Huisgerookte zalm


#21

Linette: Ik ga dat eens navragen bij de vk volgende week. Ik ben zo DOL op sushi en heb al eerder gehoord dat het geen kwaad zou kunnen. Als je maar zeker weet dat het vers is. Als ik groen licht krijg, ga ik direct een afspraak bij de duurste japanner in de buurt maken! Flink veel wasabi erop, lekker met sojasaus…hmmmm!

Niet teveel tonijn want dat is een roofvis, die hebben aardig wat zware metalen in zich (niet afbreekbare gifstoffen) door de kleine hoeveelheden in alle visjes die ze hun leven hebben gegeten.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#22

Eh dames tonijn moet je zo ie zo niet te veel eten want het is geen duurzame vis. Hij wordt bijna met uitstreven bedreigd.

Groetjes,

Michèle


#23

Michele, je hebt gelijk. dan gaat het wel om wilde tonijn. Er wordt ook heel veel gekweekt.

Wat moet je op veel letten als je een beetje bewust bezig wilt zijn he? (zelfs als je niet zwanger bent)

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#24

Liske ik hoop dat je ook “mag” ik snap dat je er ook heeel veel zin in hebt !!



#25

@ Liske ha ha ha he onze kindjes moeten ook nog wat hebben he

Groetjes,

Michèle


#26

Je hebt helemaal groot gelijk Michele, ik probeer er ook altijd op te letten. Wil Nora de smaak van tonijn in de toekomst niet ontzeggen natuurlijk!

Linette: ik hoop het ook!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#27

Dat heb ik ook, niet alleen kwa tonijn, maar ik wil dat morgan leert dat er meer is dan alleen dierentuin beestjes en dat je zuinig moet zijn op de natuur.

Overigens gekweekte tonijn en zo ie zo gekweekte vissen bevatten weer geen gifstoffen als kwik want dat water wordt gezuiverd natuurlijk.

Groetjes,

Michèle


#28

Michele, daar weet ik dan weer niet zoveel vanaf, maar volgens mij is het vooral afhankelijk van wat de tonijn heeft gegeten, dus dan moeten de kleine menuvisjes ook in schoon water zijn gekweekt, denk ik…?

Maar absoluut, Nora wordt zich wat mij betreft ook bewust van wat we eten, hoe we met de natuur en dieren omgaan en wat de gevolgen van onze acties zijn voor de toekomst. heel belangrijk wat mij betreft.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#29

Das waar maar daar letten ze meerstal wel op met kweek.

Enne ik denk als wij allemaal zo denken en onze kinderen er genoeg van mee geven en zij die van hun ook weer dat het met deze aarde best goed komt.

Groetjes,

Michèle