rico heeft precies hetzelfde wat jij over julia beschrijft (kan ook niet anders he 2 van de 3ling)
met de geboorte had hij het alleen lichtjes in zn nek, maar het is niet 1 grote vlek maar vlekjes ter grote van een erwt allemaal dicht op elkaar die dan 1 grote vlek vormen.
toen hij 5 maanden was begon het ook op zijn achterhoofd.
mijn arts zei dat het vaak het eerste half jaar tot 9 maanden erger kan worden en ongeveer na een jaar langzaam wegtrekt.
heb je het idee dat ze pijn heeft en dat het misschien niet toch een ooievaarsbeet is morgen meteen de ha even bellen.
maar wat jij beschrijft zo ziet het er bij rico in ieder geval ook uit, (in zn nek is de vlek trouwens groter dan op zijn achterhoofd, op de achterhoofd zijn het meer vlekjes een stuk of 3 a 4 wat verder van elkaar af)
Rare rode plek op hoofdje
ja…en???
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090402/NWxp.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/IkcKp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 10 Apr 2009 17:29:09
Er zat dinsdag een heel klein rood plekje en ik maakte me er niet druk over. Vandaar dat ik niet meteen vroeg wat het was aan het cb. Stom, want nu is het groter en roder. Julia gaat steeds vaker op haar zijtje slapen, ik weet niet of ze dat opeens doet omdat dat ding pijn doet? Het zit namelijk net bij haar schedel, op de plek waar ze op ligt.
Ik ben er niet helemaal gerust op, maar nu breekt het weekend aan. Ik ga morgen even de huisartsenpost bellen en vragen wat het kan zijn. Ik denk toch aan een puistje of een ontstekinkje…Het zal niks engs zijn, maar dat betekent niet dat ik het niet in de gaten hou. Morgen toch even kijken! Kan ik ze meteen naar haar borstje laten luisteren, want daar rommelt het ook al weken!
Groetjes Rainbow, trotse mama

hmm…ja dat zou natuurlijk ook kunnen.
maar waar rico op slaapt op zijn schedeltje heeft hij ook die plekjes, maar goed dat is toch een ooievaarsbeet en is NIET dik…
als het echt dikker is dan gweoon huid…want een ooievaarsbeet is gewoon rode verkleuring van de huid in plekjes natuurlijk…en geen zwelling dus ik zou ook gewoon even bellen meid, maar niet meteen te druk maken, komt helemaal goed met de kleine julia

Ik hoop voor jullie dat het onschuldig is Rainbow.
Enne wat betreft het zijslapen. Tim was ook ongeveer 7 maanden toen hij begon met zijslapen. Vanaf die tijd doet hij het steeds vaker, dus ik verwacht niet dat dat iets met het plekje te maken heeft.
Groetjes,
Sandra
hmm… tja ik weet niet waar het wel of niet mee te maken kan hebben ik weet alleen dat rico het alleen op de plek heeft waar hij op ligt.
enne rainbow…banjert julia nog dr bedje door? rico doet het nu steeds vaker en wordt er ook wakker van, dus zn knuffels uit bed gehaald want als ie daar met zn hoofdje tegenaankomt is het wel lekker zacht maar ik zat ook te denken dat dat de enigste plek is waar hij zn warmte kwijt kan als hij in zn slaapzak met mouwtjes zit en dat dan dus niet meer kwijt kan en lijkt me ook niet echt slim.
dus nu heeft ie alleen nog maar zn poohtut knuffel en een klein konijntje maar dat is niet erg want die heeft hij lekker vast

Tranen met tuiten huilde ze vanmorgen. Toen ik haar uit bed haalde, zag ik al dat er een geel bultje op de rode plek zat: een grote puist! Brrrr. Ik dacht dat ik die gewoon even uit kon knijpen (sorry meiden, het is nog vroeg en het is wat minder lekker) en dus zette ik wat druk. Er kwam wel wat uit, maar Julia gilde het uit en stampte met haar voetjes. De druk is er nu wel af. Ik weet nu dat het een gewone ordinaire puist is, die eigenlijk uit drie kleine puistjes bestaat. Ik heb er nu gewoon, zoals bij mezelf, een uitdrogende creme op gedaan. Ze wilde er absoluut niet op liggen, dat deed pijn. Ook met spelen hield ze haar hoofdje steeds scheef om er niet op te hoeven liggen. Het was heel zielig, maar het gaat vanzelf over!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gelukkig zijn het ‘maar’ puistjes Rainbow. Wel sneu dat ze er zoveel last van heeft. Tandpasta erop helpt ook, droogt ook uit. Hopelijk zijn ze snel helemaal weg, dit is toch wel heel zielig. En dat terwijl ze nog niet eens in de puberteit zit, dat belooft nog wat…
Groetjes!
Een grote puist die uit meerdere puisten bij elkaar bestaat, is een karbonkel. Zie Google voor meer uitleg. En zie ook vast hier meer uitleg:
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/673/Karbonkel.html
Ik zou even voor de zekerheid ontsmetten met alcohol nu je uit hebt proberen te knijpen. Goed in de gaten houden of het niet erger gaat ontsteken nu het open is geweest.
Alle beterschap met de kleine meid.
Groetekes, Sje
ja maar … die naam kan je niet veranderen … lukt me tenminste niet… tja dan maar lieve kleine mini-boy…

arme ziel!! hoe gaat het nu met haar? snap wel hoor wat je deed ik zou het niet durven, heb al moeite met stukjes voer geven of zelfs met neus uitzuigen ahha