Eerst wil ik even zegen dat Nederlands is mijn eerste taal niet - zo ik hoop dat mijn vraag niet te veel fouten heeft…
Ik heb een zoon, hij is 7 maanden oud. Hij heeft ontzettend veel moeite met poepen. Hij moet iedere 3 a 4 dagen. Hij moet ontzettend persen. Hij voelt zich helemaal niet lekker en eet ook weinig. Hij is sinds zijn 6 maanden check-up heel weinig aangekomen. Hij krijgt geen pap (cereal hier in Amerika), pruimen iedere dag, en een paar slokjes pruimen sap. Hij krijgt ook geen banaan en appelmoes bijna nooit. Hij krijgt borst melk (maar kan niet van een fles drinken - zo het is moeilijk om ander vloeistoffen te geven). De doktor heeft iets voorgeschreven en milde laxeermiddle (Colace - dat noemen ze hier een stool softener). Ik zou liever zijn dieet aan passen.
Wat geven ze in Nederland voor constipatie? Ik heb sinaasappel sap gehoord, en mischien zou yogurt ook helpen. Wat zeggen jullie kinderartsen? Hoe oud voor dat de baby yogurt mag hebben? Ik had gedaacht om yogurt met pruimen sap te doen?
Heeft iemand andere ideeen?
Al vast bedankt en ik hoop dat leesbaar is.
Ik ben Amerikaan. Excuses voor Nederlandstalig fouten!