Maxi cosi of autostoeltje

hallo iedereen
ik heb even een vraag
wat kan ik het beste doen mij dochterje is te groot voor de maxi cosi wat ze nou heeft ze is al 74 cm en 6maand kan al goed recht op zitten
wat kan ik het beste doen een andere maxi cosi kopen of een soort autostoeltje waar ze wel in kan liggen je hebt tegenwoordig zoveel keus
wat gebruiken jullie

Wij hadden een autostoeltje die je dan ook iets extra kon laten kantelen om meer in de lig houding te liggen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Bij 6 maanden een gewone autostoel zou ik niet doen, maar een stoel die je nog in de ligstand kunt zetten is wel een optie.

Groetekes, Sje

Ik zou persoonlijk je dochtertje ook nog niet in een gewone autostoel zetten. Die kun je wat ik hoor pas vanaf 9 maanden gebruiken. Wij hebben er een maand geleden een gekocht voor Tim, maar hij zit nog in zijn maxi cosi. Dat gaat nog prima, ondanks dat hij al meer dan 74 cm is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Er bestaan ook autostoelen die als opvolger voor de maxicosi door kunnen gaan en die je nog in de achteruitstand kunt monteren in de auto. Onze buren hebben zo’n stoel destijds gehad voor hun kleine mop die vroegtijdig uit de maxicosi gegroeid was.

Groetekes, Sje

Erik is ook al 79 cm en uit de maxi cosi gegroeid. Hij zit sinds een paar weken in een autostoeltje die je nog iets kunt kantelen, de eerste opvolger van de maxi cosi is dat.

Groetjes!

hoi hoi…

6 maanden is wel wat vroeg misschien maar … weet van vriedin dat hij kindje ook altijd overal bovenin de groeicurve zat … zowel met gewicht als lengte en hierdoor mocht ze ook op aanraden van het cb eerder overstappen naar autostoeltje. Moet je binnenkort niet naar het cb? vraag het daar even anders.

Jurian is ook 76 cm maar ligt nog lekker in maxicosi…

Ik moet morgen naar het CB. Als ik het niet vergeet wil ik het best even voor je navragen?

Groetjes,
Sandra

dat is lief aangeboden…!

Ik zou het wel leuk/gezellig vinden weer stukje afgesloten van baby zijn he. Zoals autostoeltje/fietsen… leuk!

Vandaag fietsstoeltje gekregen voor mij verjaardag… nu de kleine nog goed gaan zitten en de zon… dan komt het goed!

ja roxeanne heeft overal altijd bovenin gezeten hahaha zelfs met voedingen ze loopt overal ong een ander halve maand mee voor maar vragen kan nooit geen kwaad haha als je het niet vergeet
ik heb zelf ook even op google zitten kijken en ik zag dat er ook maxi cosi s zijn die ook een soort stoel al is alleen is de onderkant dan lager en zit ze niet zo diep in de maxi cosi beetje moeilijk uit te leggen haha maar ze heeft dan meer vrijheid met haar benen alleen koste die nog aardig wat maar moet anders maar eens opzoek naar een leuke winkel want hier in almelo hebben ze niet wat

Gewijzigd door - linda24 op 25 Mar 2009 14:11:29

quote:
hallo iedereen ik heb even een vraag wat kan ik het beste doen mij dochterje is te groot voor de maxi cosi wat ze nou heeft ze is al 74 cm en 6maand kan al goed recht op zitten wat kan ik het beste doen een andere maxi cosi kopen of een soort autostoeltje waar ze wel in kan liggen je hebt tegenwoordig zoveel keus wat gebruiken jullie

Autostoeltje kopen natuurlijk. Voor die korte periode nog een maxicosi kopen
is een beetje zonde van het geld.

Kijk dan wel naar een autostoel in de categorie 0+ & 1,
Dit is (zo uit mijn hoofd) van 0-18kg.

Het gebruik van de autostoeltjes/maxicosi’s gaat op basis van gewicht en lengte, niet op leeftijd.
Dus als ze al goed kan zitten is het geen probleem om een autostoel te gebruiken in plaats van een maxicosi.

Wij hebben als opvolger van de maxicosi een autostoel van Britax gekocht.
Isofix EN tegen de rijrichting in, tot ongeveer 4 jaar (die 18 kg waar ik het over had). Gekocht bij een Volvo-dealer…
(we rijden Skoda :smiley: )
Het gekke is, Britax wordt hier in Nederland verkocht als Römer, maar dan
zijn die tegen-de-rijrichting-stoelen niet te koop

Edit: website opgezocht: (wel engels)
http://www.britax.co.uk/car-seats/fit-finder/default.aspx
Vul daar het gewicht (en niet de leeftijd…) in, en welke auto je hebt,
en je krijgt een lijstje met mogelijke autostoelen van dit merk.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 25 Mar 2009 21:52:49

heel erg bedankt voor de tip
ben meteen gaan kijken op de site alleen wij hebben een opel astra station en die staat er weer niet tussen hahaha
maar ik snap nou wel een beetje welke richting we op moeten met een soort stoeltje
bedankt

Hier vanaf 8 maanden in autostoeltje ( overigens wel kantelbaar), maxi priori. Ze adviseerden ons zo lang mogelijk de maxi-cosi omdat dit de beste steun biedt bij een eventueel ongeluk. Minke paste na 8 maanden gewoon echt niet meer in de maxicosi en toen pas overgestapt. Nu past ze er ook goed in en zit ze lekker stevig. Als ze in slaap valt kantel ik hem in de ligstand en dat gaat prima.

groetjes

Heb het gisteren bij het CB nagevraagd. Zei zeiden ook al dat het het beste was om zolang mogelijk de Maxi Cosi te gebruiken. Maar als het echt niet meer gaat, dan kun je je dochtertje al in de autostoel zetten. Dit is geen probleem omdat ze toch al heel goed kan zitten. Wel het liefst een autostoel je dan nog in standen kunt zetten, zodat je haar nog naar achteren kunt kantelen.

Groetjes,
Sandra

quote:
heel erg bedankt voor de tip ben meteen gaan kijken op de site alleen wij hebben een opel astra station en die staat er weer niet tussen hahaha maar ik snap nou wel een beetje welke richting we op moeten met een soort stoeltje bedankt

Jawel: Alleen in Engeland wordt “Opel” verkocht onder de naar "Vauxhall"
Dat moet je maar net even weten…

Op deze pagina:
http://www.britax.co.uk/car-seats/fit-my-child/
Kun je het andersom doen: gewicht en leeftijd van het kind invullen,
en op de volgende pagina wordt gevraagd of je auto ISOFIX heeft
of gordels of beide.
Volgens mij heeft de Opel Astra op de achterbank ook ISOFIX.
Daarna kun je de lijst met beschikbare stoeltjes bekijken.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 27 Mar 2009 20:32:57

ok haha bedankt ik zou eens even gaan kijken