Sprongetje

Succes! Het kan zo een paar weken duren bij wijze van, maar hoop het natuurlijk niet voor je.

@Michelle: als ik mocht kiezen, dan koos ik voor de sprongetjes…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik weet het mriek, maar hoop dat Dylano niet zo erg gaat puberen
Madelon heeft er ook niet echt veel last van gehad (of dat weet ik niet meer )
Van de gewone puberteit ook niet trouwens maar een jaartje toen ze 12 was dus dat kan allemaal alleen maar tegen gaan vallen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik hoop voor jou dat het meevalt! Hier is het inmiddels echt feest: hij wil echt alles zelf doen (“mij mij” en “samen”). Dat ‘samen’ betekent voor hem ‘zelf doen’. Ergens heeft 'ie de verkeerde link gelegd, haha. Veel dingen zijn reden voor driftbuien. Meneer heeft echt een sterke wil en die komt er nu dubbel en dwars uit. Lang leve m’n baan, kan ik tenminste 24 uur per week even bijkomen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik ga me er geestelijk maar op voorbereiden denk ik

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik wil graag het boek gaan kopen ben hier wel een beetje nieuwschierig naar geworden. Nou kijk ik op marktplaats en zie er 2 verschillende. Maakt dat nog iets uit welke ik het beste kan kopen. Er is 1 met de 8 sprongen en er is 1 met de 10 sprongen. dat is denk ik de nieuwste versie.

Ja, je moet die hebben waarvan het schema gaat tot 84 weken (dat zijn 10 sprongen). Gewoon even navragen bij de adverteerder.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Mar 2010 17:24:30

Nou boek is aangeschaft. Heb hem al een tijdje in huis maar nog niet aan toe gekomen. Had ik nou goed begrepen dat als je baby te vroeg geboren is je die weken eraf moet halen. Dus Muriel is nu eigenlijk 18 weken maar 6 weken te vroeg geboren dus moet ik dan uit gaan van 12 weken?

quote:
Dus Muriel is nu eigenlijk 18 weken maar 6 weken te vroeg geboren dus moet ik dan uit gaan van 12 weken?

Ja dat klopt !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Jessey is 21 weken en 3 dagen oud. Ze heeft vandaag zo belachelijk veel gehuild… Zou het een sprongetje kunnen zijn? Volgens het schema op pagina 1 van deze topic is het tot 20 weken en dan bij 22 weken weer… Ze zit er dus net tussen in!
Misschien ligt het ook wel aan het feit dat ze nu sinds twee dagen hapjes krijgt en ook sinds gisteren in de wandelwagen ipv babynestje ligt… Hopelijk gaat het morgen weer wat beter, vind het zo sneu dat ze telkens onverklaarbaar huild!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

niets is goed !!! drammen zeuren huilen nee nee … eten op de grond. de hele tijd maar bezig gehouden willen worden zucht.
Kortom de 15 maanden sprong is begonnen, ik las ergens dat dit geen sprongeTJE is maar een enorme mentale SPRONG en ook best heftig.

Hoe lang duurd deze sprong ? en hoe ga ik er mee om ? ik las dat het nu erg belangrijk is grenzen aan te gaan geven bijvoorbeeld omdat ze veel gaan uitproberen.

Alle ervarigen en tips zijn welkom.

Liefs mama van Dion

Hoe lang het duurt weet niemand, dat verschilt per kindje. Hoe je ermee om moet gaan is lastig. Ik denk concequent, maar tevens ook geduldig en begripvol. Want ze weten nog niet goed om te gaan met hun frustraties en dit kun je ze denk ik het beste leren door ze dit te laten zien op een rustige manier. Is je kleintje gefrustreerd en jij daarmee ook en reageer je ook zo, dan zal hij/zij het voorbeeld volgen en zit je dadelijk met z`n 2 met de handen in het haar. Een sprongetje is niet makkelijk voor mama en papa, maar ook zeker niet voor de kleine mop.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Asje, Thanks.
Ja ik weet dat het voor hem ook niet makkelijk is en ik loop wel eens weg en tel even tot 10 maar als ik bij 5 ben hangt hij alweer aan mijn been hahahahahaha
Tuurlijk brobeer ik begripvol te zijn en geduldig en geef hem meer aandacht en knuffels. en vertel hem dat het allemaal niet makkelijk is om groot te worden.
Gelukkig slaapt hij tot nu toe goed.
Soms is het ook zo zielig al sje ziet hoe gefrusstreerd hij is.

Hoi hoi,

iemand enig idee hoe lang de 17-maandensprong op zijn langst kan duren??? Zit er nu na 3,5 week echt wel een beetje erg doorheen en het lijkt alleen maar erger te worden!!!

Grtz Von

Hoi yavahn, ook hier is het DRAMA, vreselijk wat een stuk sjagerijn zeg.
Niks is goed, alles is nee, 'smorgens vroeg wakker enz enz. Zat al te denken of de peuterpubertijd al was begonnen, of ik ben nog lang geen 2 maar zeg nu al nee.
Sluit me bij je aan, moe word je ervan en lees ff mee.

Gr Patries

Hier is de sprong volgens mij voorbij!!! Ze is weer vrolijk als ze wakker om 7 uur (Jaaaaaaaa!!!) en ze vermaakt zich weer prima overdag!!! Moeders is weer helemaal happy, mag ook wel na 4,5 week hahaha! Heel veel succes nog met Mees Patries!!

hier helaas nog niet mirte zit er midden in volgens mij!
huilen/miepen/driften!
grrrrrrrrrrrr

Groetjes Gytha

Hier ook nog volop aanwezig haha.

Gr Patries

Hoi Patries, hoe is het nu met Mees? Is ie al uitgesprongen??

@yavahn, haha leuk dat je er nog aan gedacht heb.
Heb inderdaad het idee dat hij er door is, al hoe wel ik vind dat het al wel een echte peuter is. Het motto is hier nog steeds “ik ben nog lang geen twee, maar zeg nu alvast neeeeeee”. Hebben jullie dat ook al. Bij jullie nog steeds alles rustig met de kleine dame?

Gr Patries

Pfff denk dat we in de 15 maanden sprong beland zijn…
vanmorgen 04.45 uur en meneer was wakker! En niet meer slapen he…
Normaal is ie altijd vrolijk, en zelfs s’ochtends al lekker aan het kletsen, maar de laatste dagen heeft ie gewoon een ochtendhumeur. En dan even snel de luier verschonen…nee daar heeft meneer ineens een hekel aan gekregen dus die gaat heerlijk liggen draaien (heel handig voor mama) gillen, huilen etc.
En als ie het ergens niet mee eens is, dan laat ie zich achterover ‘vallen’, of eigenlijk gaat ie in onze armen hangen/overstrekken waarna wij hem netjes op de grond leggen om te bekoelen van z’n boze bui.
Hoop dat ie snel springt Ben wel benieuwd wat ie daarna allemaal weer kan!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers