Jongen / meisje?


#21

mama van 3 jongens, waarom vind je het vervelend als de naam van je zoontje erkeerd uitgesproken wordt? ik spreek ook namen uit zoals ik ze lees. mijn zoontje heet Meric, negen van de tien keer spreken mensen het uit als meriek, terwijl het als merietj moet uitgesproken worden maar ik neem het niemand kwalijk hoor niemand hoef te weten dat wij een C als tj uitspreken in het Turks


#22

1 keer verkeerd uitspreken vind ik niet erg maar als ik uitgelegd hebt hoe je het juist uitspreekt en ze blijven het herhaaldelijk verkeerd zeggen dan vind ik het wel vervelend

ook de g zoals we hem hier zeggen kennen we niet in de albanese taal maar dat is dan weer lastig uit te leggen via een toetsenbord

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#23
quote:
Of die van Yvon Jaspers (boer zoekt vrouw) die heet Tijn. Nou vind ik Stijn wel weer leuk.

Groetjes lisan.


En hun eerste kindje is een dochtertje, hiet heet KEESJE!!! Dat wil ik mijn kind niet aandoen! Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik doe dat niet.


#24

Verkeerd uitspreken vind ik ook iritant, zekers als je het al vaak gezegd hebt… Zo spreken de meesten Joey en Jessey uit met een J, terwijl het op z’n Engels met een Dj uitgesproken moet worden… Maar misschien ook wel lastig hier in twente, de meesten van mijn ouders generatie willen niet zo moeilijk doen.
Mijn vader maakt het met Joey helemaal spannend, hij Joe-wie… Grrr 1000 keer gezegd dat het Djo-wie is, maar zonder resultaat tot nu toe… Misschien luisterd hij naar Joey als hij het later zelf kan zeggen tegen opa…

Wat ik ook altijd jammer vind, is dat die korte namen bij kindjes vaak verkleind worden… Mijn nichtje heet Tess, en iedereen noemt haar tessie of teske…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#25

Ja, het verkleinen…
Dat kan met Seth zijn naam ook goed!
Eerst (en nu nog wel een beetje) deed ik het zelf ook, maar nu ik hoor dat het bij sommige anderen een gewoonte gaat worden vind ik het ook mider.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#26

Ja zo ken ik een Emlyn.
Ik dacht dat het een meisje was maar het is een jongen.
Verder stoor ik me er ook ferm aan als mensen hun eigen creatie maken van de naam die je aan je kindje hebt gegeven (en tevens al 10 keer duidelijk hebt gemaakt dat het niet zo word uitgesproken).
En ik vind het ook jammer (zoals hierboven al gezegd is geweest)
dat ouders hun kinderen wel schattige namen kunnen geven maar als ze dan later groot zijn is dat niet meer schattig, en zeker niet leuk voor tieners.

Ik probeer bij een nieuwe naam altijd tante of nonkel ervoor te zetten en zien of het past

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers


#27

Ja je hoort steeds meer namen die zowel voor een jongen als meisje gebruikt worden.
ik ken overgens dan alleen meisjes die Senna heten.
En je voelt je vaak dan ook zo dom als je vraagt is het een jongen of meisje?

zo hebben wij een aantal keer gehad, waren we in de stad en hadden een neutrale wandelwagen en een rood fleecedekentje, en kregen we vaak te horen och wat een lieve meid, tja…tis een hele lieve jongen
dus dat dekentje is toen snel vervangen voor een blauwe

Groetjes Marianne mama van Ruben


#28

Hoi, Hoi

mijn kleine meid heet Silver, wat eigenlijk een engelse jongens naam is!
mij maakt het niks uit als mensen er iets over zeggen! wij vinden het een prachtige naam en ook voor als ze volwassen is!
wij wilden graag echt een aparte naam wat je niet al te vaak hoort, nou dat is volgens mij wel gelukt!

Ieder zijn eigen smaak!

Lieve groet,
Monique


#29

Hmmm over dat verkleinen, daar maak ik me bij Lisa ook schuldig aan hihi! Ik zeg altijd Liesje of Liesebiesje hihi. Nikki kan je niet verkleinen, tenminste niet leuk… Nikje is ook zo wat haha, dus noem ik eigenlijk altijd alleen Nikki

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers


#30

Oh ja dat is met Jurian ook zo… dan zeg ik 'ja hé Jur… '… Ach wat maakt het uit… ze weten dat het een jongen is

Onze meiden/jongensnaam voor de volgende spruit is ook niet te verkleinen en volgens mij is het ook duidelijk een jongen of meiden naam…


#31

Wij verkleinen Jada nog wel eens naar Jay, nou dan heb je mensen die kijken hoor! hahaah


#32

Tja Dan mag Vlinder een dierennaam zijn maar wat dacht je dan van
Merel , En Mus ? ook veel voorkomende namen toch en ook dieren


#33

Mus ken ik dan weer niet, maar wel Mees Zou wat zijn he als je kind Roodborstje zou heten (wat overigens wel Robin is in het Engels ) of Nachtegaal hihi!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers


#34

Mag ik dan zeggen dat ik mees een prachtige naam vind haha. Schijnt dat mees ook geregeld voor komt als meisjes naam, toen wij mees opgaven bij het ziekenfonds kregen wij een pasje thuis gestuurd waarop stond meisje.

Gr Patries


#35

En Arend dan Maar ik moet zeggen als je de naam vaak genoeg hoort dan is het al heel gewoon hoor ik heb namelijk een nichtje dat Vlinder heet


#36

Hier in twente moet je ook nog weer uitkijken hoe de naam op z’n twents uitgesproken word… Zo ken ik een meisje van een kdv die Pleunie heet… Vind het sowieso een vreselijke naam, maar met zo’n platte eu en dikke L klinkt het helemaal erg! Zo ook Fleur, dat si met een ‘gooise’ R wel een leuke naam, maar hier bij ons vervalt die R in de uitspraak en de eu vervormd helemaal…

Over menzis-pasjes gesproken, wij kregen van Jessey ook een pasje met de m van man er op! En daarmee viel het me ook op dat de kinderen allemaal dezelfde voorletter geven ook niet altijd handig is… Wij wilden persee weer een naam met J en eindigend op Y… Hun initialen zijn dan wel allebei J.K. maargoed, ben nog steeds heel blij met de namen, en dat moeten we maar voor lief nemen

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#37

@mama van drie jongens, beetje late reactie maar wat bijzonder dat je je kids albanese namen hebt gegeven!
Echt supergrappig zeg. Eneah is ook echt Albanees en je hoort het daar steeds vaker. K zal t even vertellen aan mijn man die vind dat echt heel leuk om te horen !!!


#38

hoi henriekah

aangezien mijn man albanees is is het voor ons heel normaal om voor deze namen te gaan hihihi.maar ik vond het erg grappig toen ik jou berichtje las voel je gelijk een soort bindtenis hahaha

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 26 Feb 2010 08:59:22


#39

@ mama van 3 jongens waaaaa wat grappig zeg!!!
hey ken ik jou niet van hyves…
K ken ook een NL vrouw met zoontjes die getrouwd is met een Albanees.
Misschien kennen wij elkaar al joh???


#40

hi hi

nee hier geen hyves voor ons… jij wel?
dat zou wel grappig zijn !
en jij bent zelf nederlands? zit nu te bedenken wie je kan zijn hahaha

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag