Sprongetje

Aangezien het nogal eens terug komt, zet ik hier maar eens een schema`tje neer van de sprongetjes uit het “oei ik groei” boek. Misschien wel handig.

5 weken (1 maand) tussen de 4-6 weken
8 weken (2 maanden) tussen de 7-10 weken
12 weken (3 maanden) tussen de 11-13 weken
19 weken ( 4,5 maanden) tussen de 14-20 weken
26 weken (6 maanden) tussen de 22-27 weken
37 weken (8,5 maanden) tussen de 33-38 weken
46 weken (11 maanden) tussen de 41-47 weken
55 weken (13 maanden) tussen 50-55 weken
64 weken (15 maanden) tussen 59-65 weken
75 weken (17 maanden) tussen de 70-76 weken

Bij kinderen die te vroeg zijn geboren reken je vanaf de uitgerekende datum. 2 weken te vroeg = dus 2 weken van de huidige leeftijd aftrekken.
Omgekeerd werkt dit ook zo, is je kindje 2 weken later geboren dan de uitgerekende datum, dan tel je deze bij de huidige leeftijd op.

Wat is zon sprongetje ? Een sprongetje houd eigenlijk in dat je kindje een nieuw vermogen krijgt. Zoals bv het vermogen om vormen te zien, iets te grijpen, enz. Hierdoor is je kindje even van slag, word hangerig of huilerig bv en wil terug naar mama. Na zon sprongetje merk je dat je kindje weer iets nieuws kan.

Ik kreeg het boekje kado, was nogal sceptisch want ik houd niet van dit soort boekjes. Echter bij de eerste moeilijkere periode werd toch even in het boekje gespiekt en het stelde ons als kersverse ouders wel gerust. Je bent begripvoller en daarmee geduldiger. Uiteraard helpt dit je kindje daarmee dan ook.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Goed plan zo’n sprongetjestopic!

Groetekes, Sje

kan ik ook ff af en toe spieken hahaha

ik geloof ook nooit zo snel in dat soort dingen maar bij julia klopte het eigenlijk wel altijd.

Milan zit nu ook weer mooi volgens schema in een sprongetje…

groetjes titsia

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11990

heb weer even gekeken en erg makkelijk zo’n sprongenschema van je asje!
Zo te zien zit lieke er weer midden in. hangerig bah en wil alleen mama en slecht eten dus daar gaan we weer!
(17 maanden) hopelijk snel weer de vrolijke meid!

thanx

groetjes Gytha

Ik heb het boek inmiddels besteld, maar het was even niet voorradig dus dit schema is er handig. Morgan zit er dus waarschijnlijk midden in. Daarom denk ik ook zo huilen na een fles als ie leeg is (15 minuten doet ze erover) of heeft dit er niks mee te maken??

Maar rare vraag misschien maar maken ze na 17 maanden geen sprongetjes meer?? Of heet dat dan anders??

Groetjes,

Michèle

Dan maken ze net zo goed sprongetjes door alleen dan heet het anders. Dan heet het peuterpuberteit!

Groetekes, Sje

Ja oke, even niet aan gedacht en daar is geen handboek voor he

Maar goed, ik heb nog geen oei-ik-groei boek alleen de wetenschap dat mijn kleine dondersteen erin kan zitten.
Dus weet iemand of huilen of eigenlijk ‘schelden’ na de fles erbij hoort. Ze eet genoeg want meer dan 135 cc komt er ook weer uit en ze komt goed aan. Alleen na de fles is het huilen alsof je haar maar 1 slok heb laten drinken en dan de fles ontzegt. Alsof ze nooit te eten krijgt. Het is wel lachwekkend want ze kijkt er zo zielig bij. Ik krijg dan twee ampjes om me heen en het gaat van mamamamamamama… incl traanogen en een mega pruillip. En nee ze komt echt geen eten te kort want als ze ziet dat het niet werkt dan zucht ze na een paar minuten en dan gaat ze maar lachen of zo. Ik moet zeggen ze krijgt wel de speen dan want ze heeft gewoon heel veel zuigebehoefte, maar dit mekkeren is iets van de laatste week of zo.

Is dit sprongetjesgedrag???

Groetjes,

Michèle

oei die sprongetjes … wel heel leuk als je ziet dat ze daarna echt meer kunnen en anders gaan doen… vooral in het begin merk je dit heel sterk denk ik (en misschien ook omdat het ons 1e kindje is valt het je sneller op!)…

ons manneke huilt ook na het geven van de fles… maar dat is echt omdat er
boertje dwars zit…! wij doen ook geen kwartier met de fles hooguit 10 minuten…

Ik heb te horen gekregen dat waar ik het boek besteld heb het even uitverkocht is. En in de winkel waar in vandaag was hadden ze het ook niet meer (het is echt populair ). Dus ik ga er zaterdag even op uit want ik wil het wel graag hebben. Maar Morgan is nu 2 maanden (afgelopen maandag) kan iemand mij vertellen wat ze in dat sprongetje ontwikkelen. Want volgens mij ziet ze verder en ze probeerde vanavond bij het lachen geluid te maken. Hoort dit erbij of is dit ontwikkeling buiten de spongen om??

Ik zal blij zijn al ik het zaterdag gevonden heb, kan ik het zelf allemaal opzoeken

Groetjes,

Michèle

Tuurlijk is het uitverkocht, we maken hier in ongeveer elk topic reclame! De auteurs van het oei-ik-groei-boek mogen ons wel heel erg dankbaar zijn voor de extra omzet!

Groetekes, Sje

Ja dat en een soort babyboom. Maar ik ga gewoon op zoek en vinden zal ik het…:smiley:

Kun je geen aandelen kopen is dat boek, denk dat dat een van de weinige zijn waar een stijgende lijn in zit dan.

Groetjes,

Michèle

hoi…

Dus eigenlijk…als ze in ene sprongetje zitten moeten ze daarna weer iets meer kunnen dan!
Maar dat kan ook een negatief iets zijn dan…bijvoorbeeld nog slechter gaan slapen ofzo!

Groetjes, Danielle

ach arme danielle… je zit er echt beetje doorheen he!?

Ik geloof niet dat als ze UIT het sprongetje zijn dat ze er dan nog negatiever uitkomen want als ze dan minder zouden slapen zouden ze in die tijd dat ze wakker zijn meer bezig zijn met datgene wat ze IN het sprongetje ontwikkeld hebben. Als je een kleintje (in jouw geval dus) heb die weinig slaapt zal het ook niet na de sprongen opeens meer worden… Denk ik… maar de experts weten daar wel een beter antwoord op misschien?

Meestal zie je na een sprongetje een vooruitgang in de ontwikkeling. Bv iets vast kunnen pakken, buikje kunnen rollen enz enz… en zitten ze na een sprongetje ook weer beter in hun velletje. Niet of niet goed slapen lijkt me daarom of nog een sprongetje, of ziekjes of tandjes. Maar dat weet ik dus zo ook niet.

ik zal dit topic weer bovenaan zetten

maar rico heeft dus nu zijn sprongetje van 4.5 maand gehad.
het gekke is eigelijk dat hij nu meer dingen doet die in de winkel van het vorige sprongetje hoorde dan voorheen.
hij doet ook dingen die bij deze winkel horen maar net als dat gillen en krijsen dat stond dus bij het vorige sprongetje en doet hij nu heel veel
en als hij tegen zijn knuffels kletst is het vooral : UH UH EH EH UH UH EHEHEHE HEHEHE aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh.

ben benieuwd hoe het zat met jullie kleintjes na sprong 4.5 en hun “kletsen”

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tja alle kindjes hebben natuurlijk hun eigen voorkeuren. Zo ook met hetgeen ze uit het winkeltje halen.

ja ik weet het, maar ben benieuwd wat jullie kleintjes rond die periode deden aan kletsen. vind ik gewoon interesant

Morgan was toen meer gaan kletsen en ineens dingen bewuster aan het pakken. Ze pakte het aan ineens zonder denken. En heel veel observeren en dat doet ze nu nog steeds. Ze is wel meer aan het grijpen, dus ook boven haar hoofd en zo maar kijken naar andere doet ze nog steeds het liefste.

Oh ja ze is op dit moment heel erg bezig met om willen rollen en ze is er bijna, alleen over de arm heen dat lukt nog niet.

Groetjes,

Michèle

rico is het bij het cb 2x achter elkaar gelukt, hij lag op zijn buik en ineens boem daar lag ie op zn rug ik dacht echt van HUHHH?? cb zei al van: hij doet dit wel bewust maar laat zich nog wel echt vallen.
thuis deed hij het 1x en sindsdien niet meer