Iemand een idee? Plotseling rode vlek (foto)


#21

nee ik geloof zelf ook niet zo in ringworm. maar ze moeten ergens beginnen als ze het niet weten…

maar ik vind t zo raar dat ie ook weer zo plotseling weg is! zou ik dat de ha nog moeten laten weten denk je?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#22

Tuurlijk moeten ze ergens beginnen met zoeken als ze het niet weten, maar ringworm is te onderzoeken (preparaatje huidschilfers onder de microscoop) dus dan is het gek dat je op de gok een zalfje meekrijgt met de mededeling “het zal wel ringworm zijn”. Zo hoort geneeskunde niet in elkaar te steken, zo ga je niet met je patiënten om en zeker niet als het ook nog eens een kind betreft!

Ik zou het de huisarts wel laten weten inderdaad dat het ook ineens weer weggetrokken is (kunnen ze in het dossier van je kleine man noteren voor de volledigheid). Meld er ook maar meteen bij dat je van een vriendin die 13 jaar met antischimmel-geneesmiddelen gewerkt heeft, gehoord hebt dat ze nog nooit gehoord heeft van een schimmelplek die van het ene op het andere moment zo groot opkomt en ook weer net zo snel verdwijnt!

Groetekes, Sje