Pneu vaccinatie

Lijkt me dus dat je je niet heel veel zorgen hoeft te maken, Alexander. Maar wat heftig voor die ouders zeg, van die overleden kindjes. Dat snijdt je toch door je ziel? Vreselijk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, toen ik het hoorde, schrok ik me ook wezeloos!!
Wat lijkt me dat verschrikkelijk, ik moet er gewoon niet aan denken!
Die ouders moeten daar toch helemaal kapot aan gaan…

Gelukkig dat Bo hem niet heeft gehad!
Liefs, Anne

quote:
Gepost - 06 Nov 2009 : 19:56:42

Pfffhoe lees net hier; http://www.nu.nl/gezondheid/2116933/drie-babys-overleden-inenting.html (en vanavond om 20.25 op netwerk te zien!)
dat er drie baby’s zijn overleden na een vacinatie!
De betreffende vaccinatie mocht vanaf dinsdag niet meer gebruikt worden!

Ik schrok hier heel erg van, want;

Onze Jorg heeft woensdag zijn spuiten gekregen.
Thijs heeft nooit last gehad van spuiten
en de eerste spuit van Jorg ging ook perfect.
Maar deze… Gister was ie koortsig,
en sinds woensdag begint ie steeds zomaar vanuit het niets
enorm te gillen wat overgaat op huilen.
Ik hoor aan hem dat ie pijn heeft, maar heb
geen idee waar! Wel zijn zijn beentjes dik en blauw
op de plaats waar de spuiten gezet zijn.
Hopelijk mag ik het gillen daarop schuiven??

Bakmama

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@ Bakmamma kan best hoor dat ie daar pijn aan heeft. Probeer een beetje te fietsen en te masseren. De prikken gaan in de spieren dus dat kan gevoelig zijn. Overigens wel slordig dat ie blauwe plekken heeft. Dat heeft morgan nooit gehad.

Groetjes,

Michèle

Weet iemand ook tot hoever terug die verkeerde prikken zijn gegeven? Danique heeft die laatste namelijk ook gehad, op 21 oktober… Zou het kunnen dat dat ook diezelfde prikken zijn? En dan… Hoe lang na de prikken zijn die kindjes overleden? Ik zag vanavond ook een stukje op het journaal hierover, maar helaas had Danique haar schreeuw-5-minuutjes, dus kon er echt niets van verstaan…

Dit was gister avond in het nieuws bij HvN

Nog maar een link die wat meer duidelijkheid lijkt te geven over het tijdsbestek

http://www.gezondnu.nl/dagnieuws/dagnieuwsitem/550/drie-sterfgevallen-na-vaccinatie

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft consultatiebureaus deze week opgedragen het middel met een bepaald partijnummer (D66977) voorlopig niet te gebruiken.

Volgens het RIVM staat nog niet vast of de baby’s door het vaccin zijn omgekomen. De zaak wordt onderzocht. De kinderen varieerden in leeftijd van drie tot zes maanden. Ze overleden anderhalf tot elf dagen na de vaccinatie.

Volgens een woordvoerster van het RIVM komen er per jaar vijf tot tien meldingen binnen van overlijdensgevallen van baby’s net na een vaccinatie. Omdat er in de laatste twee weken van oktober plotseling drie meldingen binnenkwamen, werd alarm geslagen. (ANP)

amenski

Ja, dat snap ik dus echt niet, dat het niet eerder naar buiten is gekomen:
5 tot 10 baby’s per jaar overlijden aan de vaccinatie…onbegrijpelijk!

Ik schrok er echt van!
LIefs, Anne

Asje, dankjewel voor die links, geeft toch al een heel stuk meer duidelijkheid…

Als ik zoiets lees zit ik ook altijd gelijk in de stress, kan er echt niks aan doen. Gelukkig is er met Danique op het moment weinig aan de hand, ze is niet dwarser dan anders Ze heeft de eerste dag na de prikjes wel verhoging gehad maar dat was met een zetpilletje opgelost. Dan maar ervan uitgaan dat het goed blijft gaan…?

ik schrok ook heel erg toen ik dat bericht las, rico is dan dan net “te vroeg” ingeent. jeetje het zal je kind maar wezen zeg, dat is toch verschrikkelijk? waarom hebben ze die prikken uberhoud ipv de andere pneu’s?
en dat ze dat dan niet zeggen tegen de mensen jeetje wat een belachelijke situatie…
vind het echt heel erg

en trouwens, over die blauwe plekken, ik vind dat ook slordig, rico heeft hooguit een pijnlijke plek gehad op zijn been, dat was ook 1malig, de keren daarvoor was ie gewoon stijf maar nu deed 't m pijn als ik per ongeluk daar hem aanraakte met het wassen bijvoorbeeld

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090929/GYPG.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“48” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/A3iGp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 07 Nov 2009 08:04:31

2 van de 3 kindjes kwamen uit Harderwijk

Ik vind het verschrikkelijk allemaal, het zal je kindje maar zijn. Zo klein en in alle vertrouwen probeer je als ouder het beste te doen.

Ik hoorde gisteren ook dit bericht en heb met CB gebeld.
Mijn zoontje Jimmy heeft vorige week ook zijn PNEU enting gehad.
Ik kreeg het advies omhet RIVM te bellen met de vraag of Jimmy een enting had gehad met hetzelfde batchnummer als dat waar die babytjes van zijn overleden.
Uiteraard maakte ik mij meteen zorgen, maar ik was ook erg verontwaardigd over de manier van handelen van zowel het CB als van het RIVM.
Ik kreeg te horen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, want de partij was uit de handel genomen…
Ja lekker is dat, want mijn Jimmy heeft hem ondertussen al wel gehad.
Schijnbaar is het al ruim twee weken bekend dat deze babytjes zijn overleden.
In mijn ogen had het RIVM een brief uit moeten doen naar de ouders van alle kindjes die gevaccineerd zijn met dit batchnummer met de mededeling om alert te zijn op ziekteverschijnselen. Ik begrijp dat ze hier onrust mee creeeren, maar dat doen ze nu ook en nu is het te laat.
Gelukkig is Jimmy nog niet ziek geworden van de vaccinatie, maar ik moet er niet aan denken dat hij dat wel was geworden, ik van niets wist, en vervolgens met een paracetamolletje naar huis was gestuurd door de huisarts.
Mijn reactie zou uiteraard anders zijn geweest als ik deze informatie gekregen had.
Om dit in de toekomst te proberen te voorkomen ga ik nu een officiele klacht doen bij het RIVM en dan wel specifiek op de informatievoorziening.
Het moet niet kunnen dat ik, door zelf te bellen, er achter kom dat mijn kindje een vaccinatie heeft gekregen waar drie babytjes nadien van zijn overleden.
De onderzoeksresultaten zijn nog niet bekend en zodoende vind ik dat zij achter zijn gebleven in de informatievoorziening. Ik hoop vanuit het diepste van mijn hart dat er niet nog meer kindjes gaan overlijden die geprikt zijn met dit vaccin.
Ik vind daarom ook dat het RIVM een enorm risico gelopen heeft door af te wachten. Met mensenlevens speel je niet in mijn ogen.
Dus… Ben je het hiermee eens en vind je dat het RIVM in gebreke is gebleven… Doe dan ook een schriftelijke klacht bij het RIVM. De procedure staat op hun site.

quote:
Ja, dat snap ik dus echt niet, dat het niet eerder naar buiten is gekomen: 5 tot 10 baby's per jaar overlijden aan de vaccinatie...onbegrijpelijk!

Ik schrok er echt van!
LIefs, Anne

Anne dat er kinderen aan overlijden kan helaas gebeuren omdat ze allergisch kunnen reageren op het vaccin. Mijn collega haar nichtje is zo 1 kindje verloren en haar andere nicht haar kindje is verlamd geraakt. Dus zij heeft haar kinderen niet laten enten. Helaas weet je pas of je kind er allergisch voor is als ze het gekregen hebben indien het niet in de familie bekend is. Daar doe je dus eigenlijk helemaal niks aan. Mijn neefje werd er dood en doodziek van en zijn zusje had niks. En als je weet hoeveel kinderen er per jaar geent worden is 5-10 eigenlijk niks.

Groetjes,

Michèle

het cb heeft ook tegen ons gelogen met rico’s 1ste inenting. ze zeiden dat er al jaren geen kindjes meer zijn overleden aan een vaccinatie omdat de vaccins zo verbeterd zijn dat die kans nihil was.
en dan nu zeggen dat ze niet beter wisten. pff dan doe ook geen uitspraken.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik zelf heb ook gereageerd op de prik, door alergie voor melk en suiker te ontwikkelen. Nu ben ik daar gelukkig redelijk overheen, maar moet nog steeds geen grote hoeveelheden eten.

Ik ben blij dat Seth niet zo heel heftig op die prik reageerd, maar ik moet zeggen dat ik er toch een beetje huiverig door geworden ben.
Liefs, Anne

Seth heeft ze eigenlijk allemaal al een keer gehad he. De gene die hij nu krijgt en in de toekomst zijn herhalingen. Dus de kans dat ie nu ineens ergens op gaat reageren is heel klein.

en Inge gelukkig kennen we de werking van het cb inmiddels.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ja, dat snap ik dus echt niet, dat het niet eerder naar buiten is gekomen: 5 tot 10 baby's per jaar overlijden aan de vaccinatie...onbegrijpelijk!

Ik schrok er echt van!
LIefs, Anne

Goed lezen he.
Er overlijden 5 tot 10 baby’s per jaar in een korte periode (zeg twee weken) na een vaccinatie.
Dat wil niet zeggen dat ze overlijden dóór die vaccinatie.
Er zijn meer manieren waarop een baby kan overlijden,
en het is niet altijd vast te stellen wat de oorzaak was.

M.

quote:
... Mijn reactie zou uiteraard anders zijn geweest als ik deze informatie gekregen had. ...

Hoe had je dan gereageerd?

quote:
De onderzoeksresultaten zijn nog niet bekend en zodoende vind ik dat zij achter zijn gebleven in de informatievoorziening. ...

Juist omdat de onderzoeksresultaten niet bekend zijn kunnen ze niet naar buiten brengen dat die kinderen door het vaccin overleden zijn.
Mensen kunnen nou eenmaal ook opeens overlijden door andere dingen.
En het kan best toeval zijn dat dit relatief kort na de inenting gebeurde.

Als het wél aan het vaccin lag, wie garandeert je dan dat de volgende batch wel in orde is? Als je er te lang over doordenkt wordt je helemaal paranoia,
en laat je je kind dus maar helemaal niet meer inenten…

M.

Tjaah… ik wilde Seth ook niet inenten, maar dat is een ander verhaal

Omdat sommige dingen slcht onderzocht kunnen worden is het volgens mij gewoon zo dat er mensen zijn die alles op de inentingen afschuiven, en mensen die dat niet doen…
Dat zul je altijd zo blijven houden denk.
Liefs, Anne