moeten gaan.
Nou ja, we gaan maar van het positieve uit (makkelijk gezegd haha!).
Enige nadeel is dat je bij deze school niet tussendoor even kan bellen om te vragen hoe het gaat en daar baal ik wel van eigenlijk.
Nou ja, we wachten het wel af.

In ieder geval heeft Robin (en jij!) zijn “vuurdoop” gehad!
Volgens mij gaan ze trouwens echt wel veranderen hoor, als ze eenmaal naar school gaan…

Liefs, Bianca

Gewijzigd door - Bieb op 08 Jan 2004 19:01:07