Sprongetje

pfffff deze sprong is echt naar!
eerst is ie doodziek, dan is ie strontchagerijnig en aan het mopperen, en nu wil hij kruipen en anders gaat ie huilen.
loop de hele dag achte rm aan te sjokken, is echt niet gezellig zo.
hij is verder ontzettend oververmoeid en heel hongerig… weetn iet wat ik er nog meer bij moet stoppen om hem vrolijk te krijgen. maar anders gaat ie in de box staan huilen.
en de hele dag maaaaaamaaaaamamamamamama.
ik kom er echt niet onderuit en negeren is geen optie, dan doet ie het alleen maar harder en daar wordt je zelf ook chagerijnig van dus moet er maar aan geloven deze keer…
verder alles goed hoor

Haha, dus jij kan je lol op? Hier ook een springende meneer, maar bij vlagen niet te genieten. Ook regelmatig prima te doen (afkloppen…). Hierna voor ons nog 1 sprong en dan op naar de peuterpuberteit!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dit heb niet afgelopen maar die zaterdag ervoor gehad met Morgan. Ik was gesloopt die avond en ik sjok niet achter haar aan maar zij achter mij echt ik kan nog niet gaan plassen of ze staat al een me broek te trekken.

Afgelopen zaterdag probeerde ze het weer heb ik gezegd dat ik er geen zin in had en dat ze het niet moest proberen. Gek genoeg was de dag gezellig.

Groetjes,

Michèle

Heb hier tot nu toe nog niet zoveel last gehad met sprongetjes, afkloppen dan maar? Het is wel zo dat ze de laatste dagen slecht slaapt, overdag. Maar weet niet of dat bij een sprongetje hoort. Kijk op tegen de sprong van rond een jaar, als ik het hier zo allemaal lees is dat een pittige!

Kan sprong zijn, kan ook een deel van jou spanning zijn die ze voelt. Maar hij is pittig al moet ik zeggen dat Morgan op het moment echt gezellig is. Maar ik heb wel een monster gehad bij de ‘makkelijkere’ sprongen dus wie weet blijft het hier rustig… klop klop klop

Groetjes,

Michèle

Hier valt de sprong van rond het jaar nog mee, ff afkloppen, maar Dylano heeft nooit erg heftig gereageert op sprongen, je merkte wel wat verschil maar niet echt veel.
Nu is het alleen tot nu toe dat hij 's middags niet slaapt, ligt rustig anderhalf uur in zijn bed te kletsen en gillen met het gevolg dat hij om half 7 echt helemaal gesloopt is

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Dat Morgan nu ineens wakker wordt van de wekkers is dat ook sprongengedrag?? Op zondag slaapt ze namelijk wel uit.

Groetjes,

Michèle

Michele misschien wordt Morgan zich wel steeds bewuster van alle geluiden om haar heen en is de wekker voor haar nu bijvoorbeeld geen geluid wat ze ergens op de achtergrond hoort, maar het geluid van papa en mama die wakker gaan worden. En dan wil zij er natuurlijk ook uit!

Hmm dat zou wel minder zijn want daar zitten we niet echt op te wachten. Zeker omdat mamma niet om 5 uur op moet Wat dat betreft wou ik dat ze meer op pappa ging lijken en ook niks hoorde

Groetjes,

Michèle

Gewoon nog even op sprongengedrag houden dan heb je in ieder geval nog de hoop dat het weer overgaat

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik heb haar vanmorgen weer wakker moeten maken. Ze had door pappa heen geslapen weer… Alleen om 3 uur heeft ze een liedje gezongen. Maar toen ik zei dat ze weer moest gaan slapen is ze dat wel weer gaan doen gelukkig.

Groetjes,

Michèle

gelukkig Michèle

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ja inderdaad, Gister was het trouwens kwart over vijf bal, maar om half zes sliep ze weer. Pech voor haar was dat ik haar wel wakker moest maken om 6.00

Groetjes,

Michèle

Een sprongen vraag: Ik heb vandaag een topic geopend (dochter drie maanden rusteloos) en werd doorverwezen naar dit topic. In het kort het verhaal: mijn dochter van bijna 14 weken is sinds zaterdag moe en wat lusteloos. Waar ze vorige week bijvoorbeeld heel veel kletste, doet ze dat nu haast niet meer. Ook wil ze sneller naar bed na een voeding. 's Nachts wordt ze een aantal keer huilerig wakker (of eigenlijk: halfwakker). Ze heeft dan geen honger. Een speentje teruggeven helpt vaak. Dit laatste hadden we 2,5 week geleden ook een weekje. Verder slaapt ze altijd door. In de reacties op mijn topic werd gezegd: sprongetje. Maar: bij een sprongetje zouden kinderen toch meer gaan huilen/minder slapen? Mijn dochter is nog best gezellig, alleen wat lustelozer en slaapt dus juist meer (overdag). Hoe zit dit nu?

Niet alle sprongetjes-symptomen komen altijd in dezelfde vorm bij elk kindje voor. Het is niet altijd gezegd dat een kindje echt minder gezellig is.

Het is meer dat een kindje “ineens anders” is. Dat duidt op een sprongetje.

Groetekes, Sje

Sommige kinderen slapen tijdens een sprong juist meer. Het is wat Sje ook al zegt; het ineens anders zijn is kenmerkend voor een sprong.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En hoe lang duurt zo’n sprong ongeveer? Of is daar echt niks over te zeggen?

Nee, dat wisselt echt ontzettend per kindje. Niets zinnigs over te zeggen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heb het idee hoe ouder de kindjes worden hoe langen de sprongen duren zucht

Maar geloof dat hier de laatste is genomen, op naar de pp

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Als ik het dus goed begrijp, kan het nog wel even duren. Het is nu vanaf zaterdag… Nou ja, afwachten maar!