Huisgerookte zalm


#1

Ik had vanmiddag een lunch met een klant en heb toen een broodje met huisgerookte zalm op. Ik dacht dat je gerookte zalm wel mocht hebben en alleen rauwe zalm niet. Maar nu lees ik bijna alleen maar berichten op internet dat gerookte zalm ook niet mag als je zwanger bent. Er stond op de menukaart bij gegarandeerd dagelijs vers uit eigen rokerij en steenoven en dat de zalm koudgerookt was.

Het lijkt me toch dat je zalm alleen niet mag eten als het langer verpakt is en de bacterien de kans krijgen hun gang te gaan. Of vergis ik me en had ik dit broodje ook niet mogen eten?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker


#2

Er wordt daar heel wisselend over gedacht … maar ik at het ook gewoon hoor. Wel de rauwe laten staan maar dat is logisch… nl alles wat rauw is verboden momenteel voor je



#3

Mijn vk gaf aan gewoon met mate maar het is gerookt dus bewerkt. Oviergens heb ik ook haring gegeten dus zo erg zal het niet geweest zijn, overigens vette vis is goed voor de hersenontwikkeling he

Groetjes,

Michèle


#4

Verse vis mag wel gewoon. Het gaat echt om de vacuum verpakte zalm/paling/haring etc. Dit ivm een bacterie. Weet even niet welke, maar zolang het vers is, is het geen probleem.
En dat hij gerookt is is alleen maar beter. Dat is nl bij vlees ook zo, als het een bewerking heeft gehad (zoals bijvoorbeeld rookvlees en rauwe ham, is volgens mij ook gerookt ofzo) dan mag je het wel hebben.
Dus hoop dat je lekker genoten hebt van je broodje, want het kan geen kwaad.


#5

Gerookte zalm is rauwe zalm.

Zoute haring mag je wel hebben ook al is die ook rauw. Verschil tussen rauwe haring en gerookte zalm is dat rauwe haring verser is van gerookte zalm (ook al is die vaak vacuüm verpakt).

Groetekes, Sje


#6

Hmmmm lekker! Voor zover ik weet mag je inderdaad geen vacuumverpakte vis, zoals je die bv in de supermarkt ziet. Jammer, want ik zou soms best een makreeltje lusten! Die neem ik nu af en toe ook blik. Maar dat broodje zalm kan geen kwaad volgens mij!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#7

Kun je die niet op de markt halen rainbow of bij de visboer??

Groetjes,

Michèle


#8

Overigens, wat huisgerookte zalm betreft. Dat kan wel op de menukaart staan, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Een ex-vriend van mijn zus werkte destijds bij een heel exclusief restaurant. De gerookte zalm die ze serveerden werd met dozen tegelijk bij de Aldi gehaald. Gewoon vacuüm verpakt.

Dus hou een slag om de arm wat betreft teksten op menukaarten.

Groetekes, Sje


#9

@Sje, he getver! Dat gevoel heb ik dus ook vaak he, dat je gewoon genept wordt en eigenlijk te veel betaalt voor iets wat ze zelf voor niks onderhand inkopen!

@Michele, ja, veel lekkerder eigenlijk! Zal ik eens doen! Of een lekker kibbelingetje naar binnen werken! HMMMMMMM!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#10

Bedankt voor jullie reacties.

Heb er niet echt een goed gevoel over, want zoals Sje schrijft kan het dus ook gewoon uit de verpakking zijn gekomen en dat is dus niet goed. Ik dacht echt dat het geen kwaad kon. Ik twijfelde wel, maar had zoiets van je mag al zoveel dingen als rosbief en fillet americain niet. Ik dacht dus dat het niet rauw meer was, omdat het al gerookt is en dus niet meer rauw is.

Het was trouwens een broodje van 10 eur, dus ze hebben er leuk aan verdient als het echt zo uit de verpakking is gekomen.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/Re2Up2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/6FyBp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 14 Sep 2010 22:08:25


#11

je mag gerookte zalm, hoor! Het gaat er inderdaad om dat je de vaccuumverpakte vis niet eet. Ik ben helemaal dol op gerookte zalm en overweeg dagelijks om naar Schevenigen te gaan en vers gerookte zalm te halen (tot nog toe nog maar 1 keer gedaan). Toen ik je topictitel zag, liep het water me alweer in de mond!

Eerlijk gezegd wist ik bij Nora niet dat vaccuumverpakte vis niet mocht en heb ik best vaak zalm gegeten. Das ook allemaal goed gekomen, dus maak je maar niet druk.

Als je in een restaurant bent, melden dat je zwanger bent en geen vaccuumverpakte vis mag. Ook al staat er op het menu dat het huisgerookt is, ze lopen allemaal naar de keuken om het zeker te weten, hoor! Bij mn zus hebben ze weleens moeten bekennen dat het (toevallig net alleen vandaag) niet vers was, dus dat hij toch een ander gerecht aanraadde.

Ik zou zeggen: Maak je er niet te druk om en volgende keer als je het wilt bestellen nog eens extra naavragen. Over het algemeen zetten ze niet zomaar huisgerookt op de kaart.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#12

Op woensdag staat hier in het winkelcentrumpje een VISKARRETJE. Ik krijg me opeens toch zin in een broodje makreel! Ik ga meteen even kijken of de kraam al open is. Ben zo terug!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#13

Hihi Rainbow eet smakelijk.

Ik houd het er maar op dat het geen kwaad heeft gedaan en volgende keer zeg ik er gewoon even bij dat ik zwanger ben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker


#14

En was ie open Rainbow??

Groetjes,

Michèle


#15

Yes! Het is uiteindelijk toch een bakje warme kibbeling geworden en voor papa ook! We hebben er net van zitten smullen. 5000 calorietjes volgens mij, want mét ravigottesaus, maar het was heerlijk en die kruiden erop…HMMM.

Groetjes Rainbow, trotse mama


#16

Mmmm lekker kibbeling.

Lang geleden dat ik dat op heb, maar dat is ook wel weer eens lekker om te halen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#17

Ik zou je er nu niet zo druk over maken, de kans dat er listeria in zit is echt heel erg klein. Maar idd je word vaak bedonderd met zalm, dus lijkt me handiger om het dan maar helemaal niet te nemen.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers


#18

Nou, ik rijd wel even om naar Scheveningen hoor. Verse vis is daar goedkoper voor de viswinkels dan verpakte, dus dat zit dan wel goed! Als je écht trek hebt in gerookte zalm…

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#19

Haha zullen we gezellig met zijn allen naar Scheveningen gaan

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#20

Hi Sandra,

Ik heb me suf gegeten aan sushi toen ik zwanger was, mijn vk zei juist dat dat goed was, goede vetten en omega 3 ofzo! Alleen niet teveel tonijn nemen ivm dat hier een bep stof inzit. Maar goed, je moet dan idd zeker weten dat het vers is. Ik ging het dus zelf halen bij een sushitent waar ze het onder je neus vers klaar maakten. Verder wat Sje zegt kan ik beamen. Ik werkte vroeger in een chique restaurant toen ik studeerde en daar stond verse zalm op de kaart en die kwam ook ( vacuum) van een groothandel. Raar maar waar! Dus voor de zekerheid zou ik het niet meer rauw eten in een restaurant waar je de keuken niet kan zien.
Maar die ene keer zal wel loslopen denk ik hoor !