Spruw

dus het kan zowel een bacterie of schimmel zijn maar je krijgt de zelfde behandeling

lauw geven de thee

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ik hoef al die teksten met extra informatie over schimmels en de behandeling ervan niet te hebben, want ik heb ze 13 jaar voorbij zien komen. Schimmels, bacteriën en gisten leven in symbiose op/aan/in de mens.
Ze kunnen elkaars evenwicht verstoren en het verstoorde evenwicht van de een, kan een infectie door de ander veroorzaken. Allemaal te maken met verminderde weerstand, medicijngebruik, etc.

Schimmels zijn GEEN bacteriën. Ze leven naast elkaar, kunnen in principe goed samenleven maar maken elkaar af en toe het leven zuur. Je maakt mij met mijn 13 jaar antimycotica-ervaring niks wijs.

Groetekes, Sje

quote:
Spruw kan ontstaan bij verminderde weerstand, zoals bij ziekte, zwangerschap en stress. Mensen met diabetes mellitus zijn bevattelijker. Na gebruik van antibiotica wordt het natuurlijke evenwicht tussen verschillende bacterieen en schimmels op de huid verstoord, waardoor de candida kan gaan woekeren en hinderlijk kan worden. Ook andere medicatie kan van invloed zijn op het ontstaan van candidiasis. Ook het voorkomen van een vaginale schimmelinfectie bij de moeder is een risicofactor voor spruw.

En waar staat dat een schimmel een bacterie is?

Groetekes, Sje

quote:
is spruw dan niet een bacteriele infectie? zoals het daar wordt uitgelegd "staat" het er wel??

ja ik moet ook nog leren

(K)Kuzjes!

Nee, er staat dat het evenwicht verstoord kan raken en dat de ene infectie de andere tot gevolg kan hebben, maar er staat nog steeds niet dat schimmels bacteriën zijn. Spruw kan naast of na een bacteriële infectie ontstaan. En een bacteriële infectie kan na Spruw ontstaan. Gewoon omdat schimmels en bacteriën die normaal goed samenleven op/in/aan je even niet goed in evenwicht zijn.

Stel je hebt altijd 10 blauwe soldaatjes op je huid die schimmel heten en 10 rode soldaatjes die bacterie heten. Die weten dat het geen zin heeft om met elkaar te vechten want niemand is in de meerderheid. Dus ze verdragen elkaar gewoon levenslang. Maar als nou 2 blauwe soldaatjes tijdelijk wegvallen door verminderde weerstand van de persoon waarop ze leven, dan grijpen die 10 rode soldaatjes die bacterie heten de kans en gaan die 8 overgebleven blauwe zitten klieren omdat ze nu in de meerderheid zijn. Tot die 2 weggevallen blauwe soldaatjes weer fit genoeg zijn en terugkeren en dan trekken die rode zich weer terug omdat ze weer niet in de meerderheid zijn.

Zie je het evenwichtsverhaal? Nou luitjes, duidelijker kan ik niet zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Jan 2009 13:23:03

Strategofan sje?? Leuke uitleg

Groetjes,

Michèle

Nee, geen stratego-fan, maar het maakt het mogelijk wel duidelijker dat die dingen niet hetzelfde zijn en dat ze goed met elkaar samen kunnen leven zolang ze maar goed in evenwicht zijn en dat de ene infectie de andere kan veroorzaken als dat evenwicht verstoord is om wat voor reden dan ook.

Er zijn nog steeds artsen die denken dat ze schimmelinfecties met antibiotica kunnen bestrijden, maar dat werkt niet. Het kan hooguit helpen de boel weer wat in evenwicht te krijgen zodat de schimmelinfectie minder wordt en beter met antimycotica bestreden kan worden.

In al die teksten waar jullie mee gekomen zijn staat nog steeds nergens dat schimmels en bacteriën hetzelfde zijn. Knappe jongen, of knappe meid die voor mij een tekst vindt waarin letterlijk staat dat een schimmel een bacterie is! Ik trakteer zodra ik zo’n tekst onder ogen krijg.

Dat is net zoiets als mij wijs maken dat een koe een paard is!
Een koe is een dier, een paard is een dier, dus een koe is een paard! Klopt toch niet?

Groetekes, Sje

quote:
quote:
Spruw kan ontstaan bij verminderde weerstand, zoals bij ziekte, zwangerschap en stress. Mensen met diabetes mellitus zijn bevattelijker. Na gebruik van antibiotica wordt het natuurlijke evenwicht tussen verschillende bacterieen en schimmels op de huid verstoord, waardoor de candida kan gaan woekeren en hinderlijk kan worden. Ook andere medicatie kan van invloed zijn op het ontstaan van candidiasis. Ook het voorkomen van een vaginale schimmelinfectie bij de moeder is een risicofactor voor spruw.

En waar staat dat een schimmel een bacterie is?

precies sje heb het ook al gezegd en info opgezocht dat een schimmel geen bacterie is
een schimmel infectie kan door een bactoire ontstaan

je bent heel erg duidelijk geweest ik wist het van de huisarts

Groetekes, Sje

@sje je hebt gelijk schimmel is geen bacterie maar je reageerde in eerste instantie dat spruw niks met bacterien te maken heeft en vind het dan raar dat ze bij mij zo alert waken terwijl ik een bacteriele infectie heb gehad misschien tog maar een andere huisarts dan

Gewijzigd door - XXwendyXX op 22 Jan 2009 14:46:29

Goed, dan zitten we dus weer met z’n allen op 1 lijn en dan hopen we dat Joey snel van zijn spruw af is.

Groetekes, Sje

Ik wikipedie staat een hele uitleg:

www.wikipedia.nl en dan spruw zoeken.

Groetjes,

Michèle

En als je daar op schimmel zoekt, wordt de informatie nog vollediger!

Groetekes, Sje

Klopt Sje alleen omdat de meeste mensen voor spruw gaan gaf ik die even. Van daar uit kan je alle kanten.

Groetjes,

Michèle

quote:
@sje je hebt gelijk schimmel is geen bacterie maar je reageerde in eerste instantie dat spruw niks met bacterien te maken heeft en vind het dan raar dat ze bij mij zo alert waken terwijl ik een bacteriele infectie heb gehad misschien tog maar een andere huisarts dan

Gewijzigd door - XXwendyXX op 22 Jan 2009 14:46:29

ik had ook een vraagteken achter die zin van mij gezet wat het dus geen opmerking maakt maar een vraag
en idd het ging niet om wat hetzelfde was maar of het te maken had met bacterieen. wat wendy en ik bedoelde dus.
en ik VROEG of het niet hetzelfde was,
maar sje je verhaal is loud en clear
zo leren we allemaal nog wat bij

(K)Kuzjes!

dank je isa dat bedoelde ik inderdaad haha

en ik ook

(K)Kuzjes!

dank je voor het mailtje was ook zoveel info misschien heb ik dat verkeerd begrepen

groetjes wen

Hihihi! Wat een discusie is er ontstaan zeg… Maar met Joey gaat het beter, we waren er heel snel bij, en het middeltje werkt nu al goed. Ik zie geen witte stipjes meer, alleen nog een beetje een waas op de lippen. Hij zat vandaag ook een stuk beter in z’n vel. Hij heeft lekker veel geslapen, en dat betekende dat mama eindelijk eens fatsoenlijk aan het huishouden kon doen Pfff wat ben ik druk geweest, heerlijk! En ons huisje is weer gezellig, schoon en opgeruimd, een verademing na die bende van de laatste dagen…
Nu lekker douchen, Joey is in bad geweest, mijn vriend is naar z’n vader voetbal kijken, en dan gaat moeders heerlijk met Joey op de bank spelen en knuffelen:D

Een fijne avond iedereen!

Groetjes Anouk

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

wat fijn dat hij zich nu wat beter voeld, dat is ook de bedoeling he
en ach een discussie op zijn tijd is ook leuk daar kunnen we alleen maar lering uit trekken

(K)Kuzjes!

haha idd heel wat geleerd