Zwemkleding welke maat?


#21

haha … heerlijk die verhalen.

Maar hier staat het ook op het lijstje. Wel lastig nog om te plannen wanneer we gaan zwemmen. Ook omdat ik altijd nog bang ben voor het schema van onze vent. Ik bedoel, ben bang dat hij helemaal in de war is als hij keertje minder/korter kan slapen… snap? Hoe deden jullie dit? want het zwembad heeft vaste tijden en niet dan ochtend dan middag…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#22

Klopt. Bij ons was het op donderdagochtend om 08.30 uur. Dan staat de hele ring in Eindhoven potdicht, dus deze mama had daar weinig zin in. Ik zou dan al om 07.15 uur weg moeten, want in de spits rijd ik wel een tijdje op de afstand zwembad-huis. Nu ga ik op dinsdagochtend om 09.00 uur en dat is zowel goed te doen met de spits als met Julia. We zorgen dan wel dat ze gegeten heeft om 08.00 uur, want we zijn pas rond 10.30 uur thuis en anders gaat ze gillen van de honger. Na het zwemmen kleed ik haar weer aan, wat nog een heel gedoe is omdat je zelf ook in je badpak staat. Dus eerst je kindje douchen en aankleden, in een druipend badpak en dan jezelf. Dat is wel even een georganiseer. Na het zwemmen is Julia erg moe, want zo’n half uur is wel inspannend. Ik leg haar dan in bed en dan slaapt ze vrijwel meteen. Het is inderdaad wel even aanpassen aan de tijden van het zwembad, maar als Julia naar het kdv gaat, drinkt ze ook om 08.00 uur. Anders meestal om 09.00 uur.

Ach, het kan allemaal erger. Ik zei net tegen Michele dat ze bij ons kdv zo belachelijk niet meer mogen voeden na 16.30 uur! Eerst was dat na 17.00 uur. Vanwege personeeltekort. Dus hadden ze Julia gisteren om 12.15 uur eten gegeven, i.p.v. om 13.15 uur en toen alweer om 16.15 uur. Terwijl ik duidelijk had gezegd dat ze om de 4,5 eet…Nu kwam ze al om 19.45 uur weer, normaal pas om 22.30 uur, want dan eet ze rond 17.30 uur-17.45 uur! Heel ons schema naar z’n grootje! Je kunt je zelf mooi aan een schema houden, maar dan gooien anderen het weer om. Ik ga er morgen wat van zeggen, het bevalt me helemaal niet dat ze haar voeden wanneer het hun uitkomt! Waarom hebben ze daar dan een bord met voedingstijden, als ze zich er niet aan houden! Nee, dan kun je beter gaan zwemmen met je mannetje. Geeft minder ergernis en dan is het ook leuk om even uit het schema te stappen!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#23

Ik moet Tim altijd wakker maken voor het babyzwemmen. Toen we begonnen met babyzwemmen toen sliep Tim na zijn voeding van 7 uur altijd meteen weer tot 11 uur. En het babyzwemmen is altijd om kwart over 9, dus moet hem om half 9 wakker maken. Dat heb ik wel gedaan, want hij vond het wel altijd erg leuk. Nu wordt hij wel eerder wakker, maar moet hem nog steeds voor het zwemmen wakker maken. Maar als we weer terug zijn leg ik hem meteen op bed en slaapt hij wel een tijdje.

Jeetje Rainbow ik vind het echt een belachelijk verhaal. Ieder kindje eet toch op een ander tijdstip en ik vind dat zij zich daaraan moeten aanpassen. Bij ons is de creche open van 8 uur s’ochtends tot 18.00 uur s’avonds. Ik vind gewoon dat ze niet kunnen zeggen we voeden na een bepaalde tijd niet meer. Je betaald ervoor en hij/zij mag er zijn tussen die tijden dus dan moeten ze ook alles doen in die tijden. Bij ons doen ze het gewoon op de tijd dat jij wil en niet na een bepaalde tijd niet meer. Zou er dan ook zeker wat van zeggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#24

misschien een domme vraag, maar ik zat me eigenlijk druk te maken over het chloor wat in zwembadwater zit.
is dat niet slecht voor een baby?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#25

Nooit over na gedacht eigenlijk. Maar het lijkt me niet, want anders zou er geen baby zwemmen bestaan en zou het afgeraden worden. Nu zeggen ze juist dat het goed is om een baby al zo jong aan het water te laten wennen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker


#26

ja oke maar als je al geen wasverzachter bij de baby was mag doen vind ik het raar dat zwemmen in chloor water WEL mag dat is toch veel agresssiever?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#27

mmm zo stom is die vraag niet … want ik weet er ook geen antwoord op!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#28

haha, ja ik vind het maar dom niet dat je geen antwoord weet maar van dat chloor wasmiddel verhaal

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#29

Dat is heel anders soort chloor en volgens mij zit er in het baby/ peuter en kleuterbad veel minder tot bijna geen chloor.

Je kleding krijgt toch ook geen witte vlekken van dat water.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 04 Feb 2009 08:37:58


#30

ik weet niet van die vlekken michele, ik heb nog niet met m gezwommen, hij is nog maar net 6 kg en de zwemluiers paste dus niet.
maar ik wil gewoon ZO een keer gaan zwemmen met hem, zonder dat baby zwem gedoe zeg maar omdat dat hier zo werkt dat je een contract moet tekenen en ik kan niet alle keren dat het gegeven wordt. de bussen rijden namelijk na 7 uur niet mer en het is om 7 uur baby zwemmen en mn vriend is er dan niet vanwege werkzaamheden etc… dus ik kan alleen in de middag en de weekenden zoiezo echt lastig

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker


#31

Ja wil ik ook want het teddybeerzwemmen (zo heet het hier) is alleen maar op de momenten dat ik werk en Morgan op de creche zit enne pappa heeft watervrees dus die gaat iet zomaar met haar helaas. Maar dan is het water niet verwarmd denk ik, maar ja dat zien we dan wel.

Groetjes,

Michèle


#32

Jammer dat de tijden voor jullie zo lastig zijn! Want het leuke van babyzwemmen is juist dat er allerlei materialen in het water liggen waar je kindje op kan. Bijvoorbeeld plankjes, drijfkussens e.d. Bij ons is er ook een plastic ding met een gat erdoor en dan mogen ze onder water door dat gat zwemmen (d.w.z. dat de juf ze zachtjes even onder water doet en ze door de mama of papa meteen omhoog worden gehaald). Bovendien hebben ze dan contact met andere kindjes. En er is verwarmd water…Maar je kunt natuurlijk ook alleen met je kindje gaan zwemmen, dat is altijd leuk en gezellig!

Groetjes Rainbow, trotse mama


#33

Ik heb wel iets gevonden, maar ik moet even informeren of ik haar daar voor op moet geven. Dat is zaterdagochtend om 10.15. Dus dat is te doen. Ik ga ze morgen in mijn pauze even bellen als ik niks per mail terug gehoord heb.

Groetjes,

Michèle